Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «رکنا»
2024-05-01@22:40:29 GMT

طلایی ترین زمان نو کردن پنجره های خانه؟

تاریخ انتشار: ۵ دی ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۱۲۰۱۳۲

طلایی ترین زمان نو کردن پنجره های خانه؟

رکنا: نو کردن پنجره های خانه زمان مناسبی دارد که قبل از آن توصیه می شود به این نکات مهم دقت کنید.

پنجره ها را میتوان چشم های خانه دانست طوری که به کمک آن ها میتوان ارتباط بین داخل و خارج خانه را حفظ کرد.

پنجره نقش بسیار مهمی در دکوراسیون منزل دارد زیرا باعث ارتباط بین داخل و خارج خانه میشود، نکاتی درباره پنجره های خانه وجود دارد که باید هنگام بازسازی و نوسازی به آن ها دقت کنید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نکات مهم درباره پنجره خانه

- در صورتی که پنجره خانه شما زیاد بخار کرد باید به فکر تعویض آن باشید پنجره های قدیمی معمولا زیاد بخار می کنند. قبل از اینکه به فکر خرید پنجره جدید باشید باید چک کنید و خیالتان راحت شود که عامل بخار کردن زیاد شیشه شما نبوده اید مثلا برخی عوامل که باعث بخار کردن شیشه میشوند عبارتند از:دمای پایین هوای خانه، استفاده از پرده های ضخیم و رطوبت حمام.

- شیشه های خمیده ، تاب دار و شکسته باید تعویض شوند، شیشه های تاب دار صاف نیستند و از نزدیک مثل لباس چروک هستند برای اینکه بتوانید شیشه تاب دار را تشخیص دهید باید نزدیک شیشه رفته و از کنار آن را بررسی کنید.

عایق بندی پنجره های قدیمی

- پنجره هایی که عایق بندی ندارند باید تعویض شوند، در صورتی که پنجره عایق بندی نداشته باشد تغییرات نامناسب آب و هوا را به منزل می آورد. وقتی این پنجره ها را لمس میکنید گرما یا سرمای بیرون را احساس میکنید.

- پنجره هایی که درست آب بندی نشده اند مثل پنجره های دوجداره که هنوز گرما را به داخل راه میدهند باید تعویض شوند، وقتی بین دو لنگه شیشه بخار آب ایجاد شوند یعنی پنجره درست آب بندی نشده است.

نکاتی درباره بازسازی پنجره

- اگر پنجره منزل تان درست باز و بسته نمیشود باید به فکر تعویض آن باشید،اگر برای چفت کردن پنجره ای که باز مانده است باید خیلی تلاش کنید زمان ان رسیده است که پنجره را نوسازی کنید.اخبار 24 ساعت گذشته رکنا را از دست ندهید

 

حوادث اختصاصی رکنا را اینجا بخوانید:

تجاوز به دختر 10 ساله توسط مرد مخوف+عکس دهمین دانشجوی حادثه اتوبوس دانشگاه علوم و تحقیقات تهران هم پر کشید! اولین عکس از دانشجویان کشته شده در تصادف اتوبوس دانشگاه آزاد علوم تحقیقات درخواست نامتعارف مرد مشهدی از دخترش پس از فوت همسرش طرد شدن دختر 11 ساله از روستا به خاطر بی آبرو شدن توسط چند جوان مشهدی این 3 مرد شیطان صفت مشهدی در تاریکی شب به سراغ قربانی های خود می رفتند دختر کارآموز آرایشگر به صورت مخفیانه از مشتریان اردبیلی اش سوءاستفاده می کرد آه و ناله جسد زن اصفهانی همه را ترساند / این زن از دنیای مردگان بازگشت تجاوز به دختر 13 ساله که به زیر پل رفته بود پسر پزشک معروف در میان حادثه دیده های اتوبوس دانشجویان علوم تحقیقات+عکس عکس های وحشتناک از واژگونی خونین اتوبوس دانشجویان تهران تجاوز به پسر 13 ساله در پشت صحنه یک سریال+عکس مهم ترین اخبار 24 ساعت گذشته رکنا خودکشی مرد رومانیایی در هتل آزادی تهران

منبع: رکنا

کلیدواژه: دکوراسیون آب و هوا چک توصیه احساس منزل پنجره عکس تحقیقات اتوبوس فیلم تهران تصادف اتوبوس دانشگاه آزاد دانشجویان تصادف اتوبوس دانشجویان حادثه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rokna.net دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۱۲۰۱۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برای نابودی ویروس‌ها پنجره را باز کنید

پژوهشگران می‌گویند سطوح بالاتر کربن دی اکسید (CO۲) به این معنی است که ویروس‌ها طول عمر بیشتری خواهند داشت و افراد بیشتری را آلوده می‌کنند، بنابراین باز کردن پنجره می‌تواند یک راه موثر برای کم کردن ویروس‌های معلق در هوا باشد.

کربن دی اکسید یک عمل کلیدی برای بیشتر زنده ماندن ویروس‌های معلق در هوا و در نتیجه احتمال انتشار بیشتر آنهاست؛ بنابراین باز کردن پنجره می‌تواند یک راه علمی برای جلوگیری از انتشار ویروس‌های تنفسی نسبت به آنچه که در ابتدا پیش‌بینی شده بود، باشد.

به نقل از ان‌ای، با ظهور کووید-۱۹، جهان یاد گرفت که بودن در فضای نزدیک با فرد یا افراد دیگر چگونه می‌تواند خطر ابتلا به این ویروس را افزایش دهد.

اکنون تحقیقات جدید به رهبری پژوهشگران دانشگاه بریستول در بریتانیا یک پاسخی به این پرسش داده است که چگونه و چرا ویروس‌های تنفسی موجود در هوا برای مدت طولانی‌تری در فضا‌های بسته باقی می‌مانند. آنها می‌گویند پای کربن دی اکسید در میان است.

آلن هادرل، سرپرست و نویسنده ارشد این مطالعه و محقق ارشد علوم هواپخش در دانشکده شیمی دانشگاه بریستول می‌گوید: ما می‌دانستیم که ویروس عامل کووید-۱۹ موسوم به SARS-CoV-۲ مانند سایر ویروس‌ها، از طریق هوایی که تنفس می‌کنیم، پخش می‌شود، اما این مطالعه نشان‌دهنده پیشرفت بزرگی در درک ما از این است که دقیقاً چگونه و چرا این اتفاق می‌افتد و مهم‌تر اینکه چه کاری می‌توان برای متوقف کردن آن انجام داد.

کربن دی اکسید (CO۲) یک شاخص خوب برای سنجش تهویه در یک فضای داخلی است. تعداد افراد در یک اتاق بر غلظت CO۲ تأثیر می‌گذارد و از آنجایی که هم کربن دی اکسید و هم ویروس‌های تنفسی دیگر در هوای بازدمی وجود دارند، منطقی است که از غلظت CO۲ به عنوان شاخصی برای خطر انتقال ویروس استفاده شود.

در اینجا ما باید کمی عمیق‌تر به بررسی تنفس بپردازیم. PH بالای (قلیایی) بازدم ناشی از ترشحات تنفسی است که از آن منشاء می‌گیرد. به عنوان مثال، بزاق و مایع ریه حاوی سطوح بالایی از بی‌کربنات قلیایی هستند. pH قطرات خارج شده در تنفس با تبخیر بی‌کربنات به گاز CO۲ تغییر می‌کند، اما تحت تأثیر عواملی مانند رطوبت نسبی، اندازه قطرات و غلظت CO۲ در محیط قرار می‌گیرد.

از آنجایی که تصور می‌شود PH محرک عفونت‌پذیری ویروس‌های معلق در هوا باشد، پژوهشگران بررسی می‌کنند که آیا غلظت CO۲ محیط بر پایداری ویروس‌های موجود در هوا (هوا پایداری) و خطر انتقال آنها تأثیر می‌گذارد یا خیر.

در شرایط همه‌گیری کووید-۱۹ از مانیتور‌های سنجش CO۲ برای تخمین تهویه ساختمان استفاده شد. هوای معمولی خارج از منزل حاوی حدود ۴۰۰ قسمت در میلیون (ppm) کربن دی اکسید است. در فضا‌های داخلی معمولی و دارای تهویه مناسب، غلظت بین ۴۰۰ تا ۱۰۰۰ ppm است. در فضا‌های دارای تهویه ضعیف، غلظت CO۲ می‌تواند از ۲۰۰۰ ppm بیشتر شود و در محیط‌های شلوغ‌تر از ۵۰۰۰ ppm بالاتر رود.

پژوهشگران با تغییر غلظت CO۲ در هوا بین ۴۰۰ ppm و ۶۵۰۰ ppm، ارتباط بین غلظت CO۲ و مدت زمانی که ویروس‌های موجود در هوا عفونی می‌مانند را تأیید کردند.

در مقایسه با CO۲ معمولی جو که حدود ۵۰۰ ppm است، افزایش متوسط در CO۲ از ۴۰۰ ppm به ۸۰۰ ppm در محدوده یک اتاق با تهویه خوب منجر به افزایش قابل توجهی در هواپایداری ویروس برای همه سویه‌های ویروس SARS-CoV-۲ از جمله دلتا، بتا و اومیکرون پس از دو دقیقه شد. ضمن اینکه تفاوتی در میزان عفونت و سرایت‌پذیری بین ۸۰۰ و ۶۵۰۰ ppm مشاهده نشد.

افزایش غلظت CO۲ عمیقاً بر سرایت‌پذیری SARS-CoV-۲ در طول زمان تأثیر گذاشت. در مقایسه با هوای معمولی، زمانی که غلظت کربن دی اکسید ۳۰۰۰ ppm بود (مشابه غلظت یک اتاق شلوغ) ویروس‌ها پس از ۴۰ دقیقه تقریباً ۱۰ برابر بیشتر عفونی باقی ماندند.

هادرل می‌گوید: این رابطه روشن می‌کند که چرا رویداد‌های اَبَرپخش‌کننده ممکن است تحت شرایط خاصی رخ دهند. PH بالای قطرات بازدمی حاوی ویروس SARS-CoV-۲ احتمالاً عامل اصلی عفونت است. CO۲ هنگامی که با قطرات برهمکنش می‌کند مانند یک اسید عمل می‌کند. این باعث می‌شود که pH قطرات کمتر قلیایی شود و در نتیجه ویروس درون آنها با سرعت کمتری غیرفعال شود.

خوشبختانه توصیه پژوهشگران برای کاهش عفونت ویروسی یک توصیه ساده است.

هادرل می‌گوید: به همین دلیل است که باز کردن یک پنجره یک استراتژی کاهش موثر است، زیرا هم از نظر فیزیکی ویروس را از اتاق خارج می‌کند و هم باعث می‌شود قطرات هواپخش برای ویروس سمی‌تر شوند.

با توجه به تمرکز جهانی بر کاهش CO۲ جو که دانشمندان اقلیم پیش‌بینی می‌کنند در دهه‌های آینده به بیش از ۵۵۰ ppm افزایش یابد، پژوهشگران می‌گویند یافته‌های آنها پیامد‌های گسترده‌تری دارد.

هادرل می‌گوید: بنابراین، این یافته‌ها پیامد‌های گسترده‌تری نه تنها در درک ما از انتقال ویروس‌های تنفسی، بلکه اینکه چگونه تغییرات در محیط ما ممکن است احتمال همه‌گیری‌های آینده را تشدید کند، دارد.

وی افزود: داده‌های مطالعه ما نشان می‌دهد که افزایش سطح CO۲ در جو می‌تواند با افزایش قابلیت انتقال سایر ویروس‌های تنفسی از طریق افزایش مدت زمانی که آنها در هوا عفونی می‌مانند، همزمان باشد.

این مطالعه در مجله Nature Communications منتشر شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان علمی پزشکی کلينيک

دیگر خبرها

  • شیطان با نقاب خواستگار
  • نقص فنی علت توقف قطار مشهد به تهران اعلام شد
  • اردیبهشت زمان سفر سرزمین لاله های سر به زیر
  • خودروهای عضلانی جذابی که ناشناخته ماندند، از فورد فالکون کبرا تا کرایسلر والیانت (+عکس)
  • برای نابودی ویروس‌ها پنجره را باز کنید
  • بازگشت قطارهای تندرو به خط ۵ مترو
  • فیلم/ لحظه ورود پلیس از پنجره طبقه دوم دانشگاه کلمبیا
  • راهنمای انتخابی هوشمندانه در خرید چیلر تراکمی
  • فیلم/ پرورش عقرب بی‌بخار!
  • واحد‌های بخار نیروگاه طرشت وارد مدار تولید شد