Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان کرمان، مینا قاضی زاده اظهار داشت: کشتارگاههای دام سنتی در شهر کرمان به دلیلی آلایندگی سلامت جامعه را به خطر می اندازد از این رو اداره کل دامپزشکی استان کرمان با برگزاری جلسات متعددی پیگیر این موضوع بوده است که در  کارگروه سلامت و امنیت غذایی استان مطرح و مقرر شد کشتارگاههای دام سنتی و فاقد پروانه با قید فوریت تعطیل شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در جریان برگزاری کارگروه سلامت و امنیت غذایی استان خانم موسی پور مدیر کل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری به نقش و اهمیت کشتارگاهها در تامین بهداشت عمومی و سلامت مصرف کنندگان و جایگاه آن بعنوان اولین اولویت سند امنیت غذایی گوشت قرمز استان تاکید کرد.

حسین رشیدی مدیر کل دامپزشکی استان کرمان نیز ضمن اشاره به اقدامات انجام شده در خصوص ارتقای وضعیت بهداشتی کشتارگاهها ی دام استان و برنامه جامع ساماندهی کشتارگاهها، خواستار تصمیم گیری کمیته در خصوص تعیین تکلیف و نحوه تعطیلی کشتارگاههای سنتی دام استان به استناد نامه اداره کل بازرسی و هیئت بازرسیان مستقر درسازمان دامپزشکی کشور شد.

در ادامه سید مصطفی آیت اللهی موسوی معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کرمان تعطیلی کشتارگاهها را با توجه به مشکلات تامین گوشت و کشتار غیرمجاز و تبعات اجتماعی ناشی از آن به صلاح ندانسته و خواستار درجه بندی کشتارگاهها و تعیین مهلت و تعطیلی بر اساس اولویت با تامین خودرو سردخانه دار گردید.

بصیری سرپرست معاونت سیاسی و امنیتی استاندار کرمان نیز با اشاره به اهمیت سلامت مصرف کنندگان، تقسیم بندی وضعیت بهداشتی کشتارگاهها را با توجه به شرایط اجتماعی و مشکلات مناطق محروم و بسیار ضروری دانست .

جزینی زاده مدیر کل حفاظت محیط زیست نیز ضمن تاکید بر آلایندگی کشتارگاههای دام استان و الزامات قانونی، خواستار هم افزایی دستگاههای اجرایی و نظارتی شد .

مینا قاضی زاده رئیس اداره نظارت بر بهداشت عمومی و مواد غذایی دامپزشکی کرمان اعلام کرد: مطابق مصوبات مقرر شد جلسه ای با دبیری مدیر کل دامپزشکی شمال استان و ریاست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری با حضورسایر اعضا (مدیر کل مدیریت عملکرد، بازرسی و امور حقوقی استانداری- مدیر کل امور شهری و شوراها ی استانداری -مدیر کل امور روستایی استانداری- مدیر کل حفاظت محیط زیست –مدیر کل دامپزشکی جنوب استان) جهت ارائه گزارش کامل کارشناسی وضعیت کشتارگاههای دام استان در اسرع وقت تشکیل و براساس امکانات و تجهیزات به گروههای مختلف  درجه بندی و تعیین تکلیف نهایی گردیده و موضوع تامین خودرو سردخانه دار به فرمانداریها و شهرداریها  ابلاغ شود.

کد خبر 4495957

منبع: مهر

کلیدواژه: اداره کل دامپزشکی کرمان کشتارگاه دام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۱۲۰۱۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سفر منطقه‌ای استاندار اصفهان به شرق شهرستان اصفهان

بیست‌وهشتمین سفر شهرستانی استاندار اصفهان و شورای اداری استان به شرق شهرستان اصفهان از ساعات ابتدایی صبح امروز پنجشنبه کلید خورد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از اصفهان و به نقل از اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل استانداری اصفهان، حضور در گلزار شهدای براآن جنوبی و ادای احترام به مقام شامخ شهیدان، بازدید از محور ورودی اشکاوند و محور دشتی، حضور در کبوترآباد، کاروانسرای شهر زیار و محل احداث کلانتری، کوره‌های گچ، مزرعه گورت، رینگ چهارم ترافیکی شهر اصفهان، مسکن مهر و اقدام ملی قهجاورستان، دیدار با منتخبان و مؤثران فرهنگی و اجتماعی شرق شهرستان اصفهان، دیدار مردمی و برگزاری شورای اداری استان و شهرستان (ویژه شرق شهرستان اصفهان) از جمله برنامه‌های استاندار اصفهان در این سفر شهرستانی است.

معاون هماهنگی امور عمرانی و معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری اصفهان نیز در این بازدیدها استاندار اصفهان را همراهی خواهد کرد، همچنین معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری اصفهان نیز در نشست با منتخبان و موثران فرهنگی و اجتماعی شرق شهرستان اصفهان حضور خواهد داشت.

کد خبر 747762

دیگر خبرها

  • طرح جمع آوری اتباع غیر مجاز در استان یزد
  • سفر منطقه‌ای استاندار اصفهان به شرق شهرستان اصفهان
  • اتهامات علیه شهروندان ایرانی در پرونده آمیا فاقد اعتبار است
  • پلمب هر ١١ روز یک واحد صنفی مشاور املاک و خودرو متخلف در کرمان
  • پلمب ۶۵ مشاور املاک و خودرو در کرمان
  • پلمب ۶۵ واحد صنفی فاقد پروانه کسب مشاورین املاک و خودرو در کرمان
  • ١٠٠ هزار واحد صنفی در استان كرمان باید شناسه یکتا دریافت کنند
  • دیدار مدیران کل امور اتباع قزوین و کرمانشاه
  • دیدار با مدیر کل دفتر بازرسی ،مدیریت عملکرد ،امور حقوقی و ارتباطات مردمی استانداری آذربایجان غربی
  • توقیف ۵۰۰ کیلوگرم گوشت قرمز فاقد مجوز در تویسرکان