Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اتاق خبر»
2024-04-28@15:19:37 GMT

بندر شهید رجایی در فهرست 100 بندر برتر دنیا

تاریخ انتشار: ۵ دی ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۱۲۰۱۹۳

بندر شهید رجایی در فهرست 100 بندر برتر دنیا

 

به گزارش اتاق خبر، به نقل از ایسنا، اله مراد عفیفی پور پتانسیل های حوزه حمل و نقل دریایی با وجود بنادری همچون بندر شهید رجایی را به عنوان نقاط قوت کشور در ابعاد ملی و بین المللی  دانست و عنوان کرد: این ظرفیت ها در تعامل با سایر وجوه حمل و نقل می تواند رشد و توسعه پایدار کشور در عرصه های صنعتی، فنی و خدماتی را محقق کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه بیش از 82 درصد صادرات مواد معدنی کشور از طریق بندر شهید رجایی انجام می شود، افزود:  در اسکله های فله و متفرقه این بندر که 5000 متر را شامل می شود، کالاهای مختلفی جابجا می شود که از جمله آن تخلیه و بارگیری بیش از 20 میلیون تن مواد معدنی است که خود چرخ اصلی شرکت های صادر کننده و معادن کشور را به گردش درمی آورد.

به گفته عفیفی پور، بندر شهید رجایی از دو جنبه حائز اهمیت است؛ از یک طرف این بندر در محدوده منطقه ویژه اقتصادی قرار دارد و تسهیلات خاص و ارزش افزوده را در اختیار صاحبان کالا قرار می دهد. از سوی دیگر، چندمنظوره بودن این بندر باعث شده تا امکان تخلیه و بارگیری همه نوع کالایی در آن وجود داشته باشد.

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان خاطرنشان کرد: بیش از 65 درصد از ارزش کالاهای غیرنفتی که در ایران جابجا می شود، شامل کالاهای کانتینری، فله، فله مایع، جنرال کارگو و کالاهای پروژه ای در این بندر تخلیه و بارگیری می شود.

وی با اشاره به جایگاه شصت و هشتم بندر شهید رجایی در فهرست 100 بندر برتر کانتینری جهان(طبق ارزیابی مجله بین المللی مدیریت کانتینر)، تصریح کرد: این بندر حدود 90 درصد از عملیات کانیتنری بنادر کشور را عهده‌دار است.

عفیفی پور در همین رابطه اضافه کرد: تجارت کانتینری شاخص مهمی برای نشان دادن رشد اقتصادی کشور است و هر گونه اختلال در این فرآیند مشکلات در ساختار اقتصاد ملی ایجاد می کند، لذا با استفاده از تجهیزات و امکانات تخصیص داده شده و در 4000 متر اسکله کانتینری این بندر سالانه میلیون ها تن انواع کالای صادراتی روانه بازارهای جهانی و منطقه ای می شود.


انتهای پیام/

منبع: اتاق خبر

کلیدواژه: بندر شهید رجایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.otaghnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اتاق خبر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۱۲۰۱۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معرفی نفرات برتر مسابقات تنیس روی میز پیشکسوتان کشور

مسابقات تنیس روی میز پیشکسوتان کشور با حضور ورزشکاران سراسر کشور به همت هیات تنیس روی میز تنکابن در سالن ورزشی شهید شیرود بزرگی برگزار شد و در پایان با قهرمانی بابک نوروزی از مازندران به پایان رسید.

بیگلری از آذربایجان شرقی نایب قهرمان شد و کاظم جنگی و عباد غفارنیا نیز مشترکا مقام سوم را از آن خود کردند.

این مسابقات به مناسبت چهل و سومین سالگرد شهادت امیر سرلشکر خلبان، شهید علی اکبر شیرودی و کنگره ۱۰ هزار و ۴۰۰ شهید استان مازندران برگزار شد.

آئین اهدای جوایز و احکام نفرات برتر با حضور مسئولان استانی و شهرستانی برگزار شد.

باشگاه خبرنگاران جوان مازندران ساری

دیگر خبرها

  • تردد در بندر شهید ذاکری قشم مجدد برقرار شد
  • معاون فنی مهمترین گمرک کشور منصوب شد
  • فرانسه از فهرست ۱۰ اقتصاد برتر جهان حذف می‌شود
  • اتصال دوباره واحد شماره ۲ بخاری نیروگاه شهید رجایی به شبکه سراسری
  • معرفی نفرات برتر تنیس روی میز پیشکسوتان کشور
  • معرفی نفرات برتر مسابقات تنیس روی میز پیشکسوتان کشور
  • خطوط ریلی بندر شهید رجایی توسعه می‌ یابد
  • خطوط ریلی بندر شهید رجایی توسعه می‌یابد
  • آخرین جزئیات از آتش سوزی خیابان شهید رجایی/ آتش تحت کنترل است
  • حریق منزل مسکونی در شهرک شهید رجایی مشهد