Web Analytics Made Easy - Statcounter

رکنا: در میان کشورهای مختلف جهان طولانی ترین قانون اساسی مربوط به هندوستان است.

قانون اساسی یا اساسنامه عالی ترین سند حقوقی یک کشور است که تقریبا همه کشورها دارند و کشورهایی هستند که دارای طولانی ترین و کوتاه ترین قانون اساسی نوشته شده در جهان می باشند.

کدام کشور دارای بلندترین و طولانی ترین قانون اساسی نوشته شده در جهان است؟

تقریبا تمام کشورهای جهان قانون اساسی دارند، چه نوشته شده و چه نانوشته.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

یک قانون اساسی، مجموعه ای از قوانین و اصول بنیادی است، که به حکومت یا سازمان و یا دولت کمک می کند. زمانی که این قانون ها و اصول بنیادی جمع آوری شوند و در یک سند نوشته شود، گفته می شود که این سند حاوی یک قانون اساسی نوشته شده میباشد.

انگلستان کشوری که فاقد قانون اساسی است

کشوری که قانون اساسی ندارد و کشورهایی که بلندترین و طولانی ترین قانون اساسی دنیا را دارند.

 برخی از کشورها، مانند انگلستان قانون اساسی نوشته شده ای ندارند با این حال بیشتر اصول قانون اساسی در این کشور، از اسناد اساسنامه، رویه قضایی، کتاب وظایف مسئولان و معاهدات می باشد.

کوتاه ترین قانون اساسی در جهان مربوط به کشور موناکو می باشد.

در حالی که بلندترین قانون اساسی در جهان، مربوط به کشور هند است.

کوتاه ترین قانون اساسی متعلق به کشور موناکو

قانون اساسی هند:

قانون اساسی در هند، بالاترین و مهم ترین مقام در این کشور را دارد.این قانون، کد سیاسی کشور و وظایف و ساختار سازمان های مختلف دولتی، حقوق بشر و وظایف مربوط به شهروندان را مشخص می کند.قانون اساسی هند بلندترین قانون اساسی نوشته شده، در بین تمام کشورهای جهان میباشد با این حال برخی از ایالات در ایالت متحده، مانند آلباما قانون اساسی طولانی تری از قانون اساسی هند دارد.نسخه انگلیسی قانون اساسی هند، حدود 145 هزار کلمه دارد. که تقریبا یک سوم قانون اساسی آلباما می شود که شامل:مقدمه، 448 مقاله در 25 قسمت، 12 برنامه ریزی و 5 زمیمه می باشد.

آخرین اصلاحیه در این قانون اساسی، در 1 ژانویه سال 2017 انجام شد، که شامل 101 قانون می باشد. قانون اساسی هند، در تاریخ 26 نوامبر سال 1949، با تصویب مقررات 59_ 60 324، 366، 367، 379، 380، 388 و 391 ،394 به اجرا درآمد و پیش نویس قانون اساسی،توسط 389 عضو آغاز و نوشته شد و اعضای آن به 229 نفر، پس از جداسازی هند کاهش یافت.

کمیته پیش نویس قانون اساسی از هشت عضو تشکیل شد، که سرپرستی آن را بAmbedkar بر عهده داشت. این مأموریت تقریبا سه سال طول کشید و سرانجام توسعه پیدا کرد.قانون اساسی مربوط به این کشور تحت تاثیر بسیاری از کشورهای دیگر قرار گرفته است.به طور مثال مفهوم شهروندی از انگلستان در بر گرفته شد و مسائلی مانند لایحه حقوق و کالج انتخاباتی و بررسی قضایی، از ایالات متحده در بر گرفته شده است.قانون اساسی هند از قوانین ایرلند، استرالیا، کانادا، آفریقای جنوبی و ژاپن و فرانسه نیز ب برخی قوانین را کپی برداری کرده است.اخبار 24 ساعت گذشته رکنا را از دست ندهید

 

حوادث اختصاصی رکنا را اینجا بخوانید:

تجاوز به دختر 10 ساله توسط مرد مخوف+عکس دهمین دانشجوی حادثه اتوبوس دانشگاه علوم و تحقیقات تهران هم پر کشید! اولین عکس از دانشجویان کشته شده در تصادف اتوبوس دانشگاه آزاد علوم تحقیقات درخواست نامتعارف مرد مشهدی از دخترش پس از فوت همسرش طرد شدن دختر 11 ساله از روستا به خاطر بی آبرو شدن توسط چند جوان مشهدی این 3 مرد شیطان صفت مشهدی در تاریکی شب به سراغ قربانی های خود می رفتند دختر کارآموز آرایشگر به صورت مخفیانه از مشتریان اردبیلی اش سوءاستفاده می کرد آه و ناله جسد زن اصفهانی همه را ترساند / این زن از دنیای مردگان بازگشت تجاوز به دختر 13 ساله که به زیر پل رفته بود پسر پزشک معروف در میان حادثه دیده های اتوبوس دانشجویان علوم تحقیقات+عکس عکس های وحشتناک از واژگونی خونین اتوبوس دانشجویان تهران تجاوز به پسر 13 ساله در پشت صحنه یک سریال+عکس مهم ترین اخبار 24 ساعت گذشته رکنا خودکشی مرد رومانیایی در هتل آزادی تهران

منبع: رکنا

کلیدواژه: سیاسی جهان قانون اساسی هندوستان دنیا شهروندان عکس تحقیقات اتوبوس فیلم تهران تصادف اتوبوس دانشگاه آزاد دانشجویان تصادف اتوبوس دانشجویان حادثه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rokna.net دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۱۲۰۳۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سند تحول قضایی به مثابه قانون اساسی و نقشه راه دستگاه قضایی است

به گزارش خبرنگار مهر، شهرام کرمی شامگاه چهارشنبه در نشست بررسی عملکرد شعب محاکم عمومی و انقلاب این استان طی سال ۱۴۰۲ و برنامه‌ریزی بر اساس شاخص‌های سند تحول قضائی در سال جدید که با حضور قضات محاکم عمومی و انقلاب کرمانشاه برگزار شد، اظهار کرد: هدف از این نشست تبیین و تأکید بر ضرورت اجرایی کردن سند تحول قضائی است.

وی با تاکید بر فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص حمایت از تولیدکنندگان، جهش تولید، صیانت از سرمایه گذاری مردم، جلوگیری از رکود، بیکاری و تعطیلی واحدهای تولیدی در راستای تحقق عینی شعار سال، افزود: در سند تحول قضائی نیز حمایت از بخش تولید و فعالان اقتصادی و رفع مشکلات این حوزه به صورت خاص دیده شده است.

رئیس کل دادگستری استان کرمانشاه ادامه داد: لذا دستورات قضائی که صادر می‌شود با اولویت حمایت از اشتغال و جهش تولید، نباید منجر به تعطیلی واحد تولیدی نشود.

کرمی با اشاره به برخی شاخص‌های سند تحول قضائی خواستار اجرایی کردن دقیق آنها شد و تأکید کرد: ورودی و خروجی پرونده‌ها، شعب نامتعارف و پرونده‌های مسن، اتقان آرا، صلح و سازش و مسائلی مانند تکریم ارباب رجوع و برخورد مناسب با مردم، نظم در ورود و خروج و حضور مستمر در محل کار، با جدیت مورد توجه است.

وی به سخنان مهم رئیس محترم قوه قضائیه در جلسه اخیر شورای عالی قضائی مبنی بر صدور برخی احکام اشاره کرد و گفت: از قضات می‌خواهیم نسبت به برخی از آرا و تصمیماتی که بازتاب ملی و حتی بین المللی پیدا می‌کنند، حداکثر دقت و توجه را داشته باشند.

کرمی افزود: قضات تصمیمات و احکام خود را با پیوست رسانه‌ای همراه کنند و پیش از صدور رأی، هماهنگی‌های لازم را با مرکز رسانه قوه قضائیه داشته باشند.

کد خبر 6094742

دیگر خبرها

  • اعضای شبکه اجرای قانون اساسی در استان بوشهر، منصوب و معرفی شدند
  • شوراهای شهر و روستا نقش اساسی و مهمی در کشور دارند
  • شوراهای شهر و روستا نقشی اساسی و مهمی در کشور دارند
  • اعضای شبکه اجرای قانون اساسی در استان بوشهر معرفی شدند
  • معرفی اعضای شبکه اجرای قانون اساسی در استان بوشهر
  • سند تحول قضایی به مثابه قانون اساسی و نقشه راه دستگاه قضایی است
  • کدام کشورهای جهان کلاهک اتمی دارند؟ (اینفوگرافی)
  • اینفوگرافیک/ کدام کشور‌های جهان کلاهک اتمی دارند؟
  • قانون‌گذاری‌های جدید حمایت از معلمان اعمال شود
  • اینفوگرافیک/ کدام کشورهای جهان کلاهک اتمی دارند؟