Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرعامل شرکت گاز کهگیلویه و بویراحمد از پیشرفت ۷۰ درصدی پروژه گازرسانی به دیشموک و قلعه‌رئیسی خبر داد و گفت: با بهره‌برداری این پروژه سالیانه از قطع حدود ۱۷ هزار اصله درخت جلوگیری می‌شود. ۰۵ دی ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۸ استانها کهگیلویه و بویراحمد نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از یاسوج، رحمان خادم صبح امروز در نشست با خبرنگاران اظهار داشت: قبل از انقلاب هیچکدام از شهرها و روستاهای ما گازرسانی نشده بود اما بعد از انقلاب در راستای توازن خدمت‌رسانی، خدمات نظام به اقصی نقاط کشور برده شد که استان کهگیلویه و بویراحمد هم از این موضوع مستثنی نبود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: این استان در بحث گازرسانی تفاوت‌های زیادی با سایر استان‌ها داشت که کوهستانی و صعب‌العبور بودن منطقه، برخورداری از منابع طبیعی و پتانسیل‌های گردشگری و دارا بودن منابع زیرزمینی از جمله نفت و گاز از مهم‌ترین این تفاوت‌ها بود.

مدیرعامل شرکت گاز کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه در چند سال اخیر برای رساندن زیرساخت‌ها حتی به روستاها تلاش زیادی شد، گفت: از 1800 روستای استان 1077 روستا قابلیت گازرسانی دارند که از این تعداد 852 روستای بالای 20 خانوار بوده و تعهد دولت هم گازرسانی به روستاهای بالای 20 خانوار است.

خادم با بیان اینکه تاکنون صد درصد شهرها و 677 روستای استان گازرسانی شده است، عنوان کرد: جلوگیری از مهاجرت روستاییان و کاهش حاشیه‌نشینی از مهم‌ترین اهداف ما در خدمات‌رسانی به روستاها بوده که خوشبختانه هم‌اکنون مهاجرت ما منفی شده و خیلی‌ها در حال بازگشت از شهرها به روستاها هستند.

وی با اشاره به اینکه مردم مناطقی که از نعمت گاز برخوردار نیستند برای تامین سوخت خود درختان را قطع می‌کنند که هزینه زیادی برای دولت و زحمات زیادی برای خود مردم در پی دارد، گفت: وظیفه ذاتی ما این است که این مشکلات و چالش‌ها را در روستاها برطرف کنیم.

مدیرعامل شرکت گاز کهگیلویه و  بویراحمد بیان کرد: بخش‌های دیشموک و قلعه‌رئیسی از جمله مناطق استان بودند که با وجود داشتن جمعیت بالا و منابع طبیعی غنی، از نعمت گاز محروم بودند و در سال‌های گذشته پروژه گازرسانی به این بخش‌ها با پیگیری‌های نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی و استانداران و با توجه به مطالبات خود مردم تعریف شد.

خادم با اشاره به اجرای پروژه گازرسانی به دیشموک و قلعه‌رئیسی در سه فاز، گفت: این پروژه در مجموع بیش از 70 درصد پیشرفت فیزیکی دارد و فاز آخر آن با حجم 58 کیلومتر خط فلزی و 300 کیلومتر پلی اتیلن تعریف شده و پیمانکار به صورت شبانه‌روزی کار مسیرسازی را شروع کرده است.

پروژه‌ گازرسانی به دیشموک و جاده دهدشت – سوق تا یک ماه آینده به بهره‌برداری می‌‎رسدیاسوج| گازرسانی به دیشموک و قلعه رئیسی 100 میلیارد تومان هزینه دارداجرای پروژه گازرسانی به دیشموک و قلعه‌رئیسی 2 سال پیش‌بینی می‌شود‌

وی با بیان اینکه در اجرای این پروژه، گازرسانی به دو شهر قلعه‌رئیسی و دیشموک و 108 روستای این مناطق هدف‌گذاری شده است، ابراز کرد: در بیش از 80 روستا و دو شهر قلعه‌رییسی و دیشموک بحث علمک‌گذاری شروع شده و امیدواریم بتوانیم تا یک ماه آینده دو هزار علمک در این منطقه نصب کنیم.

مدیرعامل شرکت گاز کهگیلویه و بویراحمد گفت: در مجموع در سطح این منطقه حدود 180 روستا وجود دارد که هم‌اکنون گازرسانی به 108 روستا هدف‌گذاری شده و تلاش می‌کنیم گازرسانی به سایر روستاها را هم در دستور کار قرار دهیم.

خادم به حجم عملیات این پروژه اشاره داشت و بیان کرد: این پروژه بیش از 1.5 میلیون متر مکعب خاکبرداری و حجم زیادی کوه‌بری را شامل می‌شد و چهار رودخانه در مسیر پروژه قرار داشت که با توجه به این موضوع مقداری از کار را در فصل کم‌آبی انجام دادیم و در نهایت لوله‌ها را با ایمن سازی لازم در بستر رودخانه کار کردیم که امیدواریم این لوله‌ها بیش از 50 تا 70 سال عمر داشته باشند.

وی ابراز کرد: در این پروژه تلاش کردیم که منابع طبیعی ما حفظ شود و با بهره‌برداری این پروژه سالیانه از قطع حدود 17 هزار اصله درخت جلوگیری می‌شود.

مدیرعامل شرکت گاز کهگیلویه و بویراحمد گفت: همه تجهیزات موردنیاز این پروژه از تولیدات داخلی خریداری شد و این پروژه کاملا ایرانی بوده که به دست جوانان ما به این نقطه رسیده است.

خادم با بیان اینکه در اجرای این پروژه بیش از 200 نفر معادل 70 درصد از نیروهای کار ما بومی بودند، عنوان کرد: بعد از بهره‌برداری پروژه نیز سیاست شرکت گاز برون‌سپاری این خدمات است که برای این کار از یک پیمانکار توانمند استفاده می‌کنیم و اولویت ما استفاده از نیروهای بومی منطقه است.

انتهای پیام/ن

R41452/P/S6,69/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۱۲۰۴۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شرکت بیش از ۱۹ هزار داوطلب کهگیلویه و بویراحمد در کنکور

ایسنا/کهگیلویه و بویراحمد نمایندۀ تام‌الاختیار سازمان سنجش در استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: ۱۹ هزار و ۱۱۰دانش آموز این استان در آزمون سراسری کنکور شرکت کردند.

«حمزه هادی پور» در گفت و گو با خبرنگار ایسنا افزود: ۱۰ هزار و ۳۴۷ دانش آموزان در گروه تجربی، هفت هزار و ۵۰نفر در گروه علوم انسانی، ۷۵۶ دانش آموز در گروه ریاضی، ۳۶۹ نفر در گروه هنر و ۵۸۸ داوطلب زبان های خارجی کهگیلویه و بویراحمدی در این آزمون سرنوشت ساز شرکت کردند.

وی اظهار کرد: آزمون سراسری امسال در هفت حوزه امتحانی شهرستان های مختلف کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد.

نمایندۀ تام‌الاختیار سازمان سنجش در استان کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه در کهگیلویه و بویر احمد زیر گروه تجربی بیشترین سهم را درمیان رشته های مختلف کنکور سراسری امسال دارد، خاطرنشان کرد: تعداد این داوطلبان معادل ۵۴ درصد از کل شرکت کنندگان کنکور استان است.

هادی پور تصریح کرد: ۶۳ درصد از داوطلبان شرکت کننده در آزمون سراسری امسال در کهگیلویه و بویراحمد زن و ۳۷ درصد مرد هستند.

وی بیان کرد: آزمون سراسری امسال ورود به دانشگاه‌های کشور در دو نوبت برنامه ریزی شده که نوبت نخست آن روزهای پنجشنبه و جمعه ششم و هفتم اردیبهشت ماه و نوبت دوم آن نیز روزهای هفت و هشتم تیرماه انجام می شود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • ورود اولین دستگاه رادیوتراپی به کهگیلویه و بویراحمد بعد از سال‌ها انتظار
  • پیشرفت فیزیکی ۴۰ درصدی مرمت ساختمان ساعت
  • وزیر علوم: صندلی خالی زیادی در دانشگاه‌ها داریم
  • پیشرفت فیزیکی ۷۵ درصدی بزرگراه آستارا - آستارا
  • روند کاهشی دمای هوای کهگیلویه و بویراحمد در شبانه روز آینده
  • بهره برداری از سردرب دانشگاه یاسوج
  • وزیر علوم، تحقیقات و فناوری وارد فرودگاه یاسوج شد
  • تدوام بیمه رایگان ۵ دهک اول در سال ۱۴۰۳
  • جلوگیری از تردد خودروهای شوتی در جاده‌های کهگیلویه و بویراحمد
  • شرکت بیش از ۱۹ هزار داوطلب کهگیلویه و بویراحمد در کنکور