Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایکنا از یزد، محسن صادقیان، معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری یزد 5 دی ماه در جلسه هم اندیشی ساماندهی و بهسازی گلزارهای شهدای سراسر استان با گرامیداشت یاد شهدا و ایثارگران خدمت به خانواده شهدا و زمینه سازی در نشر فرهنگ ایثار و مقاومت را وظیفه همگانی مطرح کرد.
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری یزد اظهار کرد: برای تکمیل پروژه های مربوط به بهسازی 96 گلزار شهدا که تعداد 91 گلزار یک تا سه مزاری هستند، به دفترچه ای راهنما از اطلاعات دقیق مکان، موقعیت و برآورد هزینه نیاز است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


صادقیان بر استخراج اطلاعات و بازدید میدانی از گلزارهای شهدا و نیازسنجی آن اشاره و تهیه این اطلاعات را با مشارکت دستگاه های متولی برای تصمیم گیری و برنامه ریزی مناسب در این زمینه خواستار شد.
وی افزود: بعد از شناسایی و تعیین و تکلیف شرایط بهسازی می توان با استفاده از ظرفیت های شهرداری ها، دهیاری ها، مردمی و خیران نسبت به نحوه آغاز بهسازی و تکمیل گلزارهای شهدا در مناطق روستایی و شهری تصمیم گیری کرد.
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری یزد بیان کرد: برای ساماندهی و بهسازی گلزار شهدای خلدبرین یزد و بهبود مسیرهای دسترسی اطراف این مجموعه نیازمند تدوین طرح جامع هستیم تا این موضوع نیز با نگاهی همه جانبه در دستور کار قرار گیرد اما مواردی که بدون طرح جامع قابل اجرا است، از سوی بنیاد شهید احصا و به شهرداری یزد ارائه شود.
صادقیان به وجود بیش از 2 هزار پروژه نیمه تمام در استان اشاره و گفت: با توزیع اعتبارات به صورت خُرد تکمیل این پروژه ها زمان بر و حتی غیر ممکن می شود و علاوه بر آماده سازی لیستی از پروژه ها برای واگذاری به بخش خصوصی مابقی اعتبارات نیز به پروژه های دارای اولویت در شهرستان ها و یا با بیش از 70 درصد پیشرفت کار متمرکز می شود.

انتهای پیام

منبع: ایکنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۱۲۰۴۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۲۸ هزار هکتار از اراضی شناسایی شده برای ساخت پروژه‌های نهضت ملی مسکن حذف شد

 ارسلان مالکی مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن در گفت‌وگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران با بیان اینکه حدود ۲۸ هزار هکتار از زمین های شناسایی شده در کارگروه های تخصصی مورد تایید قرار نگرفته است گفت: بررسی های کارشناسی بر روی بیش از ۸۵ هزار هکتار زمین صورت گرفت که با کارشناسی های انجام شده و دقیق تا به امروز ۲۸ هزار هکتار از آن حذف شده است.

وی با بیان اینکه حذف این ۲۸ هزار هکتار از اراضی  به دلیل کارهای کارشناسی و فنی بوده است گفت:  طرح نهضت ملی مسکن یک طرح کاملا فنی و کارشناسی است و تمامی اراضی که در مسیرهای سیلاب هستند و یا بر روی گسل قرار گرفته اند مورد بررسی قرار می‌گیرند.

وی تصریح کرد: برخی از اراضی در اطراف خود دارای گسل هستند که همین موضوع خطر زلزله را برای آنها بالا می برد و یا بعضی از زمین ها دچار فرونشست بودند که تمامی آنها بررسی و اراضی دارای مشکل حذف شدند.

وی افزود: طبق بررسی های نهایی انجام شده تا به امروز ۴۵ هزار هکتار زمین  به محدوده شهرهای فعلی الحاق شده  تا در اختیار طرح نهضت ملی مسکن قرار گیرند.

مالکی با بیان اینکه  به خط و محدودیت های شهری با استفاده از الحاقاتی که انجام شده اضافه کرده ایم گفت: خط و محدوده شهر را تغییر داده و به شهر اضافه کردیم اما در حوزه الحاقات در کلان شهرها مشکل داریم چراکه دیگر کلان شهرها قابلیت توسعه ندارند.

 

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی راه و شهرسازی

دیگر خبرها

  • آغاز ساخت حسینیه و مرکز فرهنگی گلزار شهدای بردسکن پس از ۲۰ سال
  • چرا طلافروشها از اعلام دقیق دارایی های خود نگرانند؟
  • پیشرفت فیزیکی ۹۰ درصدی پروژه بهسازی پسماند تموشل
  • ۲۸ هزار هکتار از اراضی شناسایی شده برای ساخت پروژه‌های نهضت ملی مسکن حذف شد
  • ۳۴۵ هزار پلاک آبی هوشمند بر منازل اصفهانی‌ها نصب شده است
  • جزئیات اجرای زیرگذر میدان سپاه اعلام شد
  • فرمانداران استان ایلام به ساماندهی گلزار شهدا توجه داشته باشند
  • آغاز عملیات آسفالت معابر کوی نورد اهواز
  • ۵۰۰۰ میلیارد ریال پروژه در راه‌های دشتستان فعال است
  • باغات منطقه۶ شهر قم بهسازی می‌شود