Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «بلاغ مازندران»
2024-05-03@21:18:59 GMT

درمان تپش قلب با یک نوشیدنی خوشمزه

تاریخ انتشار: ۵ دی ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۱۲۰۵۰۸

یک محقق و پژوهشگر طب سنتی مصرف نوعی شربت را در رفع تپش نامنظم قلب و آرامش ذهن موثر دانست.به گزارش بلاغ،شربت بهارنارنج (بهارنارنج+سنبل الطیب+گلاب+زعفران+عسل) حاوی ویتامین‌های A، B، C، E.، D، کربوهیدرات، سدیم، پتاسیم، پروتئین، کلسیم، آهن، منیزیم، منگنز، روی (زینک)، اسیدفولیک، فلاونوئیدها، مس، قندساکاروز، فراکتوز، گلوکز، فورانوکومارین، سلنیوم، اسیدآمینه تریپتوفان و .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

.. است.
 
برای بررسی خواص شربت بهارنارنج و اینکه مصرف این شربت برای چه افرادی مفید است با حیدر عظمایی محقق و پژوهشگر طب سنتی گفت: وگو کردیم که در ادامه مشروح آن را می‌خوانید.
مهم‌ترین خواص شربت بهارنارنج

حیدر عظمایی محقق و پژوهشگر طب سنتی درباره مهم‌ترین خواص شربت بهارنارنج گفت: این شربت نشاط آور بوده، تپش نامنظم قلب را برطرف کرده و برای کودکان بیش فعال و رفع وسواس فکری و عملی مفید است.

وی افزود: این شربت به علت دارا بودن انواع ویتامین‌ها از جمله A، B، C، E، D. و سایر املاح معدنی مفید موجب تقویت و جوان سازی پوست و مو شده و از پیری زودرس و چین و چروک پیشگیری می‌کند.

عظمایی بیان کرد: مصرف این شربت برای رفع هیجانات عصبی، سردرد‌های میگرنی و آرامش ذهن مفید است؛ همچنین موجب رفع بی خوابی و تشویش و اضطراب می‌شود.

وی گفت: شربت بهارنارنج به علت دارا بودن ویتامین‌های A، E. و C. و فلاونوئید‌ها خاصیت آنتی اکسیدانی دارد، لذا سیستم ایمنی بدن را تقویت کرده و از آن در مقابل انواع بیماری‌ها مخصوصا سرطان‌ها محافظت می‌کند.

این محقق و پژوهشگر طب سنتی اظهار کرد: تقویت سیستم قلبی عروقی و پیشگیری از تپش نامنظم قلب، کنترل قند، فشار و چربی خون، رفع نفخ و باد معده، رفع قولنج‌های عصبی، دلشوره، سکسکه و سرگیجه از دیگر خواص این شربت است.

وی گفت: شربت بهارنارنج تاثیر چشمگیری در رفع اختلالات کم توجهی و مهار بیش فعالی کودکان دارد.

عظمایی بیان کرد: این شربت باعث کنترل تشنج، افزایش اشتها، کاهش شدت علائم یائسگی از قبیل: گرگرفتگی، رفع سندروم پای بی قرار، تقویت حافظه و پیشگیری از آلزایمر و پارکینسون می‌شود.

این محقق و پژوهشگر طب سنتی اظهار کرد: از دیگر خواص این شربت تاثیر چشمگیر آن در رفع اختلالاتی ازقبیل وسواس فکری و عملی، رفع کم خونی، سرفه و مشکلات تنفسی از جمله آسم است.

وی گفت: وجود اسیدآمینه تریپتوفان در این شربت موجب ساخت هورمون سروتونین در خون و دستگاه گوارش شده و باعث نشاط آوری و مقابله با استرس، اضطراب و افسردگی می‌شود.

عظمایی بیان کرد: همچنین این شربت سندروم دوران پیش از قاعدگی (PMS) را درمان می‌کند.
منع مصرف شربت بهارنارنج

این محقق و پژوهشگر طب سنتی اظهار کرد: مصرف شربت بهارنارنج برای زنان باردار ممنوع است و افرادی که از دارو‌های آرامبخش و ضدافسردگی استفاده می‌کنند نباید همزمان از این شربت مصرف کنند؛ زیرا تاثیر دارو را بیشتر می‌کند؛ بنابراین باید بین مصرف دارو‌های شیمیایی و شربت بهارنارنج ۲ تا ۳ ساعت فاصله باشد.

مقدار مصرف شربت بهارنارنج

وی بیان کرد: از این شربت می‌توان ۴ لیوان در روز و در وعده‌های صبح، ظهر، عصر و شب میل کرد.
مواد لازم شربت بهارنارنج (۲ لیتر)

عرق بهارنارنج یک لیتر

گیاه خشک بهارنارنج ۵۰ گرم

عرق سنبل الطیب نیم لیتر

گلاب نیم لیتر

زعفران ۲ تا ۴ گرم

عسل نیم کیلو

طرز تهیه شربت بهارنارنج

عرقیجات را با هم ترکیب می‌کنیم.

گیاه خشک بهارنارنج را نیم کوب کرده و داخل عرقیجات می‌ریزیم.

اجازه می‌دهیم ۴ تا ۵ ساعت بماند.

سپس ۵ تا ۱۰ دقیقه با حرارت ملایم می‌جوشانیم.

وقتی حرارت متعادل و در حدود ۵۰ درجه سانتی گراد شد آن را صاف می‌کنیم.

زعفران پودر شده را با عسل ترکیب کرده و به شربت اضافه می‌کنیم.

شربت را هم می‌زنیم تا قوام بیاید سپس در ظرف شیشه‌ای می‌ریزیم.

طرز تهیه یک لیوان شربت بهارنارنج

برای تهیه یک لیوان از این شربت ۳ تا ۴ قاشق غذاخوری از شربت را داخل لیوان ریخته و بقیه را آب جوشیده ولرم اضافه می‌کنیم.

شربت آماده میل کردن است.

نکته: برای استفاده از این شربت در فصل گرم سال به جای آب جوشیده از آب خنک و چند تکه یخ استفاده می‌کنیم.

منبع: بلاغ مازندران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.bloghnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بلاغ مازندران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۱۲۰۵۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چربی شکم با چه نوشیدنی آب می‌شود؟

 به گزارش تابناک، عصر ایران نوشت: می‌توانید چند تغییر در سبک زندگی خود ایجاد کنید تا در نهایت شکم‌ صاف داشته باشید. کنترل وعده غذایی سالم و ورزش منظم همگی بنای کار برای داشتن اندامی متناسب و خوش فرم هستند.

لیمو و زنجبیل

شگفت انگیز است که چگونه چند ماده ساده می تواند شما را خوش هیکل و سالم نگه دارد. چرا آب گرم؟ زیرا آب گرم به هضم غذا کمک می کند. اول صبح آن را بنوشید و سیستم گوارش خود را به خوبی شروع کنید. لیمو نه تنها سرشار از ویتامین است، بلکه در پاکسازی دستگاه گوارش و کبد نیز نقش دارد که به کاهش وزن کمک می کند. زنجبیل یک سم زدایی طبیعی است و به شروع متابولیسم کمک می کند.

 
 
گریپ فروت و رزماری

این نوشیدنی گریپ فروت و رزماری ترکیبی از مواد مغذی است که برای سلامتی شما مفید است. آب گریپ فروت تازه یک نیروگاه حاوی ویتامین C است که به سم زدایی بدن و کاهش کلسترول کمک می کند. رزماری به سم زدایی کبد کمک می کند که باعث بهبود هضم و افزایش جریان خون می شود.

دیگر خبرها

  • پیشگیری از ابتلا به زوال عقل با خوردن این میوه خوشمزه
  • خواص تخم کتان و دانه کتان برای لاغری و درمان بیماری ها
  • معرفی قابلیت‌های گردشگری گیلان در جشنواره بهار نارنج
  • چربی شکم با چه نوشیدنی آب می‌شود؟
  • مسی از محصول جدیدش رونمایی کرد
  • علائم شایع کم کاری تیروئید را بشناسید
  • (عکس) شغل جدید لیونل مسی چیست؟
  • ابتلا به بیماری‌های کبدی با مصرف این نوشیدنی شیرین
  • کبد چرب و دردسرهایش
  • نابودی یک تن مواد غذایی غیرقابل مصرف در چناران