Web Analytics Made Easy - Statcounter

مذاکرات فشرده نیرو‌های روسی و شبه نظامیان کُرد برای جلوگیری از عملیات نیرو‌های ارتش ترکیه در شمال و شمال شرق سوریه ادامه دارد.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، با آغاز روند خروج نیرو‌های آمریکایی از پایگاه‌های اشغالی در شمال سوریه، نیرو‌های ارتش ترکیه و عناصر تروریستی تحت فرمان آنان برای انجام عملیات علیه شبه نظامیان کُرد آماده می‌شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر اساس اطلاعات به دست آمده، مرحله نخست عملیات نیرو‌های ارتش ترکیه و عناصر تروریستی از شهر کوبانی در شمال شرق استان حلب تا شهر رآس العین در شمال غرب استان حسکه امتداد دارد.

یک منبع میدانی اعلام کرد: نیرو‌های ارتش ترکیه و عناصر تروریستی در مرحله نخست عملیات در تلاش هستند تا عمق ۴۰ کیلومتری در مناطق تحت تصرف شبه نظامیان کُرد پیشروی کنند.

بیشتر بخوانید: خروج آمریکا از سوریه و وضعیت جدید ترکیه

این منبع میدانی به هدف نهایی دولت ترکیه در عملیات علیه شبه نظامیان کُرد اشاره کرد و افزود: نیرو‌های ارتش ترکیه و تروریست‌های تحت فرمان آنان درصدد هستند تا تمامی مناطق مرزی از شمال شرق استان حلب تا شمال شرق استان حسکه را به اشغال دربیاورند.

وی تصریح کرد: اگر نیرو‌های ارتش ترکیه و تروریست‌ها موفق شدند عملیات خود را علیه شبه نظامیان کُرد تکمیل کنند، تمامی مناطق مرزی شمال و شمال شرق سوریه به اشغال آنان در می‌آید.

ارتش ترکیه در راستای اجرای عملیات علیه شبه نظامیان کُرد در شمال و شمال شرق سوریه، بیش از ۱۰۰ خودروی زرهی و نفربر را با تجهیزات سنگین نظامی به سمت شهرک مرزی «کلس» در استان هاتای و نزدیکی مرز‌های مشترک با سوریه ارسال کرده است.

بر اساس اطلاعات به دست آمده، بخشی از این کاروان نظامی در مناطق مرزی مشترک مستقر خواهد شد و بخشی دیگر هم از طریق منطقه «بیلی» به داخل خاک سوریه منتقل می‌شود.

منطقه «بیلی» در ۴۵ کیلومتری شهر منبج و شمال استان حلب واقع شده است؛ به گفته منابع میدانی، ده‌ها تن از نیرو‌های ویژه ارتش ترکیه هم با این کاروان نظامی به مناطق مرزی اعزام شده اند.

همزمان با تلاش و تحرکات نیرو‌های ارتش ترکیه برای آغاز عملیات، گروهی از نیرو‌های سوری و روسی با هماهنگی شبه نظامیان کُرد، وارد شهرک «العریمه» در غرب شهر منبج شدند تا معادلات آنکارا برهم بخورد.

نیرو‌های سوری و روسی یک ایستگاه مراقبتی موقت در داخل شهرک «العریمه» ایجاد کرده اند؛ چند گروه دیگر از نیرو‌های ارتش سوریه در مناطق مختلف و پایگاه نظامی این شهرک مستقر شده اند که پیشتر شبه نظامیان کُرد در این نقاط حضور داشتند.

به گفته منابع میدانی، ورود و استقرار نیرو‌های سوری و روسی در شهرک «العریمه» یک پیام روشن برای مقامات دولتی و ارتش ترکیه است؛ این شهرک خط تماس میان شبه نظامیان کُرد و تروریست‌های تحت فرمان ترکیه است.

انعطاف شبه نظامیان کُرد پس از خروج نیرو‌های آمریکایی نشان می‌دهد آنان در حال حاضر فقط باید به نیرو‌های دولت مرکزی سوریه تکیه کنند و به نظر می‌رسد با ورود نیرو‌های ارتش به شهر منبج مشکلی ندارند تا از اشغالگری نیرو‌های ارتش ترکیه جلوگیری کنند.

یک منبع میدانی به جزئیات ملاقات‌ها و مذاکرات فشرده فرماندهان شبه نظامیان کُرد با نیرو‌های روسی در پایگاه حمیم در استان لاذقیه اشاره کرد و گفت: روس‌ها به کرد‌ها پیشنهاد داده اند که از تمامی مناطق مرزی شمال و شمال شرق سوریه عقب نشینی کنند و اجازه دهند نیرو‌های سوری در این محور‌ها مستقر شوند تا از اشغالگری نیرو‌های ارتش ترکیه و تروریست‌ها جلوگیری کنند.

این منبع میدانی افزود: این پیشنهاد نیرو‌های روسی به این معنا است که نیرو‌های ارتش سوریه در مناطق مرزی از شهر کوبانی در شمال شرق استان حلب تا منطقه المالکیه در شمال شرق استان حسکه مستقر شوند.

وی با بیان این که نیرو‌های روسی به شبه نظامیان کُرد پیشنهاد داده اند تا کنترل تمامی میادین نفتی و گازی شرق رود فرات را به نیرو‌های سوری واگذار کنند، گفت: مذاکرات همچنان میان طرفین در جریان است و نتیجه مشخص نشده است.

منبع: مشرق

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: سوریه آمریکا گروه های تروریستی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۱۲۰۶۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۲۲ کشته در حمله تروریستی به اتوبوس حامل نیروهای ارتش سوریه

به گزارش حوزه بین‌الملل خبرگزاری تقریب به نقل از منابع خبری سوری، این افراد به دنبال کمین تروریست‌ها در مسیر عبور اتوبوس حامل نیروهای ارتش سوریه کشته شدند.   این کمین در شمال منطقه السخنه در شرق بیابان حمص رخ داده است.   هرچند تاکنون هیچ فرد یا گروهی مسؤولیت این حمله را برعهده نگرفته است، اما شبکه خبری «ال بی سی» نیوز لبنان اعلام کرد که نیروهای وابسته به ارتش سوریه در در دو عملیات که توسط گروهک تروریستی داعش انجام شد، کشته شدند.   این شبکه خبری به جزییات بیشتر این خبر هیچ اشاره ای نکرده است.   آخرین عملیات گروهک تروریستی داعش به مردادماه ۱۴۰۲ بر می گردد که در آن به یک اتوبوس حامل نیروهای ارتش سوریه حمله کرد و ۲۳ نظامی این کشور را کشت.   داعش، به عنوان یک گروه تروریستی که در سال ۲۰۱۴ در مناطق وسیعی از سوریه و عراق حضور داشت، در سال ۲۰۱۹ متعاقب شکست‌های پی در پی که از سال ۲۰۱۷ متحمل شد، ناچار به ترک همه این مناطق شد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • حمله به پایگاه نظامیان صهیونیست در شمال کرانه باختری
  • ترکیه حمله به بخش کنسولی سفارت ایران را در سوریه محکوم کرد
  • زلزله ۵.۶ ریشتری در ترکیه / آنکارا هم لرزید
  • تجاوز جدید رژیم صهیونیستی علیه تاسیسات پدافند هوایی در جنوب سوریه
  • ۲۲ کشته در حمله تروریستی به اتوبوس حامل نیروهای ارتش سوریه
  • حمله تروریستی به اتوبوس نیروهای تیپ قدس در سوریه
  • خط و نشان فرماندهان بلندپایه نظامی چند روز بعد از حمله به اسرائیل /قدرت نمایی پهپادی، توپخانه ای و زرهی ارتش
  • سفر هنیه به آنکارا برای دیدار با اردوغان
  • کدام فرماندهان بلندپایه سپاه و ارتش در اولین رژه نظامی بعد از حمله به اسرائیل حضور داشتند؟ +تصاویر
  • عملیات وعده صادق موازنه قدرت نظامی در منطقه را تثبیت کرد