Web Analytics Made Easy - Statcounter

تهران- ایرنا- معاون امورهنری وزیر فرهنگ و ارشاد، ایران اسلامی را رنگین کمانی از فرهنگ‌های غنی و سرزمین قومیت ها خواند و توجه به اقلیم‌های استانی و بهره‌گیری از ظرفیت‌های آن را در طراحی مد و لباس مورد تاکید قرار داد.

به گزارش خبرنگار فرهنگی ایرنا، سید محمد مجتبی حسینی روز چهارشنبه در دومین همایش تخصصی کارشناسان مد و لباس و روسای ادارات استانهای وزارت ارشاد با اشاره به فعالیت های کارگروه ساماندهی مد و لباس کشور افزود: آمارها در حوزه تنوع مد و لباس ایرانی بسیار امیدوارکننده بوده و در این زمینه به پیشرفت ها و دستاوردهای خوبی نائل شده ایم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، ایران اسلامی را رنگین کمانی از فرهنگ‌های غنی و سرزمین قومیت ها عنوان کرد و توجه به اقلیم های استانی و بهره گیری از ظرفیت های آن را مورد تاکید قرار داد.
حسینی در عین حال تصریح کرد: باید با استفاده از هنرمندان جوان ظرفیت های موجود در استانها را به سطح ملی گسترش داده و دست در دست هم در مسیر معرفی هر چه بیشتر سبک زندگی ایرانی و اسلامی گامهای موثر و اساسی برداشت.
معاون امور هنری وزیر فر هنگ وارشاد اسلامی در ادامه سخنان خود بابیان اینکه در حوزه مد و لباس یک نقطه هم پوشانی با صنایع دستی داریم ، تاکید کرد: باید بتوانیم یک نقطه اتصال بین حوزه مد و لباس با صنعت جهانی ایجاد کنیم که این مهم با توجه به توانمندی ها و ظرفیت موجود در سراسر کشور دور از انتظار نخواهد بود که امیدواریم هرچه سریعتر به مرحله عمل برسد.
به گفته حسینی چنانچه هریک از افراد فعال در این عرصه نقششان را بخوبی ایفا کنند قطعا می توانیم به زبان عمومی و مشترک و بلیغی دست یابیم.
معاون امور هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی اظهار داشت: خانواده هنر ایران امروز با عنایت به وجود هنرمندان و نیروهای فهیم و توانمند به یک خانواده بزرگ تبدیل شده است که می تواند نه تنها در داخل بلکه در سراسر جهان نیز حرفی برای گفتن داشته باشد.
حسینی از هنرمندان و طراحان مد و لباس و فعالان این عرصه خواست همراه و همگام با کارگروه ساماندهی مد ولباس کشور با تولیدات فاخر و ارزشمند خود در جهت معرفی فرهنگ غنی ایرانی اسلامی گام های اساسی و تاثیر گذار بردارند.
دومین همایش تخصصی کارشناسان مد و لباس و روسای اداره هنری ادارات کل فرهنگ و ارشاد اسلامی سراسر کشور با حضور حمید قبادی دبیرکل کارگروه ساماندهی مد ولباس کشور، مدیران کل اداری، استانها و تحول اداری و حقوقی وزارت ارشاد در سالن همایش وزارت ارشاد در حال برگزاری است.
فراهنگ**1355**3009

منبع: ایرنا

کلیدواژه: فرهنگي ارشاد معاونت هنري جشنواره مد و لباس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۱۲۰۶۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انتشارفراخوان حمایت از تولیدات نمایشی انجمن هنرهای نمایشی خوزستان

به گزارش خبرنگار مهر، مجید منادی عصر امروز در گفت‌وگویی رسانه‌ای تصریح کرد: فراخوان حمایت از تولیدات نمایشی انجمن هنرهای نمایشی خوزستان در سه بخش تئاتر خیابانی، تئاتر صحنه‌ای و تئاتر کودک و نوجوان در استان خوزستان (طرح شهید آوینی) منتشر خواهد شد.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان اظهار کرد: اولویت‌های موضوعی آثار طبق سرفصل طرح شهید آوینی ضرورت افزایش جمعیت، خدمات پیشرفت نظام و خدمات خاص دولت انقلابی، نقش مقاومت در مقابله با استکبار، افشای فتنه ۱۴۰۱ خواهد بود.

وی ادامه داد: آثار متقاضی توسط شورایی متشکل از نمایندگان انجمن هنرهای نمایشی خوزستان و کارشناسان مجرب اداره کل فرهنگ و ارشاد استان که توسط معاون هنری این اداره کل معرفی می‌شوند، بررسی و انتخاب خواهند شد.

منادی اظهار کرد: در حوزه تئاتر کودک و نوجوان نیز نمایشنامه‌های نویسندگان بومی خوزستان که با در نظر گرفتن اولویت‌های موضوعی طرح شهید آوینی از شاخصه‌های بومی بهره برده باشند در اولویت پذیرش خواهد بود.

وی افزود: در بخش‌های خیابانی و صحنه‌ای اولویت با تولیدات جدید خوزستان خواهد بود و این آثار نباید قبلاً توسط هیچ گروهی اجرا شده باشد. تولید در قالب و گونه‌های مختلف نمایشی بلامانع است ولی ایده‌ها و شیوه‌های اجرایی خلاقانه و نو در اولویت پذیرش است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان گفت: به منظور عدالت در تخصیص منابع حمایتی، هر کارگردان یا نویسنده می‌تواند با یک اثر در این برنامه حمایتی شرکت کند.

کد خبر 6099692

دیگر خبرها

  • عیادت وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از «رضا رویگری»
  • انتشارفراخوان حمایت از تولیدات نمایشی انجمن هنرهای نمایشی خوزستان
  • عبور از نگاه سنتی به رسانه با پدیده‌ دانشجو ـ خبرنگار
  • نشست خبری جشنواره سرود فجر
  • صنعت چاپ در آینده نیازمند تغییر ریل است
  • تمهیدات لازم برای اربعین از سوی کشور عراق اندیشیده می شود
  • وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در حاشیه بازدید از روند آماده‌سازی نمایشگاه کتاب تهران مطرح کرد؛باید فضای تبلیغی و محیطی تهران در قُرُق نمایشگاه بین‌المللی
  • افزایش ظرفیت تولید کاغذ تحریر/ ناشران و مخاطبان کودک و نوجوان حمایت می‌شوند
  • مد خوب، مد بد!
  • شرکت در انتخابات یک حق و تکلیف ملی است