Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون سابق اوپک گفت: من معتقدم کشور ما نمی‌تواند به اهدافی که در توافق نامه پاریس مشخص شده برسد ولی با این وجود در دل این توافق‌نامه اهدافی است که بهتر است آن‌ها را به صورت ملی دنبال کنیم.

 

رضا مدیرقمی در نشست ایران و چالش ۲۰۲۰، سیاست‌های توسعه در مواجه با تغییر اقلیم اظهار کرد: سازمان‌های مختلف از جمله وزرات نیرو، وزارت صنعت معدن و تجارت و وزارت نفت در مورد توافق‌نامه پاریس بر این باورند که این توافق‌نامه یک تعهد است و ما با توجه به ساختار فعلی کشور ناتوان از اجرای این تعهد هستیم، همچنین دستگاه‌های مختلف اعتقاد دارند که ما نه تنها نمی‌توانیم انتشار گازهای گلخانه‌ای در کشور را کم کنیم بلکه ممکن است در آینده انتشار این گازها رشد داشته باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

معاون سابق اوپک ادامه داد: روند ۲۰ و ۳۰ ساله اخیر کشور گویای این موضوع است. برخی همکاران تاکید دارند که توافق‌نامه پاریس تعهد نیست. در حالیکه بسیاری از افراد دولت معتقدند که توافق نامه پاریس عاقبتی مانند بحث‌های انرژی هسته‌ای دارد.

 

مدیرقمی با اشاره به اینکه ما جزو کشورهای صادر کننده نفت و در آینده گاز هستیم، تصریح کرد: بر اساس توافق‌نامه پاریس تقریبا سه چهارم ذخایر زغال سنگ فعلی دنیا، نصف ذخایر نفت دنیا و یک سوم ذخایر گازی دنیا باید زیرزمین بماند و استحصال نشود تا دمای کره زمین افزایش نیابد. این در حالی است که گاز و نفت ارتباط مستقیمی با رشد اقتصادی ما دارد.

 

وی در پایان گفت: با وجود اینکه من معتقدم کشور ما نمی‌تواند طی ۱۰ یا ۲۰ سال آینده به اهدافی که در توافق نامه پاریس مشخص شده برسد ولی در دل این توافق نامه اهدافی است که اگر بتوانیم آن را به صورت ملی دنبال کنیم بسیار کار خردمندانه‌ای کرده‌ایم.

منبع: انرژی امروز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت energytoday.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «انرژی امروز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۱۲۰۶۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش همکاری‌های فرهنگی ایران و پاکستان

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی که به همراه رئیس جمهور به پاکستان سفر کرده است، پس از دیدار با مقامات پاکستانی گفت: ساخت فیلم مشترک را در دستور کار قرار دادیم که نخستین فیلم نیز درباره مرحوم اقبال لاهوری است که مقدمات آن در حال انجام است.

محمد اقبال لاهوری یا علامه اقبال، شاعر، فیلسوف، سیاست‌مدار و متفکر مسلمان پاکستانی بود، که اشعار زیادی به زبان‌های فارسی و اردو سروده است. اقبال نخستین کسی بود که ایده یک کشور مستقل را برای مسلمانان هند مطرح کرد که در نهایت منجر به ایجاد کشور پاکستان شد. اقبال لاهوری در این کشور به طور رسمی «شاعر ملی» خوانده می‌شود.

در سفر رئیس‌جمهور و هیأت همراه ۸ سند همکاری، توافق‌نامه و تفاهم‌نامه بین هیات‌های عالی‌رتبه ایران و پاکستان و در حضور مقامات عالی‌رتبه دو کشور به امضای طرفین رسید.

محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی که در این سفر رئیس جمهور را همراهی می‌کند، پس از دیدار با مقامات پاکستانی تفاهم‌نامه سینمایی را هم امضا کرد.

دیگر خبرها

  • خبرخوش رئیس صدا و سیما درباره حق‌پخش فوتبال
  • توجه جدی معاونت اقتصادی استاندار یزد بر توسعه اقتصاد دانش‌بنیان در استان یزد
  • خودرو جایزه کم مصرفان برق/ توافق نفتی آمریکا و چین
  • توافق ایران و پاکستان برای گسترش بیشتر همکاری‌های اقتصادی
  • توافق برای گسترش بیشتر همکاری‌های اقتصادی | مرز مشترک ۲ کشورباید «مرز صلح و دوستی» باشد
  • آخرین خبر از توافق یحیی و تراکتور؛ دستیار سابق گل‌محمدی در راه تبریز
  • تهیه فهرستی از تحریم‌های جدید اتحادیه اروپا علیه صنایع پهپادی و موشکی ایران
  • توافق 4 کشور منطقه برای "راه توسعه" / اتصال اروپا به خلیج فارس از طریق ترکیه و عراق / مسیر ترانزیت جدید بدون ایران
  • استقبال ایران از توافق مرزی آذربایجان و ارمنستان
  • افزایش همکاری‌های فرهنگی ایران و پاکستان