Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-30@09:55:27 GMT

و اینک آینده دیبالای ایرانی

تاریخ انتشار: ۵ دی ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۱۲۰۶۸۸

و اینک آینده دیبالای ایرانی

یاسوج- ایرنا- شوت امیرمحمد از دریچه دیوار خونه پدربزرگش گذشت و فرسخ ها رفت تا همراه با آرزویش به دیبالای آرژانتینی رسید و دیبالا آرزوی کوچک امیر محمد را که حالا دیبالای ایرانی نام گرفته است بسته بندی شده برایش پست کرد تا کودکی را در گوشه دیگری از دنیا خوشحال کند.

به گزارش ایرنا،اکنون امیر محمد غرق در شادی براورده شدن آرزوی امروزش است و چندان به فردا نمی اندیشد ،سئوال اینجاست آینده امیر محمد کودک مستعد دهدشتی و صدها کودک همانند وی در جای جای ایران آیا به دست باد سپرده می شود یا برای شکوفا شدن استعداد او و هم سن و سالانش برنامه ای در راه است؟
داستان امیر محمد علامه نوجوان ده ساله اهل شهر دهدشت در استان کهگیلویه و بویر احمد از زمانی شروع شد که با توپ دوپوسته پلاستیکی در کوچه های دهدشت آشنا شد و در قاب تلویزیون «پائولو دیبالا»را دید و هوادارش شد .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


تصمیم گرفت انچه دیبالا با توپ گرد فوتبال می کند او هم بکند تا به آرزویش برسد و دوستانش کمک کردند ویدئویی از هنرنمایی امیر محمد ضبط کنند تا آرزویش را به دیبالا برساند و انتشار ویدئو امیرمحمد را شهره عام و خاص کرد و در جهان بازتاب فراوان یافت.
یکی از صفحه های مجازی مشهور در دنیا که به انتشار ویدئوهای جذاب و خاص فوتبال می‌پردازد ویدئوی کودک ایرانی را منتشر کرد که لباس شماره 10 تیم فوتبال یوونتوس ایتالیا و پائولو دیبالا را به تن داشت و به توپ پلاستیکی آبی رنگ ضربه‌ای می‌زد و آن را از داخل یک پنجره کوچک عبور می‌داد.
شبیه به چالش‌هایی که مطرح‌ترین بازیکنان اروپایی انجام می‌دهند و توپ را از فواصل مختلفی به هدف‌های عجیب و کوچک می‌زنند.
در این ویدئو پسربچه بعد از اینکه توپ را به هدف می زند، به سمت دوربین برمی گردد و خوشحالی مشهور پائولو دیبالا (دیبالا ماسک) را انجام می‌دهد.
پس از آن دیبالا فیلم را دید، لایک کرد و در اینستاگرام شخصی‌اش آن را منتشر کرد و از دنبال کننده‌هایش خواست که در صورت آشنایی با این کودک، او را معرفی کنند.
پس از انتشار ویدئویی از مهارت امیر محمد علامه در شوت زنی توپ فوتبال و انتشار آن درفضای مجازی و برنامه پرمخاطب 90 ، از طریق رایزن فرهنگی ایران در آرژانتین این ویدیو به دست دیبالا می رسد.
دیبالا برای تجلیل از نوجوان دهدشتی ، پیراهنی در سایز امیر محمد را با امضای خود برای وی می فرستد.
یکی از روزنامه های ورزشی ایتالیا به نام «گازتا دلو اسپورت» کشوری که دیبالای آرژانتینی در آن به فوتبال خود ادامه می دهد هم در صفحه اول خود به موضوع امیرمحمد با عنوان «امیر دیبالای کوچک ایرانی» پرداخته است .
این روزنامه تصویر بزرگی از خوشحالی هم شکل دیبالای دهدشتی ( امیر محمد علامه) و دیبالای آرژانتینی در کنار هم قرار داده و نوشته امیر دیبالای ایرانی همه را افسون خود کرده است.
امیر محمد یکی از هزاران استعداد فوتبالی این سرزمین است که اتفاقی و بر اساس همت و خلاقیت خودش دیده شد و با کمک فضای مجازی توانست شاهکاری خلق کند .
در ماجرای شهرت امیر محمد همه چیز به غیر از استعداد و پشتکارش اتفاقی بود اما امیر محمد با آن شوت طلایی از آن دریچه کوچک گذشت وپا به دنیای جدیدی گذاشت.دنیایی که هزاران کودک دیگر هنوز پشت دریچه هایش چشم انتظار دیده شدن هستند.
تجربه شیرین امیرمحمد علامه رویای دست نیافتنی کودکان زیادی در کهگیلویه و بویراحمد و در جای جای ایران است .
اکنون امیر محمد علامه به یک فرصت طلایی برای کهگیلویه و بویراحمد تبدیل شده است .ورزش فوتبال مرزها را درنوردیده و به دهدشت و منطقه تاریخی بلاد شاهپور رسیده است .
وقت آن است که هم برای آینده امیرمحمد و همسالانش برنامه ریزی کرد تا فردا با شکوفا شدن استعدادهای آنان برای ایران افتخار آفرینی کنند و هم زیبایی های استان را در آن سوی مرزها معرفی کرد.
این بار شانس هم در خانه پدر امیرمحمد علامه را به آرامی زده و هم فرصتی بی بدیل برای معرفی استان چهار فصل کهگیلویه و بویراحمد فراهم کرده است .
و اما می طلبد که بیشتر از گذشته به نقش فضای مجازی در تحقق آرزوهای کوچک و بزرگ باور داشته باشیم.
8968/1662

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ورزش اميرمحمد ياسوج

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۱۲۰۶۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پائولو دیبالا موثرترین بازیکن سری آ در تقویم سال ۲۰۲۴

دیدار ناپولی و آاس رم در هفته ۳۴ سری آ ۲۰۲۳/۲۴ با تساوی ۲-۲ به پایان رسید. پائولو دیبالا در این بازی هم موثر ظاهر شد و گل اول رم را از روی نقطه پنالتی به ثمر رساند.

دیبالا در ۲۵ بازی فصل جاری سری آ روی ۲۴ گل تاثیر مستقیم داشته است. (۱۳ گل و ۹ پاس گل) او در تقویم سال ۲۰۲۴ سری آ همراه با دوشان ولاهوویچ، موثرین بازیکن روی گل ها بوده است. (۱۲) دیبالا از ابتدای سال ۲۰۲۴ موفق به ثبت ۹ گل و ۲ پاس گل در سری آ شده است.

گفتنی است رم در ۶ بازی اخیر خود در زمین ناپولی به پیروزی نرسیده است. (۳ باخت و ۳ تساوی) چنین روندی برای رم در شهر ناپل از سال ۱۹۹۵ بی سابقه است.

از دست ندهید ????????????????????????

محمد مورایس؛ نام جدید سرمربی سپاهان؟ هالند، خیلی پیشرفت کردی و در سطح چمپیونشیپ شدی! واکنش هوادار تاتنهام بعد از کری‌خوانی نافرجام برای رایس (فیلم) بنر توهین‌آمیز بازیکن اینتر علیه ستاره میلان 

دیگر خبرها

  • ملوان نداجا، قهرمان لیگ کانوپولو شد
  • امیر دریادار ایرانی: کشتی‌های ایرانی را اسکورت می‌کنیم
  • مقاومت کسب و کارهای کوچک اینستاگرامی در مقابل فیلترینگ
  • امیر جدیدی نقش تنیسور مشهور ایرانی را بازی می‌کند
  • امیر واحدی: پایگاه «نوژه» قلب تپنده نیروی هوایی ارتش است
  • با وجود اختلاف با کلوپ؛ محمد صلاح در لیورپول می‌ماند
  • پائولو دیبالا موثرترین بازیکن سری آ در تقویم سال ۲۰۲۴
  • ناپولی ۲-۲ آاس رم؛ ده روسی ۲ امتیاز ارزشمند را در ناپل جا گذاشت
  • بازیگر فیلم اصغر فرهادی؛ همسر آینده ژوزه مورایس + عکس
  • تصمیم مهم باشگاه رم دربارهی آینده سردار آزمون