Web Analytics Made Easy - Statcounter

آیت‌الله علی‌اکبر رشاد رییس شورای سیاستگذاری حوزه‌های علمیه در حاشیه مراسم تشییع پیکر آیت‌الله هاشمی شاهرودی به خبرنگار حوزه جامعه خبرگزاری تقریب، گفت: رحلت آیت‌الله شاهرودی فقیه و امید آینده جهان اسلام ضایعه بزرگی است و یکی از خصوصیت‌های بارز وی نوآوری در میدان علم و عمل بود.

رییس شورای سیاستگذاری حوزه‌های علمیه افزود: وی در صف مقدم مدافعان دین و مقابله با طاغوت و استکبار و  همچنین از فرماندهان صف اول بیداری اسلامی که به دست امام خمینی (ره) و شهید صدر به وجودآمد، قرار داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ایشان جزو فقهایی بودند که امید آینده جهان اسلام قلمداد می‌شد و متاثر از استاد بزرگ خود شهید صدر بوده و در مقام عمل هم مخلص و بی ادعا بودند. 

وی ادامه داد: حضور این جمعیت عظیم در مراسم تشییع این عالم گرانقدر نشان دهنده مردمی بودن ، اخلاص، جامعیت، نوگرا، متفکر و مردمی بودن آیت الله شاهرودی است که بعد از رحلت وی مردم متوجه شدند که آیت الله شاهرودی برادر سه شهید بودند.
 
رشاد خاطرنشان کرد: آیت‌الله شاهرودی استادی بزرگ در حوزه علمیه قم و کارگزاری با وفا در مهمترین تشکیلات نظام جمهوری اسلامی بودند که آثار و برکات علمی بسیاری از خود بر جای نهادند. ایشان در سنین نسبتا کم در قیاس با دیگر مراجع منشا خدمات زیادی بودند و از نزدیک با مسائل جنگ درگیر بوده و سپاه بدر را هدایت می‌کردند.
 

انتهای پیام/
 
 
 

منبع: تقریب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.taghribnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تقریب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۱۲۰۸۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عروس بزرگ امام خمینی درگذشت؛ معصومه حائری که بود؟

معصومه حائری فرزند مرحوم آیت‌الله شیخ مرتضی حائری و از خاندان آیت الله العظمی شیخ عبدالکریم حائری بنیان گذار حوزه علمیه قم است. او با آیت الله شهید مصطفی خمینی ازدواج کرده و عروس ارشد حضرت امام خمینی (س) است.

به گزارش جماران، خانم معصومه حائری در تاریخ ۱۷ فروردین ماه سال ۱۳۳۳ با حاج آقا مصطفی خمینی ازدواج کردند، ایشان در ابتدا علاقه‌ای به ازدواج نداشتند، اما با توجه به شرایط آن دوران به توصیه پدرشان و بعد از ملاقات حاج آقا مصطفی به ازدواج با ایشان رضایت می‌دهند، و بعد از گذشت یک سال به عقد ایشان در می‌آیند. 

حاصل ازدواجشان ۴ فرزند بود، دو تن از فرزندانشان در کودکی از دنیا رفته اند، و یک پسر به نام حسین و یک دختر به نام مریم دارند. ایشان در دوران تبعید حضرت امام (س) و حاج آقا مصطفی در عراق حضور داشتند، و همسر گرامیشان را همراهی می‌کردند.

کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: نگاهی به خانواده شهید سید مصطفی خمینی اولین مصاحبه با همسر سید مصطفی خمینی/ مدرن و امروزی بود و سر حجاب بر من سخت نمی‌گرفت

دیگر خبرها

  • عروس بزرگ امام خمینی درگذشت؛ معصومه حائری که بود؟
  • همسر شهید آیت‌الله سید مصطفی خمینی درگذشت
  • عروس بزرگ امام خمینی درگذشت /معصومه حائری که بود؟
  • هر مدرسه علمیه، اردوگاه امام زمان(عج) است/ جامعة المصطفی، مولود مبارک انقلاب اسلامی
  • افتتاح مرکز تداوم عقیدتی امام خامنه قرارگاه منطقه‌ای کربلا نیروی زمینی سپاه
  • بازدارندگی موجود نتیجه هدایت‌های داهیانه رهبری است
  • روایت تاریخ از کارنامه روحانیت
  • وعده صادق اخلاقی‌ترین عملیات تاریخ نظامی جهان بود
  • «وعده صادق» اخلاقی‌ترین عملیات تاریخ نظامی جهان بود
  • تربیت شاگرد و روحانی مبارز