Web Analytics Made Easy - Statcounter

 

به گزارش خبرگزاری بسیج مازندران، سید جلال اطهری در گفتگو با بسیج با اشاره به اینکه پاسدار بازنشسته سپاه کربلاست افزود:  از سال 82 با توجه به منویات مقام معظم رهبری کار اقتصاد مقاومتی را شروع کردم.

وی گفت: تولید قرقاول را از 81 به صورت خانگی با تعداد کم کار شروع کردم و پس از آن با کسب اطلاعات بیشتر کار را به صورت رسمی تر آغاز کردم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اطهری اضافه کرد: هر سال کار را گسترش می دادم تا اینکه به فکر تشکیل شرکت تعاونی و ثبت شرکت افتادم.

کارآفرین مازندرانی اظهار داشت: این شرکت 7 عضو فعال و پویا دارد که اعضای خانواده خودم هستند، ما حتی صادرات هم داشتیم، لکن بعد از افزایش تولید و محیا شدن تجهیزات اقدام به پرورش مرغ بومی و در کنارش تولید بوقلمون کردیم.

 وی ادامه داد: در این بین بسیج سازندگی تنها ارگانی بود که از ما حمایت کرد و تسهیلات به ما داد.

اطهری یادآور شد: با انجام این کار بیشتر به فکر آرمان انقلاب یعنی خودکفایی بودیم که خدا رو شکر چه از لحاظ اقتصادی و معیشتی و چه از لحاظ تولید گونه های ماکیان تقریباً منطقه به یک استقلال خوبی رسیده است. اطهری درباره برخی خواص و اهمیت گوشت قرقاول گفت : گوشت قرقاول به عنوان یک پرنده پروازی خاصیت های زیادی دارد به نوعی که برای درمان بیماری ها نیز از آن به شکل ویژه ای استفاده می شود.

وی اضافه کرد: کشورهای اطراف مشتاق دریافت گوشت و تخم قرقاول هستند و ما می توانیم با ارسال محصولات به کشورهای همسایه چرخه اقتصاد را رونق ببخشیم.

اطهری ادامه داد: تولید خوراک برای قرقاول ها در مزرعه آقای اطهری انجام می شود، ایشان افزودند: مکمل های غذایی باید در اختیار پرنده قرار بگیرد.

به گزارش خبرگزاری بسیج مازندران، معصومه بابایی، فرمانده پایگاه بسیج خواهران ام لیلا حوزه حضرت زینب، همسر آقای اطهری دوشادوش ایشان در عرصه تولید و پرورش ماکیان حضور داشته و یکی از حامیان این طرح بوده است، همراهی با همسر و اشتغال زایی برای بسیجیان عضو حوزه دلیل اصلی اقدام ایشان بوده است.

 معصومه بابایی خواهر شهید سردار فضل الله بابایی به عنوان زن کارآفرین شناخته شده و برای آموزش علاقه مندان به عرصه تولید قرقاول آمادگی کامل دارد.

 از نظر ایشان عشق و علاقه مهمترین عامل ایجاد انگیزه به جهت پیشبرد اهداف می باشد.

 معصومه بابایی در صحبت های خود می گوید: ما از سرمایه خیلی کم شروع کردیم با حقوق کارمندی، و جوجه ها را داخل اتاق خواب نگه داری می کردیم.

وی افزود: من با دیدن این پرنده ها روحیه ای مضاعف می گیرم، این باعث میشه تا حتی کارهای منزل را هم به خوبی انجام بدهم، همه ی کارهای شخصی با یک برنامه ریزی مشخص پیش می رود، حضور ما در روستا باعث شده تا خیلی ها تشویق شده تا پرورش قرقاول انجام بدهند. بابایی هم با تأکید بر اینکه چرا برخی از کمبود کار صحبت می کنند، افزود : می شود در یک مساحت 200 متر مربعی هم کسب و کار داشت، من در کنار پرورش طیور سبزی کاری هم دارم که نیاز خانواده ی من تأمین می شود، چه لزومی دارد که حتماً پشت میز بنشینیم و کارمند باشیم، می شود با تلاش و کوشش در عرصه تولید حضور داشته باشیم.

وی یادآور شد: اگر زمان را مدیریت کنیم می توانیم به همه ی کارهایمان برسیم، تولید داشته باشیم، به خوکفایی هم برسیم،می توان با تلاش در عرصه های کشاورزی مایحتاج زندگی را تامین کرد، مثلا ما پیاز، سیر، سبزی جات و صیفی جات مورد نیاز خود را می کاریم.

منبع: بسیج نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت basijnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بسیج نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۱۲۰۹۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خبر صدور مجوز ساخت و ساز در قلعه اولتان کذب است

به گزارش خبرنگار مهر، حسن محمدی ادیب ظهر یکشنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: خبر صدور مجوز ساخت و ساز در قلعه اولتان کذب بوده و هیچگونه مجوز ساخت و ساز در محدوده این محوطه تاریخی صادر نشده است.

وی با بیان اینکه قلعه اولتان یکی از محوطه‌های تاریخی مهم استان اردبیل بوده و در سال ۱۳۷۸ در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده است، خاطرنشان کرد: تاکنون هفت فصل کاوش در این محوطه انجام یافته که نشان دهنده اهمیت آن است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اردبیل بیان کرد: با توجه به اهمیت قلعه اولتان، اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اردبیل پیشنهاد تبدیل اولتان قالاسی به پایگاه ملی را به وزارت میراث‌فرهنگی ارائه کرده است و پیگیر اخذ مجوزهای لازم برای این مورد هستیم.

محمدی ادیب با اشاره به اینکه محوطه‌ها و بناهای تاریخی عرصه و حریم مشخصی دارند، ادامه داد: در مورد قلعه اولتان نیز عرصه و حریم آن در سال ۱۳۹۸ تعیین و در شورای حرایم کشور به تصویب رسیده است که بر اساس همان موارد مصوب، حفاظت از قلعه اولتان انجام می‌شود.

کد خبر 6097245

دیگر خبرها

  • عملیات وعده صادق اهمیت مشارکت در انتخاباتِ دور دوم را تشدید کرد
  • سامانه تامین مالی جمعی آبادیران عرصه‌ای برای جلب مشارکت مردم و تحقق شعار سال
  • «بسیج سازندگی» الگویی جدید از حکمرانی مردمی و خدمت بی‌منت است
  • اثر نامطلوب قطعی برق صنایع بر معیشت مردم
  • عدم تامین معیشت؛ مانع استقبال روحانیون از مسئولیت امامت جماعت
  • آغاز نشاء ارگانیک برنج در مازندران
  • خودکفایی در تامین نانوکاتالیست‌ ضروری در تولید بنزین
  • خودکفایی کشور در تامین نانوکاتالیست ضروری در تولید بنزین
  • مجلس دوازدهم باید به بهبود معیشت مردم بپردازد
  • خبر صدور مجوز ساخت و ساز در قلعه اولتان کذب است