Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، جواد رحیمی مقدم روز چهارشنبه در نشست مشترک مسئولان سه شهرستان شمالی استان ایلام در خصوص منطقه جنگلی بانکول، اظهار داشت: با توجه به اینکه این منطقه جنگلی در محدوده سه شهرستان چرداول، ایوان و سیروان واقع شده است باید وحدت رویه و خط مشی واحد در زمینه جلوگیری از تخریب و تصرف جنگل های منطقه بین مسئولان سه شهرستان ایجاد شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی تاکید کرد: مسائل و گرفتاری هایی از نظر زیست محیطی در منطقه بانکول ایجاد شده است و با وجود تاکیدات قانونی در زمینه حفاظت از منابع طبیعی اما بدلیل سوء استفاده از تفسیر و اجرای قانون، آسیب های غیرقابل جبرانی به این منطقه وارد شده است.
فرماندار سیروان با بیان اینکه مدیران و مسئولان سه شهرستان در جریان مسائل و مشکلات منطقه جنگلی بانکول هستند، اضافه کرد: این نشست با حضور فعالان زیست محیطی، بزرگان و مصلحان سه شهرستان با هدف گفت و گوی مستقیم و رو در رو برگزار می شود.
رحیمی مقدم ابراز امیدواری کرد: برگزاری مستمر و منظم این نشست ها به تدوین یک تفاهم نامه و خط مشی مشترک برای مسئولان، سازمان های مردم نهاد، بزرگان، کشاورزان، دامداران، مجریان قانون و مسئولان قضایی منجر شود.
وی یادآور شد: با توجه به اینکه منطقه جنگلی بانکول از نظر جغرافیایی، اقلیمی و تقسیمات کشوری بین سه شهرستان چرداول، ایوان و سیروان مشترک است این نشست با حضور مسئولان اجرایی و قضایی، محیط زیست و منابع طبیعی و دوستداران طبیعت به صورت متناوب در این شهرستان ها برگزار می شود.

** حفاظت از جنگل های بانکول نیازمند بسترسازی فرهنگی است
فرماندار چرداول نیز در این نشست با بیان اینکه حفاظت و حراست از جنگل های بانکول نیازمند اقدامات عملی و پیشگیرانه است، گفت: به منظور جلوگیری از تخریب جنگل های این منطقه باید بسترسازی فرهنگی انجام شده و به سراغ مردم برویم.
مراد یگانه اظهار کرد: در حوزه چرمین، لنه و بانکول در زمینه تصرف، تخریب و قطع درختان جنگل با مشکلاتی مواجه هستیم که رفع آنها نیازمند اقدام عملی مسئولان سه شهرستان است.
وی افزود: منابع طبیعی هر سه شهرستان چرداول، ایوان و سیروان باید نسبت به ایجاد برجک های نگهبانی و گشت زنی های مستمر اقدام کنند.
فرماندار چرداول تاکید کرد: دستگاه قضایی باید در خصوص اراضی که در سال های اخیر تخریب یا تصرف شده است پرونده تشکیل داده و با متخلفان به صورت جدی برخورد کند.

** طرح جامع حفاظت از منطقه جنگلی بانکول تدوین شده است
معاون حفاظت و امور اراضی اداره کل منابع طبیعی استان ایلام نیز گفت: طرح جامع حفاظت و حراست از منطقه جنگلی بانکول با همکاری استادان دانشگاه و اعضای سازمان های مردم نهاد تهیه و تدوین شده است.
صمد رئیسی افزود: در این طرح تمامی تخریب ها و تصرفات این منطقه جنگلی با پیشرفته ترین تجهیزات نقشه برداری شناسایی شده است.
وی یادآور شد: تمامی کشاورزان در روستاهای اطراف منطقه شناسایی و وظیفه هر کدام از ادارات تشریح شده است.
معاون منابع طبیعی ایلام تاکید کرد: نوع پوشش گیاهی، آفات و علل و عوامل تخریب و همچنین وضعیت بانکول از نظر تخریب و تصرفات در این طرح شناسایی شده است.
رئیسی یادآور شد: همچنین نقشه و کانون بحرانی تخریب در این منطقه طراحی شده است.
وی اظهار کرد: در مجموع پنج هزار و 125 هکتار از جنگل های این منطقه تخریب شده که در سه شهرستان چرداول، ایوان و سیروان واقع است.
به گزارش ایرنا، در این نشست تعدادی از بزرگان، مصلحان و اعضای سازمان های مردم نهاد دغدغه خود در خصوص منطقه جنگلی بانکول را مطرح کردند.
6032/6119
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: جام ملت های آسیا منع به کارگیری بازنشستگان بودجه 98 جلیقه زردها اداره کل منابع طبیعی جنگل حفاظت از منابع طبیعی قانون منابع طبیعی جام ملت های آسیا منع به کارگیری بازنشستگان بودجه 98 جلیقه زردها امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۱۲۱۲۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حل مشکلات تولیدکنندگان کشتارگاه اقلید نیازمند اراده مسوولان است

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام مجید گشول دره سیبی در خطبه‌های این هفته شهرستان اقلید ضمن گرامیداشت بزرگداشت هفته مقام معلم، اظهار کرد: معلمان، سازندگان انسان‌ها و معمار آینده‌ی فرهنگی کشور و اثرگذارترین عامل در پی‌ریزی تمدن اسلامی هستند.

وی با تاکید بر اینکه ارزش معلم را نمی‌توان با مقیاس‌های مادی سنجید، از حضور صدها معلم از ۹ استان کشور برای صعود به قله «بُل» بلندترین قله استان فارس در شهرستان اقلید در جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ خبر داد و بیان‌کرد: این یک حرکت نمادین و تداعی کننده فتح قله‌های فرهنگی است.

امام جمعه اقلید در ادامه به یک مطالبه شهرستانی در شهرستان اقلید اشاره کرد و گفت: سازمان خصوصی سازی با توجه به شعار سال و همچنین به واسطه پویا بودن مجتمع کشتارگاه صنعتی شهرستان اقلید باید دنبال حل مشکل سرمایه گذار فعلی باشد تا از تعطیلی مجدد این مجموعه و بیکاری پرسنل آن جلوگیری شود.

حجت الاسلام گشول بیان کرد: اگر چه در این دولت هزاران واحد تولیدی و کارخانه احیا شده و به چرخه تولید برگشته اما نتیجه بارز تصمیمات غیر کارشناسی در برخی استان‌ها، به تعطیلی و بیکاری نیروهای بعضی مجموعه‌ها منجر شده است.

وی تاکید کرد: برای پیشگیری از عواقب این نوع تصمیمات باید با مدیریت جهادی و مردمی که از دولت کنونی سراغ داریم با اتخاذ تصمیم مناسب برای رفع مشکل سریعاً اقدام شود.

کد خبر 6089171

دیگر خبرها

  • کلکسیون مشکلات اصفهان نیازمند توجه ویژه است
  • حل مشکلات تولیدکنندگان کشتارگاه اقلید نیازمند اراده مسوولان است
  • مطالبات برجای مانده حوزه شهری حاجی‌آباد نیازمند تدابیر شوراها است
  • اتخاذ بیش از ۵۰ مصوبه برای حل مسائل و مشکلات شرق شهرستان اصفهان
  • یکی از مشکلات شهرستان اصفهان وجود نگاه برخوردار است
  • یکی از مشکلات اصفهان وجود نگاه برخوردار است
  • اتخاذ تدابیر لازم برای برگزاری نمایشگاه بین المللی کتاب تهران
  • اتخاذ تدابیر امنیتی و انتظامی جهت برگزاری نمایشگاه بین المللی کتاب تهران
  • مشاهده ۴ رأس مرال در ارتفاعات جنگلی لنگرود + فیلم
  • درخواست موزیلا برای اتخاذ تدابیر واتس‌اپ در انتخابات‌های جهانی