Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایکنا»
2024-04-30@02:41:18 GMT

آغاز نام‌نویسی آزمون طرح بشارت از امروز

تاریخ انتشار: ۵ دی ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۱۲۱۲۶۸

آغاز نام‌نویسی آزمون طرح بشارت از امروز


به گزارش ایکنا از مازندران حجت‌الاسلام داود قاسمی نماینده سازمان اوقاف در طرح بشارت 1452، امروز 5 دی ماه در جلسه هماهنگی این طرح که با حضور دستگاه‌ها، سازمان‌ها و نهادهای مرتبط در اداره کل اوقاف برگزار شد، گفت: فعالیت‌های قرآنی پس از انقلاب شکل گرفت و فعالین قرآنی در قبل از انقلاب به تعداد انگشتان دست هم نبود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: امروز به لطف انقلاب اسلامی تقریبا همه روستاها از خانه یا موسسه قرآنی برخوردار هستند.
نماینده سازمان اوقاف در طرح بشارت درباره طرح 1452 تصریح کرد: نام این طرح به خاطر سال نزول قرآن کریم است و هر سال این عدد افزایش می‌یابد.
وی افزود: امسال شورای توسعه فعالیت‌های قرآنی که بالاترین نهاد در حوزه قرآنی است و اعتبارات از این شورا توزیع می‌شود حفظ جزء 30 را محور قرار دادند تا علاقه‌مندان بتوانند در این طرح شرکت کنند.
قاسمی با بیان اینکه همه تلاش ما داشتن جامعه قرآنی است، افزود: خوشبختانه در همه استان‌ها آموزش و پرورش و موسسات قرآنی، ادارات ارشاد، سازمان تبلیغات در اجرایی کردن این طرح خوب عمل کردند.
وی با بیان اینکه بسیاری از دستگاه‌ها برای اجرای طرح بشارت بودجه گذاشتند، گفت: علت اینکه حفظ جزء 30 قرآن را انتخاب کردیم چون عمومی‌تر و راحت‌تر است و شروعی برای حفظ کل قرآن است.
تخصیص 3 میلیارد تومان برای جوایز حفظ طرح بشارت
نماینده سازمان اوقاف در طرح بشارت با بیان اینکه در شورای توسعه ریل‌گذاری برای طرح قرآن در زندگی در حال انجام است، اظهار کرد: 3 میلیارد تومان در طرح بشارت برای اهدای جوایز پیش‌بینی شد و این طرح سبب شد که برخی از دستگاه‌ها را در یک موضوع به برکت قرآن متمرکز شوند.
وی ادامه داد: از امروز 5 دی ماه نام‌نویسی برای آزمون طرح حفظ بشارت از طریق سامانه ارشاد آغاز شده که تا 5 بهمن‌ماه 97 ادامه دارد.
35 هزار جایزه در طرح حفظ قرآن
قاسمی با بیان اینکه در این طرح 35 هزار جایزه همراه با ارائه گواهینامه پیش‌بینی شده است، بیان کرد: هزینه ثبت نام دانش آموزان 2 هزار تومان و هزینه غیر‌دانش‌آموز 6 هزار تومان است.
وی ادامه داد: صدا و سیما چهار بار در شبکه قرآن و معارف سیما در ساعت 20 در برنامه مدرسه حفظ پخش حفظ قرآن دارد که در حقیقت یک کلاس مجازی برای حفظ است و در طول روز هم سه بار بازپخش دارد.
نماینده سازمان اوقاف در طرح بشارت گفت: در این طرح حفظ جزء 30 به سه فصل تقسیم شد و هر فردی سوره‌های قرآن را از سوره مبارکه ناس تا سوره مبارکه زلزال، از سوره مبارکه طارق تا سوره مبارکه بینه و از سوره مبارکه نبأ تا سوره مبارکه بروج حفظ باشد می‌تواند، در آزمون 9 اسفند شرکت کند.
وی افزود: برای اجرای طرح 1452 نرم افزاری به نام حفظ نور تهیه شد و همه می‌توانند با تهیه این نرم افزار نسبت به حفظ قرآن اقدام کنند.
روش حفظ قرآن بزرگان دینی
قاسمی اظهار کرد: رفتار بزرگان ما برای ما درس است و همان‌طور که آنان از کمترین وقت برای حفظ قرآن و نهج‌الابلاغه بهره می‌جستند ما نیز باید اینگونه عمل کنیم و از وقت ترافیک، انتظار در مکان‌های مختلف و... نهایت بهره را ببریم.
وی افزود: پیامبر هر اقدام خیری را از خانواده و نزدیکانش شروع می‌کرد و برخی از بزرگان و حافظان قرآنی موفقیت خود در حفظ قرآن را حفظ خانوادگی بیان کردند.
قاسمی گفت: همه ما احساس می‌کنیم حفظ قرآن کار سختی است اما یکی از چیزهایی که مفسرین بیان کردند آسان بودن حفظ قرآن است، فقط کافی است شیوه حفظ را بیاموزند.
وی ادامه داد: حفظ دارای تکنیک و مهارت است و همه دستگاه‌ها به ویژه آموزش و پرورش باید برای تکنیک حفظ، کلاس آموزشی ترتیب دهند.
قاسمی گفت: همه معلمان به جای اینکه به دانش‌آموز تاکید کنند قرآن را حفظ کنید بهتر است با روش حفظ نیز آنها را آشنا کنند و بگویند اینگونه قران را حفظ کنید.
انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: طرح بشارت توجیهی اوقاف مازندران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۱۲۱۲۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مشارکت ۳۲۵ نفر در مسابقات قرآنی شرکت گاز خراسان جنوبی

مدیرعامل شرکت گاز استان خراسان جنوبی از شرکت ۳۲۵ نفر در مسابقات قرآنی بهار در بهار این شرکت خبر داد و گفت: این مسابقات با هدف ترویج سبک زندگی قرآنی در میان کارکنان و خانواده‌های آن‌ها برگزار شده است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بیرجند، رحمان محمودی در آیین افتتاحیه این مسابقات اظهار داشت: بدون شک مسیری که قرآن کریم برای زندگی ترسیم می‌کند، مستحکم‌ترین مسیر برای زندگی است و جامعه، خانواده، اقتصاد، فرهنگ و سیاستی که بر پایه قرآن بنا نهاده شود مستحکم خواهد بود.

وی با اشاره به نامگذاری سال 1403 با عنوان «جهش تولید با مشارکت مردم» از سوی رهبر معظم انقلاب افزود: شعار امسال بر ضرورت تقویت تولید و اقتصاد ملی با استفاده از قدرت مردم تأکید دارد و پروردگار متعال در آیه 277 سوره بقره بر اهمیت‌ایمان، عمل صالح، نماز و زکات تأکید دارد که همه این موارد می‌تواند به تقویت اقتصاد و تولید کمک کنند.

مدیرعامل شرکت گاز خراسان جنوبی با اشاره به ارزش والای خدمت به جامعه و مردم که سرلوحه کار کارکنان شرکت گاز استان خراسان جنوبی است افرود: مطابق قرآن کریم، خداوند متعال کسانی را که کار خیر و نیک انجام می‌دهند دوست مى‌دارد و چقدر خوب است که انسان محبوب خدا باشد؛ پس با خدمت و کمک به همدیگر می‌توان به رضایت الهی و لذت‌های جاودان آخرت رسید.

محمودی با اشاره به برگزاری مسابقات مقدماتی بهار در بهار با حضور نماینده رسمی شرکت ملی گاز ایران در شرکت گاز استان افزود: در این دوره از مسابقات 325 نفر از همکاران و خانواده‌های‌ ایشان در بخش‌های قرآن کریم، اذان، نهج البلاغه، مفاهیم، عکاسی، خطاطی و قصه گویی به رقابت می‌پردازند.

مدیرعامل شرکت گاز خراسان جنوبی اظهار داشت: مسابقات قرآنی بهار در بهار هرساله در جهت تحقق منویات مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) مبنی بر گسترش مفاهیم و فرهنگ قرآن کریم، با هدف ترویج سبک زندگی قرآنی در میان کارکنان، خانواده‌ها و جوانان و ارتقای سطح معلومات و آموزه‌های قرآنی در شرکت‌های تحت مدیریت شرکت ملی گاز ایران برگزار می‌شود.

انتهای پیام/ 252

دیگر خبرها

  • برگزاری دوره تربیت معلم تدبر سوره‌ای قرآن در مشهد
  • ثبت نام چهارمین دوره حفظ قرآن کریم دختران در آذربایجان شرقی
  • زندگی با آیه ها یک فعالیت هم افزا با حضور دستگاه های مختلف بود
  • هدف از تحمیل بی‌حجابی به جامعه چیست؟
  • ثبت‌نام لیگ قرآنی «ضحی» در گیلان آغاز شد
  • تجلیل از نخبگان قرآنی در استان البرز
  • ثبت نام چهارمین دوره مقدماتی طرح ملی قرآنی "حفظ نور رضوی" آغاز شد
  • مشارکت ۳۲۵ نفر در مسابقات قرآنی شرکت گاز خراسان جنوبی
  • آغاز ثبت نام چهارمین دوره مقدماتی طرح ملی قرآنی حفظ نور رضوی
  • محکم‌ترین اصل قانون اساسی اسلام که در نهج البلاغه آمده است