Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارسینه»
2024-04-28@20:03:47 GMT

دلایل نتانیاهو برای اعلام انتخابات زودهنگام

تاریخ انتشار: ۵ دی ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۱۲۱۳۲۳

دلایل نتانیاهو برای اعلام انتخابات زودهنگام

سؤالاتی درباره دلایل بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل برای برگزاری انتخابات زودهنگام به جای ادامه همکاری با ائتلاف کنونی در دولت، مطرح است. پیشتر سخنگوی نتانیاهو در پیامی توئیتری نوشته بود، پس از برگزاری نشستی میان اعضای ائتلاف حاکم، رهبران ائتلاف با اجماع تصمیم گرفتند پارلمان را منحل و در ماه آوریل انتخابات زودهنگام برگزار کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نتانیاهو در حال حاضر ریاست ائتلاف دولت را برعهده دارد که از ۱۲۰ کرسی کنست (پارلمان اسرائیل)، اکثریت شکننده ۶۱ کرسی را در اختیار دارد.

روزنامه هاآرتص اسرائیل نوشت، شش دلیل نتانیاهو را وادار کرده انتخابات را به جای برگزاری آن در موعد خود یعنی ماه نوامبر، زودتر برگزار کند:

همه‌پرسی میزان محبوبیت

نخستین دلیل نتانیاهو به نظر هاآرتص، همه‌پرسی است؛ نتانیاهو از زمان بازگشتش به قدرت از ۹ سال پیش، همچنان از محبوبیت مردمی برخوردار است و می‌خواهد انتخابات آتی به منزله همه‌پرسی باشد که میزان شایستگی او را برای باقی ماندن در سمت خود و میزان اعتماد مردم به خود با وجود اتهام‌های فساد علیه او و همسرش را نشان دهد.

ناکام گذاشتن احزاب مخالف

دلیل دوم ناکام گذاشتن احزاب مخالف است،‌ برگزاری انتخابات زودهنگام ماموریت احزاب مخالف را از توافق بر سر انتخاب یک گزینه واحد برای رویارویی با نانیاهو و حزب لیکود در انتخابات دشوارتر خواهد کرد.

فرار از پرونده فساد

دلیل سوم دادستانی کل است، این اقدام دادستانی کل را مردد خواهد کرد که آیا به پرونده‌های فساد نتانیاهو بپردازد یا نه. در صورتی که دادستانی کل وارد عمل شده و تصمیمی درباره نخست وزیر اتخاذ کند، حزب راست‌گرای حاکم او را به تاثیر تصمیماتش بر انتخابات متهم خواهد کرد.

معامله قرن

دلیل چهارم طرح ترامپ، رئیس جمهور آمریکا موسوم به "معامله قرن" است،‌ کاخ سفید قول داده، برای حل اختلافات میان اسرائیل و فلسطین طرح معامله قرن را آغاز کند. نتانیاهو از انتخابات زودهنگام سوءاستفاده خواهد کرد تا از دولت آمریکا بخواهد آغاز این طرح را تا زمان تشکیل دولت جدید به تاخیر اندازد.

اقتصاد قابل قبول

دلیل پنجم مساله اقتصاد است،‌ نخست وزیر از زمان بازگشتش به قدرت از کارنامه اقتصادی خوبی به ویژه در رابطه با رشد اقتصادی، میانگین بیکاری و کاهش دستمزدها برخوردار بوده است، بنابراین برگزاری انتخابات زودهنگام موجب می‌شود آمار اقتصادی به نفع کمپین انتخاباتی نتانیاهو تمام شود.

خانه‌تکانی در ائتلاف دولت

دلیل ششم نوسازی در شرکای همپیمان دولت است، نتانیاهو قول داده در صورت پیروزی در انتخابات آتی به فعالیتی که در حال انجام آن است ادامه دهد، به همین دلیل بعید نیست که شرکای جدیدی انتخاب و دولت میانه‌روتری تشکیل دهد.

منبع: پارسینه

کلیدواژه: نتانیاهو انتخابات نخست وزیر اسرائیل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۱۲۱۳۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شنبه اعتراض؛ هزاران صهیونیست خواهان برکناری نتانیاهو شدند

امروز شنبه بار دیگر هزاران مهاجر صهیونیست در نقاط مختلف فلسطین اشغالی از جمله در تل‌آویو و قدس اشغالی در اعتراض به سیاست‌های نتانیاهو دست به تظاهرات زده و خواهان امضای فوری توافق آزادی اسرا و برگزاری انتخابات زودرس شدند. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه عبری خبرگزاری تسنیم، یدیعوت آحارانوت در خبری در این رابطه اعلام کرد حدود 10 هزار معترض در خیابان بگین منتهی به کریا وزارت جنگ اسرائیل تظاهرات کرده و خواستار امضای توافق مبادله اسرا و برگزاری انخابات زودرس شدند.

به نوشته این رسانه عبری زبان، تظاهرات در تل‌آویو که با حضور یائیر لاپید رهبر مخالفان برگزار شد، منجر به درگیری بین پلیس و تظاهر کنندگان شده است.

 

.

 

برخی از معترضین نیز با حضور در داخل خیابان ایالون آن را به نشانه اعتراض بستند.

کان هم در این رابطه تاکید کرد علاوه بر تل‌آویو تظاهرات مشابهی در نقاط مختلف (فلسطین اشغالی) هم در حال انجام است.

این تظاهرات با حضور خانواده اسرای صهیونیست که در غزه در اسارت مقاومت قرار دارند، در حال انجام است و نمایندگانی از آنها در جمع معترضین به ایراد سخنرانی پرداختند.

خانواده اسرای صهیونیست در بیانیه‌ای که از همان ساعات اولیه امروز شنبه منتشر شد، تاکید کردند وقت آن فرا رسیده سات که با توافق مبادله اسرا موافقت شود، وقت آن فرا رسیده است تا با عمل نشان دهید که اولویت با ربوده شدگان است، این کار را با موافقت با توافق بازگشت همه آنها به اثبات برسانید، اتفاق نظر وسیعی در رابطه با امضای این توافق وجود دارد که در میان تمام ارکان جامعه به وجود آمده است.

 

.

 

در قیصریه مقر اقامت نخست وزیر (رژیم صهیونیستی) نیز تظاهرات معترضین با ورود پلیس به خشونت کشیده شد، در آنجا نیز معترضین خواهان برکناری فوری نتانیاهو و برگزاری انتخابات زودرس شدند.

صهیونیست‌ها خواهان استعفای فرماندهان رده بالا شدندعربده کشی نتانیاهو برای دادگاه لاههنظرسنجی| افزایش رویگردانی از نتانیاهو در آمریکایی‌هاادامه تظاهرات علیه نتانیاهو در دویستمین روز جنگ علیه غزه

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • شورای ائتلاف کاندیداهای مورد حمایت خود در خرم‌آباد را اعلام کرد
  • تظاهرات صهیونیست‌ها برای برکناری نتانیاهو + فیلم
  • شنبه اعتراض؛ هزاران صهیونیست خواهان برکناری نتانیاهو شدند
  • کارشناس صهیونیست: چرا نتانیاهو برای حمله به رفح معطل می‌کند؟
  • زمان اعلام لیست انتخاباتی شانا برای دور دوم انتخابات مجلس
  • فهرست شورای ائتلاف با شروع زمان تبلیغات منتشر می‌شود
  • افشاگری روح الامینی درباره اشتباه انتخاباتی شانا در انتخابات ۱۱ اسفند /شهادت می دهم یزدی خواه به لیست ائتلاف تعهد داده بود
  • وضعیت نتانیاهو ۲۰۰ روز بعد از طوفان
  • جنگ زودهنگام بر سر صندلی «شماره یک» مجلس دوازدهم؛ همه در مقابل یک نفر؛ قالیباف!
  • پاسخ برنی سندرز به فرافکنی نتانیاهو