Web Analytics Made Easy - Statcounter

دره‌ای رویایی و شگفت‌انگیز در کشورمان وجود دارد که شباهت بسیار زیادی به یک منطقه‌ دیدنی در آمریکا دارد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران، دره خزینه یکی از شگفتی‌های طبیعت ایران است که در اثر سال‌ها فرسایش به وجود آمده است. این دره زیبا، بلندترین پل معلق ایران را داشت که هم‌اکنون تخریب شده است. «دره خزینه» جاذبه‌ای منحصر به فرد است که در میانه‌های جاده پل‌دختر به اندیمشک و در جوار روستایی به همین نام قرار دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این دره نشانه‌هایی از فرسایش در طی سال‌های دور و دراز را دارد و پس از فراز و نشیب‌های بسیار به شکل امروزی درآمده است. در کنار نقش‌ونگار‌هایی که بر دیواره‌های دره خزینه به چشم می‌خورند، عبور رودخانهٔ کرخه از میان این دره جلوه‌ای خاص به آن بخشیده و با عبورش طراوت را مهمان این منطقه می‌کند.

شباهت بسیار زیاد این جاذبه با گرندکانیون آمریکا (Grand Canyon National Park) ویژگی خاصی است که در کمتر موردی دیده می‌شود. در ادامه تصاویری از شباهت این دو جاذبه گردشگری مشاهده می‌کنید.

منبع: عصر ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۱۲۲۴۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازدید سفرای ۴ کشور خارجی از جاذبه‌های الموت

به گزارش خبرنگار مهر، سفرای کشورهای نیوزلند، نیکاراگوئه، فیلیپین و کره جنوبی در جمهوری اسلامی ایران امروز دوشنبه در دومین روز سفر خود به استان قزوین با حضور در منطقه الموت از جاذبه‌های این منطقه بازدید کردند.

این سفرا از قلعه تاریخی حسن صباح و پایگاه میراث فرهنگی الموت در گازرخان، منطقه گردشگری اندج و دریاچه اوان بازدید کردند.

گفتنی است سفرای ۴ کشور نیوزلند، نیکاراگوئه، فیلیپین و کره جنوبی روز گذشته وارد قزوین شده و ضمن امضای تفاهم نامه در قزوین از جشنواره روستایی و عشایری استان نیز بازدید کرده بودند.

کد خبر 6099894

دیگر خبرها

  • نهنگ تک‌شاخ، تازه‌ترین عروسک ریزگرانشی ناسا / عکس
  • اولین نمایشگاه بین‌المللی جاذبه‌های تحصیل در ایران ۱۷ مهرماه ۱۴۰۳ برگزار می‌شود
  • تصمیم عجیب آمریکا برای تحریم دیوان بین المللی لاهه
  • دانش، معنویت و مهارت، لازمه معلم نمونه است
  • بازدید سفرای ۴ کشور خارجی از جاذبه‌های الموت
  • چرا مشتری ۷۹ قمر دارد ولی زمین فقط یکی؟
  • وعده صادق و جنگ احزاب چه شباهت عجیبی؟!
  • وعده صادق و جنگ احزاب چه شباهت عجیبی؟! | روایت متفاوت حسین شریعتمداری از حمله ایران به اسرائیل
  • دستمزد راهنمایان گردشگری برای ۱۴۰۳ اعلام شد
  • دستمزد راهنمایان گردشگری مشخص شد