Web Analytics Made Easy - Statcounter

دبیر فدراسیون کشتی گفت: همه کاندیداها می‌توانند با روسای هیات‌ها بنشیند و حرف بزنند و این فقط مختص به بنی تمیم نیست.

با اینکه تکلیف تیم های ملی کشتی آزاد و فرنگی مشخص شده و غلامرضا محمدی و محمد بنا کار خود را آغاز کرده اند، به نظر می رسد فدراسیون روزهای پرتنشی را سپری می کند.

حمید بنی تمیم که بعد از استعفای رسول خادم به عنوان سرپرست فدراسیون کشتی معرفی شد، گویا قصد دارد در انتخابات پیش رو شرکت کند و به همین دلیل حاشیه هایی به وجود آمده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

برخی از برگزاری سمینار با روسای هیات‌های کشتی به عنوان جایی برای مهندسی کردن انتخابات نام بردند؛ اتفاقی که با واکنش مسئولان فدراسیون همراه بوده است.

در حاشیه اردوی تیم ملی کشتی دقایقی با رضا لایق، دبیر فدراسیون کشتی پیرامون اخبار و حواشی انتخاباتی به گفت‌وگو پرداختیم.

لایق درباره عدم شروع ثبت نام از نامزدهای انتخابات فدراسیون کشتی با وجود گذشت ۲ ماه از استعفای رسول خادم به "ورزش سه" گفت: «ما هم منتظر اعلام وزارت ورزش هستیم. وزارتخانه به ما گفتند برخی از هیات‌های استانی با سرپرست اداره می‌شوند که ما در حال تعیین تکلیف آنها هستیم. می توانم بگویم ۲ هیات استانی کشتی هنوز کارهای انتخاباتش صورت نگرفته و با سرپرست اداره می شود. بقیه یا تعیین تکلیف شدند یا در آستانه برگزاری انتخابات هستند. ما از وزارت خواهش کردیم همانند فدراسیون های دیگر به کشتی نگاه کنند و اجازه به موازات برگزاری انتخابات هیات ها ثبت نام انتخابات فدراسیون را هم انجام دهیم. من هر روز پیگیر هستم و با وزارت صحبت می کنیم. امیدواریم در همین روزها شروع ثبت نام از نامزدها را اعلام کنند.»

وی در پاسخ به این سوال که با این وضعیت بعید است قبل از پایان سال تکلیف فدراسیون کشتی مشخص شود، عنوان کرد: «اگر از همین امروز کار را شروع کنیم، شاید بتوانیم قبل از پایان سال هم انتخابات را برگزار کنیم.  به هر حال هر چه زودتر تعیین تکلیف صورت بگیرد، بهتر است چون در نهایت اوایل سال آینده باید این کار انجام شود.»

---

دبیر فدراسیون کشتی به حاشیه ساز شدن برگزاری سمینار با حضور روسای هیات های کشتی و شائبه مهندسی انتخابات توسط بنی تمیم اینطور واکنش نشان داد: «وقتی نام انتخابات وسط می آید، هر کسی از نگاه خودش حرفی می زند. ما کار کشتی را پیش می بریم و نمی توانیم به خاطر انتخابات همه چیز را تعطیل کنیم. سمینارهای ما هر ۴۰ روز یکبار برگزار می‌شود چون هیات های کشتی در تصمیم‌های فدراسیون دخیل هستند. این سمینار هیچ ربطی به انتخابات ندارد و مثل گذشته مسائل روز کشتی را در سمینار می‌بریم و به تصویب می‌رسانیم. مثلا درباره انتخاب کشتی‌گیران برای تیم ملی بزرگسالان، سرمربیان نظرات خود را داده‌اند. این طرح‌ها باید در سمینار بیاید چون روسای هیات‌ها هم حرف دارند.»

لایق در واکنش به برخی انتقادها مبنی بر اینکه بنی‌تمیم به عنوان سرپرست نباید در انتخابات شرکت کند، بیان داشت: «حضور سرپرست فدراسیون‌ها در انتخابات منع قانونی ندارد. البته اگر سرپرستی از موقعیت خود برای گرفتن رای سوءاستفاده کند، درست نیست. مگر فقط بنی تمیم به روسای هیات‌های استانی دسترسی دارد؟ همه کاندیداها می‌توانند با روسای هیات‌ها بنشیند و حرف بزنند. روسای هیات‌ها انسان‌های آگاهی هستند که اختیار رای و نظر خودشان را دارند.»

وی در رابطه با اینکه گفته می‌شود رسول خادم به خاطر رابطه خوب با روسای هیات‌ها در انتخابات به سود بنی تمیم دخالت می کند، گفت: «رسول خادم در هیچ موضوعی دخالتی ندارد و هر حرفی هم در این باره زده شده را من تکذیب می کنم. روسای هیات های استانی به خادم خیلی لطف دارند؛ اما این ربطی به انتخابات پیش رو ندارد. روسای هیات ها خودشان تصمیم گیرنده هستند، همانظور که در دوره های قبلی درباره خادم هم خودشان تصمیم گرفتند و کسی به آنها فشاری نیاورد. آنها به عملکرد رسول خادم رای دادند؛ وگرنه شفاف بگویم فشاری که در دوره مدیریت خادم به هیات های استانی آمد، در هیچ دوره ای نیامده است. نه پول خوبی از فدراسیون دریافت کردند و نه امتیاز ویژه ای برایشان قائل بودیم. در انتخابات پیش رو هم برنامه های هر کاندیداها باید رای بیاورد؛ برنامه ای که منطبق با شرایط کشتی باشد، نه برنامه های رویایی!»

دبیر فدراسیون کشتی درباره اینکه بعد از رسول خادم استعفا کرد؛ اما دوباره کارش را از سر گرفت، عنوان کرد: «بعد از اینکه رسول خادم رفت، من هم بر حسب وظیفه سازمانی خودم استعفایم را اعلام کرد تا اینکه سرپرست فدراسیون انتخاب شد. بعد از انتخاب بنی تمیم به عنوان سرپرست بنده بار دیگر استعفا دادم؛ اما سرپرست فدراسیون از من خواست که کنارش باشم تا انتخابات را برگزار کنیم. روسای هیات های استان ها نیز از بنده درخواست داشتند تا انتخابات حاضر باشم. مطئمن باشید بعد از انتخاب رییس جدید فدراسیون کشتی بار دیگر استعفایم را اعلام می‌کنم تا اختیار و تصمیم گیری در اختیار رییس وقت فدراسیون باشد.»

لایق در پایان درباره لغو میزبانی مشهد در جام جهانی کشتی آزاد و غیبت ایران در این رقابت ها گفت: «از قبل به ما اطلاعی درباره نحوه جدید برگزاری این رقابت ها نداده بودند. چند روز قبل جلسه فنی در صربستان برگزار شد که از ایران علی اکبر دودانگه عضو کمیسیون فنی است و در این جلسه حاضر شده بود. آنجا این موضوع مطرح و به تصویب رسیده بود. همانطور که اعلام شد ۵ تیم برتر و یک تیم از ستارگان کشتی جهان از این پس در جام جهانی حاضر می شوند. سیاست فدراسیون این بود با این شرایط اگر میزبانی نگیریم بهتر است چون تیم ما ششم جهان شده و در جام جهانی غایب است؛ پس میزبانی معنایی ندارد. امکان دارد از کشتی گیران ایرانی نیز برای حضور در تیم ستارگان دعوت شود.»/ ورزش سه

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۱۲۲۶۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پورکیانی سرپرست دبیری فدراسیون بدنسازی و پرورش‌اندام شد

محمد پورکیانی به‌عنوان سرپرست دبیری فدراسیون بدنسازی و پرورش‌اندام منصوب شد. - اخبار ورزشی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم و به نقل از روابط عمومی فدراسیون بدنسازی و پرورش‌اندام، طی حکمی از سوی عبدالمهدی نصیرزاده رئیس فدراسیون، محمد پورکیانی به‌عنوان سرپرست دبیری فدراسیون بدنسازی و پرورش‌اندام منصوب شد.

پورکیانی سابقه سرپرستی و دبیری فدراسیون ملی ورزش‌های دانشگاهی را در کارنامه دارد.

ایران مسابقات مچ‌اندازی قهرمانی آسیا را تحریم کرد

 

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • پورکیانی سرپرست دبیری فدراسیون بدنسازی و پرورش‌اندام شد
  • نامه سرپرست دانشگاه گیلان به ۳۸ نفر از روسای دانشگاه های آمریکا
  • انتخاب صدیقه خادم به عنوان نایب رئیس بانوان فدراسیون کبدی
  • صدیقه خادم نایب رییس بانوان فدراسیون کبدی شد
  • پیام تبریک روسای فدراسیون های فوتبال عراق و تاجیکستان به رئیس فدراسیون فوتبال ایران
  • (عکس) روایت غم‌انگیز رسول خادم از گفتگو با دختر پابرهنه
  • روسای کمیسیون‌های داخلی فدراسیون تنیس مشخص شدند
  • معتمدی: در انتخابات دوومیدانی بی‌طرف هستیم
  • سرپرست فدراسیون دوومیدانی: من و وزارت نظری در مورد انتخابات نداریم/ معتمدی: انتخابات کمیسیون ورزشکاران باطل شد+ فیلم
  • معتمدی: رکورد المپیک برای دوومیدانی ایران دست نیافتنی است