Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-23@11:41:08 GMT

رنگین کمان خاک

تاریخ انتشار: ۵ دی ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۱۲۲۸۹۵

رنگین کمان خاک

کوه های رنگی یکی از مناظر زیبای طبیعی استان زنجان به شمار می آید. این مناظر آنقدر نادر و عجیب هستند که گاهی تصور می کنیم در حال دیدن مناظری از یک سیاره در یک منظومه شمسی دیگر هستیم و رنگها با چشمهایت بازی می کنند. نظیر این رخ نمایی بی نظیر طبیعت را در استان گانسو (کشور چین) می توان دید و به قول 'سامان سالور' (کارگردان سینما) تصور می کنی در طبیعت ایالت تگزاس آمریکا قدم می زنی.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وجود رنگهایی همچون قرمز، قهوه ای، سبز، نارنجی، زرد و سفید چشم های انسان خیره می کند. تصور می کنی حریری رنگارنگ روی زمین پهن شده است. در نزدیکی این کوهها و تپه ها، روستاها و آبادی های متعددی قرار گرفته اند، دست و دل بازی طبیعت زیبا که اندوخته ها و ثروت چشم نواز و زیبای خود را به ساکنان این مناطق ارزانی داشته و خاکهای رنگی به کار رفته در کاه گل دیوار خانه ها مؤید این مطلب است. بسیاری از مردم کشورمان و گردشگران خارجی از وجود چنین جاذبه بی نظیر، طبیعت زیبا اطلاع ندارند.
'آلاداغ لار' یا همان کوه های رنگی، رنگین کمان را بر روی زمین به نمایش گذاشته اند تا همگان اوج هنرمندی را در شکوه و عظمت طبیعت ببینند. کوههای رنگارنگ که هر کدام به تنهایی شگفتی های بی بدیلی هستند نقش بسته در گستره خاک و وجود رنگهایی همچون قرمز، قهوه ای، سبز، نارنجی، زرد و سفید چشم های انسان خیره می کند.
اگر قصد دارید طبیعت را آن گونه که هست ببینید سری به زنجان بزنید تا رنگین کمان را خفته بر خاک ببینید. در مسیر حرکت از سمت زنجان به طرف شهرستان ماهنشان در دو طرف جاده کوههای رنگین خودنمایی می کنند اگر مسیرتان به این منطقه از ایران بی همتا خورده است، حتماً کوه ها و تپه های رنگی یا آلاداغ لار را دیده اید.
در نزدیکی این کوهها و تپه ها، روستاها و آبادی های متعددی قرار گرفته اند، دست و دل بازی طبیعت زیبا که اندوخته ها و ثروت چشم نواز و زیبای خود را به ساکنان این مناطق ارزانی داشته و خاکهای رنگی به کار رفته در کاه گل دیوار خانه ها مؤیید این مطلب است.
این کوه های رنگی و تپه های رسی به سبب رنگشان به ویژه رنگ قرمز، قهوه ای، سبز، زرد، سفید و نارنجی در شرایط نور مناسب خصوصا پس از یک بارندگی اندک که خاکها را کمی خیس می کند با آن کنتراست زیبا، سوژه بی نظیری برای عکاسان، فیلمسازان و طبیعت گردان به شمار می رود.
آلاداغ لار می تواند به عنوان یک منطقه و محل مناسب برای توسعه گردشگری طبیعی در استان زنجان خود را مطرح کند و تحقق این امر در کنار وجود سایر جاذبه های گردشگری شهرستان ماهنشان نقش مهمی در توسعه گردشگری منطقه دارد.
اهمیت این منطقه به واسطه قرار گرفتن در نزدیکی آثار زیبا و بی نظیری چون: قلعه لک لکها روستای شکورچی – قلعه تاریخی بهستان(انسان ساخت -دوره ماد) و دود کش جن و شالیزارهای برنج روستاهای حصار و مشمپا از اهمیت دوچندانی برخوردار است و می تواند بهانه خوبی برای گردش در این منطقه زیبا را فراهم نماید.
در مورد نام منطقه ماهنشان، روایات متعددی وجود دارد. برخی از این روایات گویای این مطلب است که به علت قدمت زیاد و پیدا شدن آثاری از زندگی قوم ماد در این، نام مادنشان به این ناحیه داده شد که به مرور زمان این نام به ماه نشان تبدیل شده است.

*اقتصاد زنجان،غلامرضا نجفلو، شماره هفتم
6085/3088
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: جام ملت های آسیا منع به کارگیری بازنشستگان بودجه 98 جلیقه زردها استان زنجان جاذبه های گردشگری سیاره قهوه منظومه شمسی جام ملت های آسیا منع به کارگیری بازنشستگان بودجه 98 جلیقه زردها امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۱۲۲۸۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بخشی از طبیعت بهاری بهشت گردشگری استان قزوین به روایت فیلم

شهر زیاران از توابع شهرستان آبیک استان قزوین است و دروازه ورود به منطقه تاریخی طالقان نیز محسوب می‌شود. زیاران یک منطقه کوهپایه‌ای است و دارای آب و هوای معتدل و گاهی سرد است و دارای باغ‌ها و رود‌های فصلی و دائمی بسیاری است. این منطقه به دلیل طبیعت بکر و زیبایی که دارد تبدیل به یکی از مقاصد گردشگران شده است و همه ساله به ویژه در فصل بهار و تابستان میزبان طبیعت دوستان بسیاری است.

شهروند خبرنگار ما یکی از رودخانه‌های خروشان این منطقه را به اشتراک گذاشته است که تماشای آن خالی از لطف نیست.

منبع: شهروند خبرنگار - قزوین

بیشتر بخوانید:

خودنمایی بهار در دل طبیعت منطقه بن رود قمصر + فیلم

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

برای یادگیری اصول تصویربرداری خبری به صفحه «آموزش تصویربرداری برای شهروندخبرنگاران» مراجعه کنید

 

 

باشگاه خبرنگاران جوان شهروند خبرنگار شهروند خبرنگار

دیگر خبرها

  • روزی جهانی برای پاسداشت محیط زیست
  • جشن مردمی شکوفه های رنگی در ورامین
  • چشم اندازی از طبیعت بهاری در روستای تازه ناب علیا
  • ساحل زیبا و شگفت انگیز «دَستیر» در خلیج فارس
  • راه‌دسترسی منطقه گردشگری سد کنگیر ایوان تکمیل می‌شود
  • پاک سازی طبیعت کوهستانی منطقه دربند خوانسار
  • افزایش ۲۴ درصدی جوجه ریزی در استان گلستان
  • بخشی از طبیعت بهاری بهشت گردشگری استان قزوین به روایت فیلم
  • احیای طبیعت منطقه گردشگری لنجرود
  • مدیرعامل شرکت برق استان زنجان منصوب شد