Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس مرکز تحقیقات بتن با اشاره به کارشکنی مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی در روند ارتقای کیفیت بتن مناطق زلزله زده، گفت:سازمان ملی استاندارد با درخواست تولیدکنندگان به دنبال حذف برخی سخت‌گیری ها برای ارتقای کیفیت بتن است. ۰۵ دی ۱۳۹۷ - ۱۳:۵۴ اقتصادی راه و مسکن نظرات - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم ، مصطفی احمد وند در همایش بتن و زلزله با اشاره به ضرورت ارتقای کیفیت بتن در ساخت و سازها، اظهار کرد:پیامدهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

.. بعد از وقوع زلزله به دلیل عدم رعایت نسبت آب و سیمان در ساختمان‌های بتنی است. چنانچه در سازه‌های بتنی مواد به درستی به کار رفته و آب و سیمان به اندازه مناسب ترکیب شود،‌مقاون ساختمان در برابر وقوع زلزله نسبت به سازه‌های فلزه بسیار بسیار بیشتر است.

وی با بیان این‌که تخریب بالای ساختمان در زلزله ها به دلیل عدم رعایت نسبت سیمان و آب است، تصریح کرد: یکی از مشکلات ساختمان‌ها در زلزله کرمانشاه  این بوده که شن و ماسه به کار رفته با دوام نبوده و خیلی سریع خورده شده است.

وی با تاکید بر رعایت قوانین و استانداردها در پروسه تولید بتن، افزود:‌ بخشی از ساخت‌‌و سازهایی که در مناطق زلزله در حال اجراست با استانداردهای کشور همخوانی ندارد.

رئیس مرکز تحقیقات بتن(متب) در ادامه با انتقاد از عدم رعایت استانداردها و قوانین توسط برخی تولیدکنندگان بتن در کشور، گفت:‌در حالی سه سال از قانون شدن استانداردهای تولید بتن در کشور می‌گذرد که سازمان استاندارد از ما (مرکز تحقیقات بتن) برای بازنگری در این استانداردها دعوت به عمل آورده است.

احمدوند با بیان این‌که سازمان ملی استاندارد با درخواست تولیدکنندگان به دنبال حذف برخی سخت‌گیری ها برای ارتقای کیفیت بتن است، اظهار کرد:‌ بر این اساس چک‌لیست‌های مربوط به وسایل تولید بتن، وسایل انتقال بتن از کارخانه‌ها و بازرسی‌ها از چرخه تولید بتن حذف می‌شود.

وی با فاجعه‌بار خواندن این مسئله گریزی دوباره‌ای به زلزله کرمانشاه زد و گفت: برای آزمایش مجانی بتن‌هایی که در ساخت و سازهای این استان بعد از زلزله در حال انجام است، اعلام آمادگی کردیم. این در حالی بود که مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی با این مسئله مخالفت کرده است.

وی یادآور شد: در زلزله بم همین کار را انجام دادیم که مقالات بین المللی آن موجود است و تاثیر به سزایی در ارتقای کیفیت بتن استفاده شده در سازه‌ها داشته است.

تولید بتن زیرپله‌ای معضل ساخت و ساز کشور است/ به بتن آماده آب می‌بندند

انتهای پیام/

R1012188/P/S7,81/CT1 واژه های کاربردی مرتبط سازمان ملی استاندارد وزارت راه

منبع: تسنیم

کلیدواژه: سازمان ملی استاندارد وزارت راه سازمان ملی استاندارد وزارت راه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۱۲۳۰۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ساخت ۵۰۰ هزار واحد مسکونی برای نیروهای مسلح کشور کلید خورد

ارسلان مالکی، مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن با بیان اینکه تفاهم‌نامه ای بین وزارت راه وشهرسازی و ستاد کل نیروهای مسلح منعقد شده است، گفت: طبق این تفاهم نامه برنامه ریزی برای ساخت ۵۰۰ هزار واحد مسکونی نیروهای مسلح انجام شده و به زودی روند ساخت این واحدها آغاز می شود.

وی افزود: در قالب این تفاهم نامه ساخت مسکن برای کارکنان نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی در شهرهای بروجرد، خرم‌آباد، بندرعباس و شیراز توافقاتی انجام شد.

معاون وزیر راه و شهرسازی توضیح داد:  بخش عمده ای از پروژه های نهضت ملی مسکن از طریق تفاهم نامه و به صورت مشارکتی  ساخته می شود و بخش دیگه ای از پروژه ها هم به در قالب تفاهم نامه ساخته می شود که با اعطای زمین ازسوی  دستگاه ها مسکن برای متقاضیان ساخته می شود.

وی توضیح داد: پیش از این وزیر راه و شهرسازی از آغاز عملیات اجرایی بیش از ۲۳۰ هزار واحد نهضت ملی مسکن برای خانواده‌های نیروی مسلح خبر داده بود.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی راه و شهرسازی

دیگر خبرها

  • ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار واحد مسکن در دولت سیزدهم ساخته شده است
  • ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن از ۲ میلیون و ۵۶۸ هزار واحد عبور کرد
  • ساخت ۵۰۰ هزار واحد مسکونی برای نیروهای مسلح کشور کلید خورد
  • ضرورت تداوم تلاش‌ها برای ارتقای کیفیت و ایمنی جاده‌ها
  • سند تک برگی تمام اراضی ملی در محدوده و حریم شهر زهک اخذ شد
  • اخذ سند تک برگی تمامی اراضی ملی در محدوده شهر زهک
  • مذاکره وزارت ارتباطات برای ارتقای کیفیت مودم‌های داخلی + فیلم
  • آغاز نشاء ارگانیک برنج در مازندران
  • ارتقای کیفیت آموزش و پیشرفت علمی با جذب دانشجویان بین الملل
  • یک مقام مسئول: ۳۰ درصد مساحت خوزستان تحت تاثیر فرونشست زمین قرار دارد