Web Analytics Made Easy - Statcounter

سرهنگ موسی بزرگی رئیس پلیس راهور استان سمنان در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان ، به تشریح برخی از برنامه های پلیس راهور استان در ارتقاء فرهنگ ترافیک و نهادینه سازی رانندگی قانونمند پرداخت و افزود: با تجمیع برنامه‌ها و متمرکز کردن امکانات و توانمندی ها در این حوزه موفقیت های مطلوبی حاصل شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سرهنگ بزرگی از کاهش ۳۲ درصدی سوانح رانندگی منجر به فوت در معابر درون شهری خبر داد و افزود: این کاهش چشمگیر نشانگر تأثیرگذار بودن اقدامات پلیس راهور است.

 وی با بیان اینکه نباید از سهم و نقش مردم در کاهش حوادث رانندگی غفلت کرد ادامه داد: رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی مهمترین اقدام شهروندان در پیشگیری از تصادفات به شمار می رود.

 به گفته بزرگی برخورد پلیس با تخلفات حادثه ساز نیز برای حفظ سلامت مردم در این مدت نسبت به ۸ ماه سال قبل ۲۵.۶ درصد افزایش یافته است.

سرهنگ بزرگی ایمن‌سازی گذرگاه‌ها، نصب پل های عابر پیاده، نرده گذاری زیر پل های عابر پیاده برای استفاده از شهروندان از پل ها و ارتقاء ضریب ایمنی و سلامت مردم آشکار سازی نقاط حادثه خیز و تقاطع ها را از دیگر اقدامات موثر پلیس راهور در کاهش حوادث فوتی برشمرد.

 وی خاطرنشان کرد: برای ایجاد و فراهم شدن بسترهای لازم برای نصب و راه اندازی دوربین های کنترل سرعت در معابر شهری استان نیز پیگیری های مستمر از سوی پلیس راهور صورت گرفته است.

 رئیس پلیس راهور استان بر پرهیز رانندگان وسایل نقلیه از صحبت با تلفن همراه و همچنین استفاده از کلاه ایمنی توسط موتور سیکلت سواران را تأکید کرد و گفت: کلاه ایمنی میزان قابل توجهی از صدمات وارده به موتورسواران را کاهش می دهد.

انتهای پیام /  گ

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: حوادث راهنمایی و رانندگی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۱۲۳۳۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یک فوتی و ۶ مصدوم در حادثه رانندگی صوفیان

مسئول روابط عمومی جمعیت هلال‌احمر آذربایجان شرقی از جان‌ باختن یک نفر و مصدومیت شش نفر در برخورد یک دستگاه خودروی نیسان با یک دستگاه ال۹۰ در جاده تبریز- صوفیان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از آذربایجان‌شرقی، سجاد صفری صبح امروز _پنجشنبه سی‌ام فروردین_ در جمع خبرنگاران با بیان اینکه این حادثه رانندگی بامداد امروز رخ داد، اظهار کرد: در این سانحه برخورد شدید یک دستگاه خودروی سواری ال ۹۰ با یک دستگاه نیسان وانت در کیلومتر سه جاده صوفیان به تبریز منجر به فوت یک نفر جان و مصدومیت پنج نفر از سرنشینان هر دو خودرو شد.

وی افزود: بلافاصله پس از اطلاع از وقوع این حادثه، دو تیم امدادی با هفت نجاتگر به همراه یک دستگاه خودروی نجات از پایگاه سفیدکمر و دو دستگاه آمبولانس از پایگاه‌های امداد و نجات سفیدکمر و شهید فخری زاده به محل حادثه اعزام شدند.

مسئول روابط عمومی جمعیت هلال‌احمر آذربایجان شرقی خاطرنشان کرد: نجات‌گران جمعیت هلال‌احمر تبریز پس از رهاسازی دو نفر از مصدومان محبوس شده در خودرو، یک نفر از مصدومان را به بیمارستان امام رضا انتقال دادند.

صفری اضافه کرد: پنج مصدوم دیگر این حادثه نیز توسط آمبولانس اورژانس به سایر مراکز درمانی منتقل شدند.

کد خبر 745720

دیگر خبرها

  • تاکسیرانی دررفع ترافیک شهری نقش موثری دارد/تجلیل ازرانندگان منضبط
  • کاهش ۳۵ درصدی سرقت در شهرستان ارومیه
  • کاهش ۳۵ دردصدی سرقت در شهرستان ارومیه
  • یک فوتی و ۶ مصدوم در حادثه رانندگی صوفیان
  • معابر شهر‌های استان بوشهر برای رانندگان پر خطر ناامن است.
  • پنجشنبه‌ای خلوت در پایتخت/ مراقب سرعت‌ و سبقت‌ غیر مجاز باشید
  • افزایش ۹ درصدی دستگیری؛ کاهش ۲۲ درصدی سرقت
  • کاهش ۲۲ درصدی سرقت در نوروز امسال
  • تلاش راهداران در جهت کاهش سوانح رانندگی در فروردین امسال
  • معابر تهران فعلاً خلوت و ترافیک روان است