Web Analytics Made Easy - Statcounter

براساس برنامه‌ریزی صورت گرفته از سوی دولت در لایحه سند مالی ۹۸، بودجه «صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران کشور» در سال آینده در صورت تصویب مجلس، افتی ۳۲ درصدی به نسبت به رقم مصوب سال جاری خواهد داشت.

به گزارش گروه اجتماعی قدس آنلاین، صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران کشور از سال ۱۳۸۲ با تصویب شورای عالی انقلاب فرهنگی فعالیت خود را آغاز کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ضرورت حمایت از پژوهشگران و فناوران کشور همواره مورد توجه سیاست‌گذاران کشورمان بوده است؛ چنانکه پیش از تشکیل این صندوق، شورایی بنام شورای پژوهش‌های علمی کشور نیز زیر نظر معاون اول رئیس‌جمهور، ایده تشویق و حمایت از پژوهشگران و فناوران کشور را مورد توجه قرار داده بود.

هدف اصلی از تشکیل صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران کشور در واقع ایفای وظایف بنیاد ملی علم ایران بوده است؛ این صندوق در مدت فعالیت بیش از یک دهه خود اقدامات مؤثری را در حمایت از پژوهشگران و فناوران کشور انجام داده است.

عمده فعالیت‌های این صندوق در حوزه‌های حمایت از طرح‌های پژوهشی، پسادکتری، ثبت اختراعات، کرسی پژوهشی، پژوهانه(گرنت) و حمایت از ایجاد و توسعه مراکز نوآوری، انجام می‌گیرد.

حال با توجه به اهمیت جایگاه این صندوق، دولت در برنامه برآوردهای مالی و اعتباری خود برای دستگاه‌های کشور که تحت عنوان سند مالی شناخته می‌شود، بودجه ۲۰ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومانی را برای این صندوق پیش‌بینی کرده است.

بودجه مصوب سال جاری صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران کشور ۳۲ میلیارد تومان است که در مقایسه با ارقام لایحه بودجه سال آینده، ۳۵ درصد بیشتر نشان می‌دهد.

بودجه جاری این صندوق مطابق با برنامه مالی ارائه شده از سوی دولت، سال آینده ۲۰ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان و بودجه عمرانی آن ۳۰۰ میلیون تومان برآورد شده است.

منبع: تسنیم

انتهای پیام/

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: بودجه بودجه98 پژوهشگران شورای عالی انقلاب فرهنگی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۱۲۳۸۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خشکسالی در 22 استان کشور! بارش‌ها 8.9 درصد کاهش یافت

از ابتدای سال آبی جاری تا ۱۳ اردیبهشت ماه بارندگی‌ها در کشور ۸.۹ درصد و میزان بارندگی‌ها در کشور در بازه زمانی ذکر شده ۱۸.۶ میلیمتر کاهش یافته است.

به گزارش مهر، بر اساس داده‌ها و اطلاعات بارش‌های سازمان هواشناسی کشور از ابتدای سال جاری آبی تا (۱۳ اردیبهشت ماه) بیشترین کاهش بارش با منفی ۴۳ درصد مربوط به استان قزوین است.

پس از قزوین، استان‌های سمنان و تهران به ترتیب به رشد منفی ۴۱.۳ و ۳۹.۸ درصد در رده‌های دوم و سوم کمترین بارش‌ها در بازه اشاره شده قرار دارند. میزان کاهش بارش در تهران ۹۳.۵ میلیمتر بوده؛ این در حالی است که با وجود بارش‌های قابل توجه طی روزهای اخیر در کشور، اما همچنان بارش‌ها در ۲۲ استان منفی است. بارش‌ها در استان‌های ایلام، خراسان جنوبی، خوزستان، سیستان و بلوچستان، کردستان، کرمانشاه، گلستان، همدان و یزد نسبت به دوره بلندمدت افزایش یافته است.

بیشترین بارش‌ها برای استان سیستان و بلوچستان با رشد ۵۴.۲ درصدی، یزد ۴۱.۵ درصد و خراسان جنوبی با ۱۹.۷ درصد ثبت شده است.

در مجموع از ابتدای سال آبی جاری تا (۱۳ اردیبهشت ماه) بارندگی در کشور ۸.۹ درصد و میزان بارندگی‌ها در کشور در بازه زمانی ذکر شده ۱۸.۶ میلیمتر کاهش یافته است.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • چشم‌انداز صندوق بین‌المللی پول از اقتصاد ایران و جهان
  • اجتماع ۱۳۰ هزار نفری فناوران کشور در نمایشگاه اینوتکس ۲۰۲۴
  • اجتماع یکصد هزار نفری فناوران کشور در بزرگترین رویداد نوآوری کشور
  • اصفهان،میزبان کنفرانس بین‌المللی علوم و فنون هسته‌ای
  • اصفهان، میزبان نخستین کنفرانس بین‌المللی علوم و فنون هسته‌ای ۲۰۲۴
  • کاخ سفید برای تأمین کسری بودجه دست به دامن افزایش مالیات می شود؟
  • کاهش سهم آموزش و پرورش از بودجه ۱۴۰۳ / ۶۳ درصد منابع دانشگاه فرهنگیان با کسر از حقوق دانشجومعلمان تأمین می‌‎شود
  • خشکسالی در 22 استان کشور! بارش‌ها 8.9 درصد کاهش یافت
  • چند درصد بودجه آموزش و پرورش صرف پرداخت حقوق می شود؟ | بیشترین جهش بودجه ای در این وزارتخانه
  • وابستگی صندوق‌های بازنشستگی به بودجه دولت ناشی از چیست؟