Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، «گلبدین حکمتیار» رهبرحزب اسلامی افغانستان که به ارتباط با سازمان اطلاعات پاکستان (آی اس آی) متهم است از انتصاب چهره‌های مخالف دولت پاکستان در سمت‌های کلیدی این کشور به شدت انتقاد کرد.

حکمتیار در واکنش به این موضوع گفت: روی کار آمدن «امرالله صالح» و «اسدالله خالد» به عنوان وزرای دفاع ملی و کشور افغانستان نمی‌تواند تغییری در وضعیت امنیتی این کشور ایجاد کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی تاکید کرد که این جابجایی دردی را دوا نخواهد کرد، زیرا آنها کسانی هستند که پیش از این نیز در اجرای مسئولیت های خود ناکام بوده اند.

انتقاد شدید حکمتیار از انتصاب افراد مخالف پاکستان در وزارت های دفاع ملی و کشور افغانستان همزمان با موضع گیری تند وزیر اطلاع رسانی پاکستان همراه شده است.

«فواد حسین چودری» وزیر اطلاع رسانی و میراث ملی پاکستان طی پیامی توئیتری خطاب به وزیر کشور افغانستان گفته بود که وی درکی درستی از حقیقت و خطر وجود داعش در منطقه ندارد.

این در حالی است که امرالله صالح در دوران تصدی خود به عنوان رئیس امنیت ملی افغانستان بارها درباره مداخله و نفوذ پاکستان در افغانستان دست به افشاگری زده بود.

دولت پاکستان به صورت مستقیم و غیر مستقیم در دوران دولت «کرزای» خواستار برکناری امرالله صالح از ریاست امنیت ملی افغانستان شده بود.

کد خبر 4496304

منبع: مهر

کلیدواژه: افغانستان امرالله صالح پاکستان گلبدین حکمتیار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۱۲۴۳۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تظاهرات کم‌سابقه علیه طالبان در بدخشان افغانستان

ساکنان ولسوالی درایم ولایت بدخشان در شمال شرق افغانستان تجمع اعتراضی کم سابقه‌ای علیه طالبان برگزار کردند و علیه آن‌ها شعار دادند. در ویدیویی که از این اعتراضات در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده است، معترضان با حمل یک تابوت شعار «مرگ بر امارت» سر می‌دهند. طالبان حکومت خود را امارت اسلامی می‌نامد.

به گزارش بی بی سی؛ طلوع‌نیوز گزارش داده است که شماری از باشندگان این ولسوالی به دلیل کشته شدن یک غیرنظامی توسط افراد امنیتی طالبان دست به این تجمع اعتراضی زده‌اند.

منابع محلی گفته‌اند که این حادثه زمانی اتفاق افتاده است که افراد طالبان برای تخریب کشت خشخاش به این ولسوالی رفته بودند ولی با باشندگان محل درگیر و یک فرد کشته شد.

معترضان در این ویدیو می‌گویند که افراد طالبان وارد خانه‌های آن‌ها شده است.

دفتر سخنگوی فرماندهی امنیه ولایت بدخشان در واکنش به این حادثه گفته است که «تحرک و استفاده سوء تعدادی از افراد از چند دهقان و زارعین کشت خشخاش باعث بروز درگیری بین نیروهایی که موظف به تخریب بودند با زارعین شده است.»

دفتر سخنگوی فرماندهی همچنین گفته است که در درگیری پیش آمده «مردم محل با پرتاب سنگ و چوب به سوی مجاهدین در صدد به آتش کشیدن وسایط و سامان آلات آن‌ها برآمدند که این درگیری‌ها منجر به کشته شدن یک نفر از مردم محلی شد.»

به گفته فرماندهی ولایت بدخشان در حال حاضر اوضاع آرام و تحت کنترل نیروهای امنیتی است.

کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: طالبان افغانستان برای جذب توریست خارجی دست به کار شده اند هشدار احمد مسعود درباره احتمال حمله تروریستی از خاک افغانستان به آمریکا و اروپا طالبان در پنجشیر جمع‌آوری موبایل‌ های هوشمند را از سر گرفته‌اند

دیگر خبرها

  • امیرعبداللهیان: ایران مخالف هرگونه دخالت خارجی در سودان است
  • فضل الرحمان: برای بهبود روابط پاکستان و طالبان مجازات می‌شوم
  • بازگشت بیش از ۱ و نیم میلیون پناهجوی افغانستانی‌
  • تظاهرات کم‌سابقه علیه طالبان در بدخشان افغانستان
  • وزیر فرهنگ: فیلم سینمایی «حکیم نظامی» ساخته می‌شود
  • انتقاد وزیر خارجه اسرائیل از رئیس‌جمهور کلمبیا
  • قربانی بهبود روابط کابل اسلام آباد شده ایم
  • انتصاب‌های جدید در ارتش رژیم صهیونیستی جنجال‌ساز شد
  • اعلام تحریم های ایران علیه افراد و نهادهای آمریکایی و انگلیسی/  نامه ایران به شورای امنیت در رد اتهامات اسرائیل/ حمله آمریکا و انگلیس به شمال یمن/ اعلام برگزاری رزمایش نظامی آمریکا و پاکستان
  • انتصاب رییس جدید هیات کوراش مشهد