Web Analytics Made Easy - Statcounter

علی شمخانی، دبیر شورای عالی امنیت ملی کشورمان در دیدار با رئیس جمهوری افغانستان بر آمادگی ایران برای افزایش تعاملات سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و تعمیق همکاری‌های دفاعی، نظامی و امنیتی با افغانستان تأکید کرد. ۰۵ دی ۱۳۹۷ - ۱۵:۳۸ بین الملل دیپلماسی ایران افغانستان نظرات - اخبار بین الملل -

به گزارش حوزه سیاست خارجی خبرگزاری تسنیم ، امیر دریابان علی شمخانی نماینده مقام معظم رهبری و دبیرشورای عالی امنیت ملی جمهوری اسلامی ایران که در صدر هیئتی از مقامات عالی سیاسی، نظامی و امنیتی به افغانستان سفر کرده است؛ بعداز ظهر امروز با اشرف غنی رییس جمهور افغانستان دیدار و گفتگو کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دریابان شمخانی در این دیدار تقویت و گسترش روابط همه جانبه با کشورهای همسایه را در ردیف اصول ثابت و غیر قابل تغییر جمهوری اسلامی عنوان کرد و اظهار داشت: پیوندهای عمیق دینی، فرهنگی و تاریخی میان دو ملت ظرفیتهای قابل ملاحظه‌ای را برای توسعه مناسبات مبتنی بر تامین منافع مشترک پیش روی دو کشور قرار داده است.

دبیر شورای امنیت ملی کشورمان با بیان اینکه امنیت و پیشرفت افغانستان را امنیت و پیشرفت ایران می دانیم بر لزوم تسریع در نهایی‌سازی وامضای سند جامع روابط دو کشور تاکید کرد.

دریابان شمخانی با تاکید بر ضرورت تلاش مستمر دو کشور در برقراری کامل امنیت در مرزهای مشترک برای مقابله با تحرکات اشرار، قاچاقچیان مواد مخدر و گروههای تروریستی گفت: دشمنان امنیت و آرامش منطقه در اقدامی سازمان یافته بدنبال نا امن سازی مرزهای مشترک به منظور انتقال عناصر شکست خورده داعش به افغانستان و حمایت از توسعه تروریسم تکفیری در این کشور هستند تا بار دیگر آتش جنگ و خون‌ریزی و نا امنی را در منطقه شعله‌ور کنند.

وی، هوشیاری و آمادگی کشورهای منطقه برای مقابله با تهدیدات جدید تروریسم تکفیری را اجتناب‌ناپذیر و حیاتی دانست و تصریح کرد: هرگونه غفلت و بی‌توجهی به این تهدیدات می‌تواند حوداث تلخ و دهشت‌باری، مشابه آنچه که در عراق و سوریه رخ داد را تکرار کند.

دبیر شورای عالی امنیت ملی با اعلام آمادگی کشورمان برای افزایش تعاملات سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و تعمیق همکاری‌های دفاعی، نظامی و امنیتی با کشور دوست و برادر افغانستان بر نقش تعاملات تجاری مرزی و تاثیرات مثبت آن بر حفظ امنیت مرزها و مقابله با قاچاق تاکید کرد.

دریابان شمخانی، خروج نیروهای امریکایی از افغانستان را فرصتی طلایی برای تقویت توانمندی‌های دفاعی و نظامی این کشور با اتکاء به ظرفیت‌های داخلی و درون منطقه‌ای ذکر کرد و افزود: ملت‌های منطقه برای خروج کامل نیروهای آمریکایی که حضورشان جز جنگ و ناامنی حاصلی نداشته لحظه شماری می کنند.

شمخانی: گفتگوهای ایران با طالبان با اطلاع دولت افغانستان بوده استسفر شمخانی به کابل برای دیدار با مقامات عالی‌رتبه افغانستان

 

دبیر شورای عالی امنیت ملی کشورمان با اشاره به ضرورت افزایش گفتگو و تعامل سازنده میان گروههای مختلف در افعانستان و اجتناب از اقدامات خشن و مخل امنیت اظهار داشت: اقدامات پنهانی و مخرب برخی کشورهای فرامنطقه‌ای بویژه آمریکا کمکی به ایجاد صلح پایدار در افغانستان نخواهد کرد و پیچیدگیهای شکل‌گیری فرایندهای مبتنی بر صلح سازی را افزایش می‌دهد‌.

محمد اشرف غنی رئیس جمهور افغانستان نیز در این دیدار با ابلاغ سلامهای گرم خود به رهبر معظم انقلاب و ریاست محترم جمهوری از تلاش بیست ساله دریابان شمخانی در تنش زدایی و ایجاد همگرایی میان کشورهای منطقه قدردانی کرد.

رئیس جمهور افعانستان ضرورت ایجاد سازوکارهای مشترک و فعال میان دستگاههای اطلاعاتی و امنیتی دو کشور برای افزایش تحرک در حوزه مقابله با تروریسم، جرائم سازمان یافته و مبارزه با قاچاق مواد مخدر را مورد تاکید قرار داد و افزود: امنیت پایدار در مرزهای مشترک اصلی ترین اولویت دولت افعانستان است.

وی رویکرد افغانستان به جمهوری اسلامی ایران را برگرفته از سیاستی راهبردی و در چارچوب تداوم و ارتقاء مناسبات در افقی بلند مدت عنوان کرد و افزود: فعالسازی ظرفیتهای اقتصادی قابل مبادله بویژه در حوزه ترانزیت کالا، تجارت و مبادلات مرزی را تضمین‌کننده شکل‌گیری مناسبات پایدار و مبتنی بر منافع بلند مدت دو کشور عنوان کرد.

انتهای پیام/

R1016168/P/S8,95,1413/CT12 واژه های کاربردی مرتبط اخبار ایران (بین‌الملل) اخبار "افغانستان" محمداشرف غنی امیر علی شمخانی

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اخبار ایران بین الملل اخبار افغانستان امیر علی شمخانی اخبار ایران بین الملل اخبار افغانستان امیر علی شمخانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۱۲۵۱۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

السودانی: اجازه نمی‌دهیم از خاک ما برای انجام عملیات علیه دیگران استفاده شود

محمد شیاع السودانی، نخست‌وزیر عراق در نشست خبری مشترک با رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه که در بغداد برگزار شد گفت: توافقنامه‌های مشترک با ترکیه درمورد امنیت، اقتصاد، انرژی و بهبود مدیریت آب امضا کردیم.

وی همچنین تاکید کرد که گسترش بحران آب به سود هیچ کس نیست.

طبق گزارش الجزیره، السودانی اعلام کرد: یادداشت تفاهم چهارجانبه میان عراق، ترکیه، قطر و امارات درمورد همکاری در پروژه «جاده توسعه» امضا کردیم. پروژه جاده توسعه پل رابطی میان ملت‌های منطقه و فرهنگ‌های آنها به شمار می‌رود و از امنیت و ثبات منطقه حمایت می‌کند.

نخست وزیر عراق در بخش دیگری خاطرنشان کرد: امنیت عراق و ترکیه جدایی ناپذیر بوده و بخشی از امنیت منطقه است. تجاوز به حاکمیت عراق را نمی‌پذیریم و اجازه نمی‌دهیم که از خاک ما علیه دیگران عملیاتی انجام شود.

السودانی  تاکید کرد: اوضاع غزه و قدس دلیل تداوم درگیری‌ها در منطقه است و ما خواستار توقف فوری خشونت‌ها و ورود کمک‌ها به غزه هستیم.

از سوی دیگر، رجب طیب اردوغان گفت: عراق کشور همسایه ما است که روابط تاریخی و فرهنگی با آن داریم و قصد آن را داریم که روابط را تحکیم و حقوق همسایگی را به جا بیاوریم.

وی با اشاره به اینکه همکاری امنیتی و مبارزه با تروریسم در راس رایزنی‌های امروز ما بود، افزود: بحران آب تاثیرات منفی بر عراق و ترکیه خواهد گذاشت بنابراین همکاری‌های خود برای حفظ منافع مشترک را گسترش خواهیم داد.

اردوغان در بخش دیگری تاکید کرد: برپایی دولت فلسطینی کلید صلح در خاورمیانه است و همه طرف‌ها را به ممانعت از گسترش دایره جنگ دعوت می‌کنیم. اتفاقات میان ایران و اسرائیل خطر گسترش جنگ را افزایش می‌دهد و نگاه‌ها را از رویداد‌های غزه منحرف می‌کند. ما تمام تلاش خود را خواهیم کرد تا کشتار‌های غزه را متوقف کنیم. از امروز به بعد تمام توان خود را برای حمایت از برادرانمان در غزه به کار خواهیم گرفت.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل خاورمیانه

دیگر خبرها

  • تاکید ایران و عراق بر پیشبرد توافقنامه امنیتی دو کشور
  • توافق الاعرجی با احمدیان درباره توافقنامه امنیتی ایران و عراق
  • توافق مهم امنیتی ایران و عراق + جزئیات
  • دیدار دبیر شورای عالی امنیت ملی و همتای عراقی وی در سن‌پترزبورگ
  • تاکید ایران و عراق بر پیشبرد توافقتنامه امنیتی دو کشور
  • مراسم روز ارتش جمهوری اسلامی ایران در دهلی نو
  • ناتوی ناتوان
  • نگرانی صهیونیستی از گسترش همکاری‌های نظامی
  • السودانی: اجازه نمی‌دهیم از خاک ما برای انجام عملیات علیه دیگران استفاده شود
  • در نشست مشترک هیئت‌های عالی‌رتبه ایران و پاکستان چه گذشت؟