Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-30@14:42:04 GMT

47 اولویت فرهنگی گیلان مشخص شد

تاریخ انتشار: ۵ دی ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۱۲۵۴۲۲

47 اولویت فرهنگی گیلان مشخص شد

رشت - ایرنا - مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان با بیان اینکه 47 مورد اولویت های فرهنگی استان مشخص شده، گفت: دو موضوع خشونت کلامی و طلاق برای پیگیری در شورای فرهنگ عمومی گیلان مصوب شده است.

به گزارش خبرنگار ایرنا فیروز فاضلی روز چهارشنبه در جلسه شورای فرهنگ عمومی استان که در دفتر امام جمعه رشت برگزار شد، با اشاره به اینکه دامنه خشونت لایه های گسترده ای از رفتار انسان را در بر می گیرد، تصریح کرد: از جمله لایه های زیرین خشونت، خشونت کلامی محسوب می شود که توهین، تحقیر، تهمت، غیبت، خشونت در فضای مجازی و برچسب زدن و تمسخر است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی به پنج دلیل خشونت کلامی در گیلان اشاره کرد و افزود: افزایش مهاجرت از روستاها به شهرها و افزایش حاشیه نشینی که منجر به برخورد فرودست و فرادست می شود، از دلایل خشونت کلامی در استان است.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان ادامه داد: مهاجرت عاملی برای کاهش تاب آوری اجتماعی است و اگر این روند تا سال 1400 ادامه پیدا کند، 70 درصد جمعیت گیلان شهری می شوند.
فاضلی کاهش استاندارد سلامت اجتماعی را دومین عامل خشونت کلامی در گیلان دانست و خاطرنشان کرد: خانواده نقش آرامش بخشی خود را نسبت به گذشته از دست داده است.
وی به ازدحام زمینه های مسائل اجتماعی به دلیل تراکم جمعیت در گیلان اشاره کرد و یادآور شد: در ساعت های پر تراکم ترافیک، زمینه پرخاش بیشتر می شود.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان با اشاره به اینکه آدم ها در جاهایی که نظارت و کنترل روی آنها نیست رفتارهای ناهنجار و مغایر شهروندی انجام می دهند، اظهار کرد: آموزش شهروندی در مورد مذکور تاثیرگذار است.
فاضلی به نقش عوامل شخصیتی و روانی در پرخاشگری اشاره کرد و گفت: سبک فرزندپروری والدین به گونه ای شده که افراد خودشیفته در جامعه افزایش پیدا کرده است.
7296/2007/

منبع: ایرنا

کلیدواژه: فرهنگي گيلان اولويت هاي فرهنگي رشت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۱۲۵۴۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توجه به بسته‌بندی صنایع‌دستی در اولویت قرار بگیرد

ایسنا/آذربایجان غربی معاون امور مجلس، حقوقی و استان‌ها وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گفت: توجه به بسته‌بندی صنایع‌دستی باید در اولویت قرار بگیرد چرا که بسته‌بندی نقش مهمی در جذب مشتری دارد.

جواد واحدی ۱۱ اردیبهشت در بازدید از مدرسه هدایت که تبدیل به موزه صنایع‌دستی شده است با اعلام این مطلب اظهار کرد: مدرسه هدایت ارومیه پس از تحویل به اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان غربی و مرمت آن به یک بنای پویا تبدیل شده است.

معاون امور مجلس، حقوقی و استان‌ها وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی افزود: راه‌اندازی موزه صنایع‌دستی در این مکان نیز یک ایده جالبی بوده که هنر اصیل مردم این دیار در این بنای تاریخی به نمایش درآمده است.

وی تصریح کرد: همچنین برای معرفی هر چه بیشتر صنایع‌دستی آذربایجان غربی می‌توان یکی از میادین ارومیه را به‌ نام صنایع‌دستی نام‌گذاری کرد و در طراحی میدان از تعدادی از آثار فاخر صنایع‌دستی استفاده کرد.

محمدرضا طنابی، معاون صنایع‌دستی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان‌غربی در این بازدید گزارشی از عملکرد معاونت صنایع‌دستی در سال گذشته ارائه کرد و گفت: سال گذشته طبق اعلام گمرک میزان صادرات صنایع‌دستی استان ۱۷.۵ میلیون دلار بوده است و در سال ۱۴۰۱ در تولید صنایع‌دستی چوبی رتبه سوم و در مجموع تولیدات صنایع‌دستی رتبه پنجم را کسب کردیم.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • اعلام اولویت‌های تولیدی از سوی رییس سازمان سینمایی
  • حفاظت از خانه‌های تاریخی آذربایجان‌غربی در اولویت است
  • توجه به بسته‌بندی صنایع‌دستی در اولویت قرار بگیرد
  • احساس غرور بیش از ۷۰ درصد مردم از عملیات وعده صادق
  • اولویت‌ طرح‌های ملی وزارت فرهنگ کدام است/ از توجه به هویت ملی و سبک زندگی ایرانیان تا آرزو‌های جوانان
  • از مفاخر قرآنی استان گیلان تقدیر شد
  • فرمانده انتظامی سمنان: فراجا مرزبان حجاب است
  • تشکیل قرارگاه شهید آوینی فرصتی برای حمایت از تولیدات هنری است
  • فراجا مرزبان حجاب است/ متولیان فرهنگی حجاب و عفاف بیدار باشند
  • ارتقای فرهنگ و سواد سلامت از اولویت‌های حوزه بهداشت است