Web Analytics Made Easy - Statcounter

تین‌نیوز | 

اسکله رو رو ریلی بندرامیرآباد به عنوان یگانه اسکله ریلی کشور، در آینده‌ای نزدیک مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از روابط عمومی سازمان بنادر و دریانوردی؛ مدیر منطقه ویژه اقتصادی بندرامیرآباد در نشست دو روزه معاونین دریایی بنادر کل کشور که به میزبانی بندرامیرآباد برگزار شد با بیان اینکه با افتتاح  اسکله رو رو ریلی میزان بهره برداری از شبکه ریلی افزایش می یابد گفت کاهش هزینه ها  و افزایش میزان صادرات کالا از قبیل میوه، مرکبات، لبنیات، صیفی جات، پروتئین و.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

.. از مزایای این اسکله در بندرامیرآباد است.

سیاوش رضوانی با اشاره به این‌که میزان تخلیه و برگیری از آغاز سال جاری تاکنون نسبت به مدت مشابه سال قبل از رشد ۱۸ درصدی برخوردار بوده است، ظرفیت کنونی سیلوهای نگهداری غلات و مخازن روغن خوراکی و مواد نفتی این بندر را در مجموع ۲۷۲ هزار تن عنوان کرد.

وی بنادرودریانوردی و منطقه ویژه اقتصادی امیرآباد را، بندر اولین ها در شمال کشور دانست واظهار داشت سهم ۶۱ درصدی تخلیه و بارگیری، سهم ۶۰درصدی صادرات کالا و سهم ۷۱درصدی تخلیه غلات در بنادر تحاری کشور موجب شد تا بندرامیرآباد، پرچم اقتصاد شمال کشور را برافراشته نگاه دارد.

رضوانی با تاکید براین‌که بندرامیرآباد تنها بندرنسل سوم کشور است خاطرنشان کرد میزان سرمایه‌گذاری انجام شده در این بندر ۱۲ هزار و ۴۷۹ میلیارد ریال می باشد که از این مقدار ۵ هزار ۸۰۰ میلیارد ریال پر‌وژه‌های در حال ساخت و ۶ هزارو ۶۷۹ میلیارد ریال دیگر ، پروژه‌هایی هستند که به بهره‌برداری رسیدند.

مدیر منطقه ویژه اقتصادی بندرامیرآباد  در پایان اظهار داشت بندرامیرآباد به عنوان پایلوت پرداخت اینترنتی صورت‌حساب‌ها در بنادر کشور می باشد که برای اولین بار در سطح بنادر، گردش و تایید صورت و ضعیت پیمانکاران به صورت الکترونیکی در این بندر صادر می‌شود.

حبیب‌اله طالبی معاون دریایی بنادرودریانوردی و منطقه ویژه اقتصادی امیرآباد نیز  آزادسازی خدمات دریایی، سیاست‌گذاری جذب نیروی راهنمایی، خارج سازی یدک‌کش‌های مصوب ،سیستم VTS بنادر و ضرورت نظارت بر آب‌راه‌ها را از اعم محورهای نشست دو روزه معاونین دریایی بنادر کشور عنوان کرد.

منبع: تین نیوز

کلیدواژه: بندرامیرآباد اسکله رو رو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تین نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۱۲۵۸۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهره‌برداری از پروژه فروسیلیس منگنز ازنا در چند ماه آینده

ایسنا/لرستان مدیرعامل شرکت‌شهرک‌های صنعتی لرستان گفت: پروژه فروسیلیس منگنز ازنا پیشرفت بسیار خوبی دارد و ظرف دوسه ماه آینده به بهره‌برداری خواهد رسید.

فرزاد محمدی در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: توسعه فناوری یکی از زیرپروژه‌های اصلی شرکت شهرک‌های صنعتی لرستان است.

وی با بیان اینکه یکی از چالش‌هایی که در کشور و به تبع آن در استان وجود دارد موضوع فناوری است، گفت: در این راستا به منظور رفع موانع تکنولوژی و فنی واحدهای صنعتی احیا شده که ماموریت و رسالت آن شناسایی نیازهای فناورانه است فن‌بازار در استان تشکیل شد.

مدیرعامل شرکت‌ شهرک‌های صنعتی لرستان گفت: در حال حاضر نیازهای فناوری چندین واحد صنعتی در استان شناسایی و مرتفع شدند.

محمدی بیان کرد: در استان چندین واحد صنعتی را دانش‌بنیان کردیم؛ همچنین با حمایت‌های مالی واحدهای تحقیق و توسعه مورد حمایت قرار گرفته شده‌اند.

وی در ادامه اظهار کرد: در منطقه ویژه اقتصادی ازنا، اولین سرمایه‌گذاری خارجی جذب شد و این موضوعی بود که در سال‌های گذشته شاهد آن نبودیم.

مدیرعامل شرکت‌شهرک‌های صنعتی لرستان با بیان اینکه این سرمایه‌گذار چینی پروژه فروسیلیس منگنز را در ازنا در حال احداث دارد، یادآور شد: خوشبختانه این واحد پیشرفت بسیار خوبی دارد و ظرف دوسه ماه آینده به بهره‌برداری خواهد رسید.

انتهای پیام 

دیگر خبرها

  • بهبود شاخص ایمنی عملیات بندری بنادر کشور/ افزایش ضریب ایمنی بندرانزلی
  • ظرفیت آرامستان گرگان تکمیل است/ گورستان جدید سال آینده بهره‌برداری می‌شود
  • بهره‌برداری از طرح فروسیلیس منگنز ازنا تا چند ماه آینده
  • اتمام پروژه دوخطه قزوین-زنجان تا یک سال آینده به شرط تزریق نقدینگی
  • زیرگذر طرح بزرگراه شهید تندگویان به بهره برداری می رسد
  • بهره‌برداری از پروژه فروسیلیس منگنز ازنا در چند ماه آینده
  •  تاکید بر افزایش همکاری‌های بنادر گلستان و بندر امیرآباد
  • علاقه مندی روس‌ها برای سرمایه گذاری در بندر امیرآباد
  • نصب علائم کمک ناوبری در مسیر تردد شناورهای دریایی گلستان
  • اعلام آمادگی روس‌ها برای سرمایه گذاری در بندر امیرآباد