Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیر کل راه آهن قم با بیان این که خواستار عبور قطار سریع السیر تهران - قم – اصفهان از داخل شهر قم هستیم، گفت: 60 درصد زیر سازی این پروژه انجام شده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ محسن اعتماد در گفتگو با خبرنگار قم فردا، با بیان این که همواره به دنبال کار کارشناسی و اصولی هستیم، اظهار داشت: نظر کارشناسی این است که قطار سریع السیر تهران - قم – اصفهان از داخل شهر و ایستگاه مرکزی عبور کند و این تصمیم را به مدیران ارشد اعلام کرده‌ایم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی ادامه داد: راه آهن در مرکز شهر یک نعمت است در واقع عبور قطار از مرکز شهر به نفع مردم استان قم است چرا که مردم به راحتی می‌توانند از قطارها استفاده کنند.
اعتماد تاکید کرد: تیم کارشناسی از وزارت راه و شهرسازی تشکیل شده و این موضوع را مورد بررسی قرار خواهند داد.
وی ابراز داشت: هم اکنون یک مدلی در دنیا اجرا می‌شود که توسعه بر اساس حمل و نقل نامیده می‌شود یعنی شما از این فضای که سیستم حمل و نقل ایجاد کرده بهره بگیرید و خدمات شهری در این مکان به مردم ارائه بدید.
روزانه 5800 مسافر از راه آهن قم استفاده می‌کنند

اعتماد تصریح کرد: هم‌اکنون روزانه 5800 مسافر از راه‌آهن قم استفاده می‌کنند که نشان‌دهنده کار آیی این حمل‌ونقل و استقبال مردم از ایستگاه مرکزی شهر است.
وی در بخش دیگری از صحبت‌های به قطارهای روزانه قم – تهران اشاره کرد و گفت: هم‌اکنون مردم قم به‌راحتی می‌توانند در عرض دو ساعت با 4 هزار تومان به تهران سفر کنند.
مدیرکل راه‌آهن قم بابیان این‌که دو قطار صبح و دو قطار بعدازظهر به تهران حرکت می‌کند، بیان داشت: هم‌اکنون 25 درصد از ظرفیت قطار قم - تهران خالی است
وی تصریح کرد: علاوه بر این روزانه سه رام قطار هم به مشهد داریم که خوشبختانه با استقبال خوب مردم مواجه شده است.
اعتماد در خصوص خطوط راه‌آهن رهاشده در مرکز شهر نیز گفت: ادامه ریل راه‌آهن در مرکز شهر در برنامه‌های توسعه‌ای ما قرار دارد و در آینده قطارهای حومه‌ای بین قم و کاشان را راه‌اندازی خواهیم کرد.

احداث واریانت ریلی ایستگاه ساقه بهره‌وری را افزایش داد

وی با اشاره به برنامه‌های هفته حمل‌ونقل اظهار داشت: در این هفته 4 پروژه به مبلغ 61 میلیارد ریال با حضور سرپرست استانداری قم احداث شد.
اعتماد افزود: این پروژه‌ها شامل احداث پروژه زیرگذر خیابان کارگر قم به میزان 550 میلیون تومان، احداث 22 چشمه سرویس بهداشتی برای ایستگاه محمدیه به مبلغ 400 میلیون تومان، خرید و نصب کانکس‌های نماز و سرویس بهداشتی در سکوی دوم ایستگاه محمدیه با هزینه بالغ‌بر 150 میلیون تومان و احداث واریانت ریلی ایستگاه ساقه و شور آب به همدیگر وصل شد که هزینه آن 5 میلیارد تومان بود.
وی ادامه داد: احداث این واریانت سرعت قطارهای باری را افزایش داد و نزدیک به 45 کیلومتر از مسافت کاسته شد.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۱۲۶۲۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۸۰۰ میلیارد تومان پروژه عمرانی در منطقه ۱۲ اصفهان/ اجرای فاز نخست پردیس خانواده به‌زودی

مدیر منطقه ۱۲ شهرداری اصفهان گفت: در طول دو سال گذشته حدود ۸۰۰ میلیارد تومان پروژه عمرانی در این منطقه تعریف شده است که بخشی از آن‌ها اجرا شده و بخشی در مرحله افتتاح است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، علی‌اکبر رسالت امروز _سه‌شنبه چهارم اردیبهشت‌_ در دیدار شهردار اصفهان با اهالی منطقه ۱۲ در قالب برنامه «مردم سلام» که در مسجد قبای ملک‌شهر برگزار شد، اظهار کرد: این منطقه از جهت وسعت بیشترین وسعت را به خود اختصاص داده است و حاشیه‌های ویژه‌ای دارد.

وی با بیان اینکه تلاش ما این است که ارتباط خوبی با مردم داشته باشیم، افزود: در همین راستا در مساجد، معابر و در شهرداری منطقه ۱۲ برنامه ملاقات مردمی برگزار شده و ارتباط خوبی با مردم وجود داشته است.

مدیر منطقه ۱۲ شهرداری اصفهان با اشاره به اقدامات انجام شده در محلات این منطقه گفت: در محله «محمود آباد» سعی شده است با آسفالت معابر، بخشی از مشکلات مردم در این حوزه برطرف شود.

رسالت با اشاره به وجود بزرگترین پارک در محله محمودآباد افزود: این پارک در سال ۱۴۰۲ دیوارکشی شد.

وی با اشاره به مشکل محله عاشق آباد، بن بست ترافیکی این محله و ضرورت دسترسی به خیابان امام خمینی (ره) به عنوان خواسته مردم این منطقه گفت: در محله عاشق آباد معضل ترافیکی به واسطه میدانی که مسجد وسط آن قرار دارد، به‌وجود آمده است که امسال بخشی از آزادسازی آن انجام خواهد شد، همچنین ورزشگاه بزرگ منهاجی در این منطقه افتتاح شد.

مدیر منطقه ۱۲ شهرداری اصفهان با اشاره به هزینه آزادسازی‌های صورت گرفته برای اجرای پروژه‌ها تصریح کرد: تنها در یک مورد ۲۵ میلیارد تومان برای آزادسازی یک خانه انجام شد و شهرک کوثر به محله عاشق‌آباد وصل خواهد شد.

وی با اشاره به اقدامات انجام شده در محله مهدیه گفت: آسفالت و اصلاح معابر و ساخت مسجدی با همکاری اهالی که به‌زودی افتتاح خواهد شد، از جمله این اقدامات است.

رسالت گفت: در محله و شهرک امیرکبیر که تعداد زیادی از صنعتگران در این بخش حاضر هستند، طی ۲ سال چهار خیابان ساخته شد که ۲ خیابان به‌طور رسمی افتتاح شد و ۲ خیابان دیگر در آینده افتتاح خواهد شد، همچنین در این محله نماد صنعت در مرکز میدان نصب شد.

وی با بیان اینکه در محله ملک‌شهر یکی از بزرگترین معضلات ترافیکی در محله علیخانی برطرف شد و پارکینگی در آینده نزدیک افتتاح خواهد شد، ادامه داد: برای پیاده‌روسازی و اصلاح آسفالت اقداماتی انجام شده و فرهنگسرای جدیدی کلنگ‌زنی شده است.

مدیر منطقه ۱۲ شهرداری اصفهان خاطر نشان کرد: یکی از اقداماتی که از ۱۰ سال پیش در دستور کار شهرداری منطقه بوده، تملک پردیس خانواده است که در حال حاضر ۷۰ درصد آزادسازی آن انجام شده است و فاز نخست آن به‌زودی انجام خواهد شد.

وی اضافه کرد: در مجموع در این ۲ سال حدود ۸۰۰ میلیارد تومان پروژه عمرانی در منطقه ۱۲ تعریف شده است که بخشی از آن‌ها اجرا شده و بخشی در مرحله افتتاح است.

کد خبر 747334

دیگر خبرها

  • ۸۰۰ میلیارد تومان پروژه عمرانی در منطقه ۱۲ اصفهان/ اجرای فاز نخست پردیس خانواده به‌زودی
  • تأمین آب استان اصفهان نخستین مطالبه مردم و علما است
  • یک اتفاق خوب که در بین خبرهای بد گم شد | قطار ملی بالاخره مسافرگیری کرد | این قطار در کدام خط مترو کار می کند؟
  • اتصال ریلی چین و ویتنام از طریق دو خط سریع السیر تا سال ۲۰۳۰
  • جابجایی ۹۲۰ هزار مسافر در شهرکرد
  • رشد ۱۵ درصدی جابجایی مسافر در راه‌آهن شمال‌غرب کشور
  • از جابجایی ۹۲۰ هزار مسافرشهرکردی تا فروش ۹۵۱ کارت بلیت الکترونیکی
  • جابجایی بیش از ۹۲۰ هزار مسافر با ناوگان حمل و نقل عمومی
  • جابجایی مسافر در پایانه‌های مرزی سیستان و بلوچستان ۴۶ درصد افزایش یافت
  • ورود اولین قطارهای سریع السیر برقی روسی با سرعت ۳۶۰ کیلومتر بر ساعت