Web Analytics Made Easy - Statcounter

اجتماع دانشجویان و طلاب روزه‌دار معترض به محاصره یمن با حضور دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت و دیپلمات ارشد وزارت امور خارجه در مسجد دانشگاه تهران برگزار شد. به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، حجت الاسلام اختری، دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت در اجتماع دانشجویان و طلاب روزه دار معترض به محاصره یمن در مسجد دانشگاه تهران گفت: وقتی یک جاسوس دو تابعیتی مرتبط با صهیونیست بین الملل و یا یک مفسد اقتصادی اعدام می‌شود، برخی رسانه‌ها می‌گویند که حقوق بشر در ایران نقض شده، ولی به خاطر کشتار مردم یمن از همین رسانه‌ها هیچ صدایی در نمی‌آید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی از مردم یمن به عنوان مردمی مقاوم، غیور و دارای استقامت نام برد و افزود: در اکثر کشور‌های اروپایی، ایرانی ها، ترک ها، پاکستانی‌ها و لبنانی‌ها حضور دارند، ولی یمنی‌ها به بهانه جنگ از این کشور فرار نکرده اند و همانجا ماندند.

اختری با بیان اینکه آل سعود یکبار دیگر مردم یمن را امتحان کرده بود و در آن جنگ نیز سرافکنده شدند و مصری‌ها نیز قبلا در جنگ با مردم یمن شکست خورده بودند، افزود: همانطور که رهبر معظم انقلاب گفتند دماغ آل سعود به خاک مالیده خواهد شد و یمنی‌ها این کار را انجام می‌دهند. امروز نیز شاهدیم که آل سعود و آل نهیان جنایتکار به دنبال راه فرار هستند و بسیاری از حرکت‌های سیاسی نیز که انجام می‌شود، برای نجات آنهاست.

دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت با بیان اینکه امروز مجاهدین یمنی با چند عدد خرما در حال مبارزه با ائتلاف سعودی هستند، افزود: نام انصارالله نام بامسمایی است و واقعا آن‌ها انصار خداوند هستند.

وی با بیان اینکه مقاومت حزب الله و انصارالله برگرفته از انقلاب اسلامی ایران است، گفت: امام خمینی این درس ایستادگی را به همه ما آموخت و امروز این عظمت انقلاب اسلامی است که مقاومت توانسته دشمنان دین خدا را بلرزاند و آن‌ها را به نابودی بکشاند.   اختری با تاکید بر اینکه همه ما در مقابل مردم یمن مسئولیم، تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران در مسئله یمن ورود پیدا نکرد، ولی در هر حال مردم این کشور نیازمند پشتیبانی هستند؛ از این رو ما چند سالی است که ستاد پشتیبانی از مردم یمن را ایجاد کرده ایم.

دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت اظهار کرد: ملت ایران باوجود شرایط و گرفتاری‌هایی که در داخل با آن مواجه ایم، کمک‌های خوبی را به حساب‌های مربوط به حمایت از مردم یمن واریز کرده اند؛ البته از جا‌های دیگر نیز کمک گرفته ایم و در مجموع این کمک‌ها را در قالب دارو، شیرخشک، لباس و چیز‌های دیگر برای مردم یمن ارسال می‌کنیم.

وی خطاب به دانشجویان گفت: این اقدام شما اعلام انزجار از جنایت‌های آل سعود، آل نهیان، آمریکا و حامیان آن در یمن و همچنین پشتیبانی از مردم این کشور است. در واقع شما با این حرکت خود به مردم یمن می‌گوید که پشتیبان آن هستید.   مردم یمن همین روز‌ها جشن پیروزی خود را مقابل آل سعود برپا می‌کنند
اختری اظهار کرد: همانطور که در این ۴۰ سال خداوند پیروزی را نصیب محرومین و مستضعفین و ملت ایران کرده، مردم یمن نیز در همین روز‌ها جشن پیروزی خود را مقابل آل سعود برپا می‌کنند و همه ما به چشم خواهیم دید که دماغ آل سعود چگونه به خاک مالیده می‌شود و با سرافکندگی همانطور که صهیونیست‌ها از لبنان فرار کردند، از یمن پا به فرار می‌گذارند و این وعده خداوند است.

دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت در پایان اظهار کرد: از خداوند می‌خواهیم به زودی شاهد پیروزی همه مسلمانان و مظلومین بر دشمنان اسلام به خصوص آل سعود، آل نهیان، تمام گروه‌های تکفیری، داعشی‌ها و خشونت گرایان باشیم.

شیخ الاسلام، دیپلمات ارشد وزارت امور خارجه نیز در این مراسم گفت: بنده متوجه شدم که شما دانشجویان حاضر در این مراسم  خیلی ارزشمند و اثرگذار هستید و من را به یاد روز‌ه هایی که به سفارش امام خمینی در روز‌های دوشنبه و پنج شنبه در لانه جاسوسی می‌گرفتیم، انداخت. معتقدم این گونه مبارزات در گام اول برای خود آدم مفید و موثر است.
وی با عرض تسلیت ارتحال آیت الله هاشمی شاهرودی، رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: امروز در رابطه با قضیه یمن باب المندب مهمترین نقطه استراتژیک جهان است، چون هر آنچه که از غرب به شرق می‌آید و هرآنچه که از شرق به غرب می‌رود، از باب المندب عبور می‌کند؛ بنابراین اداره این تنگه اداره نصف قدرت جهان است.   هر کشوری که بتواند امنیت رفت و آمد کشور‌ها را تامین کند، آقای دنیا است
شیخ الاسلام به اهمیت راه‌های آبی در جهان اشاره کرد و افزود: هر کشوری که بتواند امنیت رفت و آمد کشور‌ها را تامین کند، آقای دنیا است. با این وجود پیش از انقلاب، ایران امنیت کشتی‌های آمریکایی را در خلیج فارس، دریای عمان و تنگنه هرمز تامین می‌کرد، اما وقتی که شاه سقوط کرد و اراده ما حاکم شد، آمریکایی‌ها مجبور شدند که یک فرماندهی مرکزی را به وجود بیاورند و در چارچوب آن نیروی دریایی خود را در بحرین، نیروی هوایی را در قطر و نیروی زمینی را در کویت مستقر کنند و این معنایش این است که آن‌ها باید خودشان خون و جان بدهند تا بتوانند امنیت آب‌ها را تامین کنند؛ این در حالی است که ما قبلا این پول و خون و جان را می‌دادیم.

دیپلمات ارشد وزارت امور خارجه به وقوع فاجعه انسانی و ضدبشری در یمن اشاره کرد و افزود: متاسفانه طرفداران حقوق بشر در مقابل این فجایع سکوت کرده اند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به پیروزی‌های انصارالله و جبهه مقاومت در یمن اشاره کرد و افزود: مذاکرات سوئد یک پیروزی مهم برای انصارالله است، چون تا آن زمان انصارالله را یک گروه تروریستی می‌دانستند، اما در مذاکرات سوئد شاهد بودیم که افتخار دبیرکل سازمان ملل این بود که با انصارالله عکس گرفت و نقش این گروه در آینده یمن را پذیرفتند.

شیخ الاسلام گفت: انصارالله توانسته است ارتش سعودی را با میلیارد‌ها دلار هزینه که از حمایت‌های ارتش آمریکا نیز برخوردار بوده اند، با چالش مواجه سازند.

دیپلمات ارشد وزارت امور خارجه اظهار کرد: مردم یمن در عین مظلومیت، حق طلبی خود را در قضیه فلسطین از دست نداده اند؛ به گونه‌ای که انصارالله همواره ۲ بار مرگ بر اسرائیل می‌گوید.

وی با بیان اینکه امروز اروپا نیز با انصارالله کار می‌کند، تصریح کرد: در این دنیا به همان اندازه که زور دارید، حق هم دارید ؛ نه به آن اندازه که حق دارید.

شیخ الاسلام در بخش دیگری از اظهارات خود به جایگاه و نقش امام خمینی (ره) در پیروزی انقلاب اسلامی اشاره کرد و افزود: انقلاب اسلامی شخصیتی مانند امام خمینی را در کنار خود داشت؛ شخصیتی که بعد از غیبت تا کنون مشاهده آن را در جهان نداشته ایم.

دیپلمات ارشد وزارت امور خارجه با بیان اینکه عدم پیروزی انقلاب مصر نداشتن رهبری بوده، تصریح کرد: در فلسطین هم با وجود مبارزه مردم، رهبر شایسته‌ای وجود نداشته است.

وی با اشاره به اینکه امام خمینی (ره) با شعار لا اله الا الله مردم را به صحنه آورد و به همین دلیل بود که توپ، تانک و مسلسل در مقابل این مردم اثر نداشت، تصریح کرد: آوردن مردم به صحنه قدرت، تعیین کننده است؛ مراسم برائت از مشرکین و روز قدس نیز در همین راستا بوده و همین‌ها موجب انتفاضه در فلسطین شد و سنگ در برابر توپ، تانک و مسلسل قرار گرفت.

شیخ الاسلام با بیان اینکه سایر انقلاب‌ها، به جای تکیه بر مردم به ارتش‌های آزادی بخش متکی بودند، تصریح کرد: راهپیمایی بازگشت هم از مصادیق تکیه بر مردم است؛ به گونه‌ای که امروز شاهدیم مردم فلسطین از آن طرف سیم خاردار‌ها با شعار معقول، متین و دنیا پسند الله اکبر، می‌گویند ما می‌خواهیم به خانه هایمان برگردیم و البته این حرکت نیز مقایر قوانین بین الملل نیست.   دیپلمات ارشد وزارت امور خارجه با بیان اینکه رژیم صهیونیستی از ترس فراگیرشدن راهپیمایی بازگشت تاکنون حدود بیش از ۲۵۰ فلسطینی را به شهادت رسانده است، تصریح کرد: سوال این است اگر لبنانی‌ها و فلسطینی‌هایی که در نقاط مختلف هستند بگویند ما می‌خواهیم به خانه برگردیم، آیا اسرائیلی باقی می‌ماند؟

وی به اقدامات وزارت امور خارجه کشورمان در رابطه با یمن اشاره کرد و افزود: بلاشک وزارت خارجه ایران از ابتدا بر این قضیه مسلط بود و ما تلاش کردیم که قطعنامه ۲۲۱۶ پذیرفته نشود، ولی دوستان ما در روسیه به دلایل خودشان همراهی نکردند در هر حال این قطعنامه خیلی بد بود.

شیخ الاسلام با بیان اینکه پس از تصویب قطعنامه ۲۲۱۶ با دوستان جبهه مقاومت به دنبال راه حل‌هایی بودیم و حتی با هندی‌ها و چینی‌ها صحبت کردیم، افزود: در هر حال همه فکر می‌کردند که پول سعودی و تصمیم آمریکایی در یمن موثر واقع می‌شود، به همین دلیل پای کار نیامدند.

دیپلمات ارشد وزارت امور خارجه به اشتباه روس‌ها در عدم وتوی قطعنامه لیبی اشاره کرد و افزود: این کار موجب نابودی لیبی شد، ولی روس‌ها این اشتباه را در مورد سوریه به خاطر اینکه بندر طرطوس را از دست ندهند، تکرار نکردند و تا ۳ بار قطعنامه علیه سوریه را وتو کردند.

وی با بیان اینکه ما مذاکرات خوبی را برای نشان دادن مظلومیت مردم یمن انجام دادیم، افزود: البته شاید در آینده در خصوص اقدام خوبی که انجام شد، حرف بزنیم؛ در هر حال، همین اقدام باعث شد تا توازن منطقه ای، آمریکایی و سعودی نشود.

عماد حمرون، مدرس مدرسه ژئوپلتیک پاریس نیز در گفتگوی تصویری با دانشجویان ضمن عرض تسلیت ارتحال آیت الله هاشمی شاهرودی رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: آیت الله شاهرودی یک دانشمند اثرگذار و از شخصیت‌های کلیدی جمهوری اسلامی بود.

وی خطاب به دانشجویان روزگار بیان کرد: امروز شما به کمک مردم یمن شتافته اید و این مردم یمن هستند که علیه آل سعود و امپریالیسم به پا خواستند و در مقابل استبداد و فساد و قدرت‌های فاسد خارجی و عربی مقاومت می‌کنند.

عماد حمرون با اشاره به اینکه ملت یمن با تمام کمبود‌ها توانسته اند در مقابل حملات نظامی عربستان، امارات و دیگر متحدان این کشور‌ها پیروز شوند، افزود: جنگ برای عربستان نتیجه‌ای نداشته است و این پیروزی از لحاظ ژئوپلتیک مهم است و موجب امید بین امت‌های اسلامی می‌شود. چون این مقاومت نه تنها مقاومت یمنی، بلکه مقاومت عربی، اسلامی در برابر امپریالیسم محسوب می‌شود و در آینده منطقه موثر است.

وی با تاکید بر اینکه امروز یمن به ما نیاز دارد و ما باید قدرت و صدای خود را برای اعلام مظلومیت مردم این کشور جمع کنیم ،اظهار کرد: ۱۴ میلیون یمنی در معرض مرگ هستند؛ از این رو مهم است که کمک‌های ما به دست این مردم برسد.

مدرس مدرسه ژئوپلتیک پاریس با اشاره به اینکه مذاکرات سوئد نشان داد که مردم یمن پیروز شده اند، اظهار کرد: امیدواریم مردم این کشور بتوانند این پیروزی را در سال ۲۰۱۹ جشن بگیرند.

عماد حمرون ضمن قدردانی از حمایت‌های ملت ایران، این حمایت‌ها را نشانه همبستگی و اتحاد بین امت‌های اسلامی دانست و افزود: ما آیت الله خامنه‌ای را سمبل این وحدت می‌دانیم و معتقدیم این وحدت موجب پیروزی در مقابل امپریالیسم می‌شود.

وی با بیان اینکه مقاومت یمنی، مقاومتی است که امروز کل منطقه در برابر قدرت‌های خارجی انجام می‌دهند، افزود: یمن از لحاظ جغرافیایی سیاسی دارای اهمیت بالایی است، بنابراین یمن جدید نیز به یک یمن قدرتمند وابسته به قدرت مقاومت در منطقه تبدیل خواهد شد.

اسکات بنت، عضو سابق ارشد آمریکا و سیا نیز در جمع دانشجویان روزه دار گفت: برای من جای خوشحالی است که در حضور شما دانشجویان صحبت می‌کنم. دانشجویان امروز رهبران فردا خواهند بود.

وی افزود: دانشجویان و مردم آمریکا به مانند مردم ایران مخالف سیاست‌های دولت آمریکا هستند، از این رو باید با هم در راستای افشای حقیقت و آزادی ملت یمن تلاش کنیم.

بنت تصریح کرد: بنده به عنوان یک نظامی سابق ارتش آمریکا موافق تصمیم خروج ارتش این کشور از سوریه هستم و این برای منطقه مهم است.

عضو سابق ارشد آمریکا گفت: ایران و سوریه باید روابط خود را به سمتی ببرند که برای خاورمیانه مفید باشد و این نیازمند زمان است.

وی با اشاره به اینکه امروز در یمن با یک تراژدی مواجهیم، عنوان کرد: امروز مردم یمن به دست صعودی‌ها قتل عام می‌شوند و بندرگاه‌های اقتصادی این کشور مورد تهاجم هستند.

عضو سابق ارشد آمریکا تصریح کرد: باید اعتراف کنم پس از چندین سال سکوت رسانه‌های دنیا با تلاش‌های پرس تی وی، راشاتودی روسیه و سی سی تی وی چین رسانه‌ها مجبور شدند در مورد یمن صحبت کنند تا دنیا به این خیمه شب بازی آمریکایی‌ها در یمن پی ببرد.

بنت ابراز امیدواری کرد: یمنی‌ها در آینده‌ای نزدیک به خواست خود در مقابل جنایتکاران جنگی برسند.

عضو سابق ارشد آمریکا با بیان اینکه نقاط مشترک زیادی بین مردم ایران و آمریکا وجود دارد، افزود: بنده در زمان حضور خود در ایران شاهد حس سنتی و مذهبی مردم ایران که در مردم آمریکا نیز وجود دارد، بودم. در هر حال این مساله می‌تواند در سال‌های پیش رو موجب تغییرات عمده شود، بنابراین ما باید بر روی نقاط مشترک خود و روابط سالم کار کنیم.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: حجت الاسلام اختری شیخ الاسلام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۱۲۶۴۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تصمیم ژاوی برای ماندن رختکن بارسلونا را لرزاند

صحبت‌های ژاوی با بازیکنانش در روز بعد از اعلام جدایی اش در ۳۰ ژوئن واقعاً احساسی بود و روی بازیکنانی مانند ژوائو کانسلو تأثیر گذاشت. جوانان نیز مانند گاوی نیز تحت تاثیر قرار گرفتند. حتی کهنه سربازانی مانند گوندوگان و لواندوفسکی، دست به کار شدند تا کار برای ژاوی تا پایان فصل را آسان‌تر کنند. 

آاس امروز گزارش داد که واکنش بازیکنان بارسلونا به منصرف شدن ژاوی از استعفا چندان مثبت نبوده است. تصمیم ژاوی رختکن بارسلونا را لرزاند
به گزارش "ورزش سه"، صحبت‌های ژاوی با بازیکنانش در روز بعد از اعلام جدایی اش در ۳۰ ژوئن واقعاً احساسی بود و روی بازیکنانی مانند ژوائو کانسلو تأثیر گذاشت. جوانان نیز مانند گاوی نیز تحت تاثیر قرار گرفتند. حتی کهنه سربازانی مانند گوندوگان و لواندوفسکی، دست به کار شدند تا کار برای ژاوی تا پایان فصل را آسان‌تر کنند.

در واقع، چند روز بعد، ستاره لهستانی یک میهمانی باربیکیو در خانه‌اش ترتیب داد و بازیکنان با هم متحد شدند تا بهترین خداحافظی را با مربی انجام دهند. رختکن که در ابتدای فصل به خصوص پس از لو رفتن محتوای یک جلسه داخلی دچار مشکلاتی شده بود، تصمیم گرفت برای بهترین وداع با ژاوی هر کاری انجام دهد. نتایج بارسا بعد از اعلام استعفای ژاوی نیز نشان می‌داد بازیکنان کاملا متحد شده‌اند.

حالا ولی شرایط فرق کرده است. ژاوی از ایده خود برای رفتن عقب‌نشینی کرده و این رختکن را به لرزه درآورده است که به طور کلی این احساس را دارد که ژاوی در این ماه‌ها کاملاً با آنها صادق نبوده است. 

ارتباط مربی با بازیکنان خوب است، اما باید دید رختکنی که شامل گروه اسپانیایی‌ها، بازیکنان خارجی و بازیکنان جوان تیم می‌شود، از این پس چه واکنشی نشان خواهد داد. ژاوی بار دیگر به موضع قدرت برگشته و می‌خواهد برای فصل بعد تصمیماتی جدی و متفاوت بگیرد. برخی طبعا در این میان قربانی خواهند شد. ماموریت او حالا سنگین‌تر از تمام ماه‌های گذشته خواهد بود.

منبع: ورزش سه

tags # ژاوی هرناندز ، بارسلونا سایر اخبار آیا قدرت‌های فوق‌بشری واقعیت دارند؟ چطور انسان به این قدرت‌ می‌رسد؟ بعد از فضا چه چیزی وجود دارد، جهان کجا تمام می‌شود؟! (تصاویر) مرکز واقعی جهان کجا است؟ فضانوردان چگونه در فضا دستشویی می‌کنند؟ | سرنوشت مدفوع انسان در فضا چه می‌شود؟

دیگر خبرها

  • حکایت آمریکایی که دیگر «آمریکا» نیست
  • حزب‌الله لبنان: کمک‌های نظامی آمریکا به اسرائیل چراغ سبز حمله به رفح است
  • جامعه و دولت به درآمدی که مردم ایجاد می‌کنند وابسته است
  • خیابان کشاورز بجنورد بازگشایی شد + فیلم
  • مقام ارشد حماس : انحلال شاخه نظامی به شرط تشکیل کشور مستقل فلسطین / مرزهای 67 را قبول می کنیم
  • تعیین مرزهای ارمنستان و جمهوری آذربایجان و ۳ سناریوی پیش رو
  • سردار فدوی: نقش شهید حجازی در توانمندسازی مقاومت موثر است
  • آیا نونیز تبدیل به بازیکنی موثر خواهد شد؟ وین رونی پاسخ می دهد / زیرنویس فارسی
  • تصمیم ژاوی برای ماندن رختکن بارسلونا را لرزاند
  • بایدن تیک تاک را از پرتگاه ممنوعیت یا فروش پرت کرد