Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-27@06:33:26 GMT

فرودگاه های اردبیل و پارس آباد زیان ده هستند

تاریخ انتشار: ۵ دی ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۱۲۶۶۰۷

فرودگاه های اردبیل و پارس آباد زیان ده هستند

اردبیل - ایرنا - مدیرکل فرودگاه‌ های استان اردبیل گفت: فرودگاه های اردبیل و پارس آباد در این استان توجیه اقتصادی نداشته و زیان ده شده اند.

به گزارش ایرنا ، فخرالدین هاشمی روز چهارشنبه در مصاحبه با خبرنگاران افزود: غیر از فرودگاه مهرآباد تهران و فرودگاه مشهد بقیه فرودگاه های کشور توجیه اقتصادی ندارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


او اظهار داشت: با این حال شرکت فرودگاه های کشور برای ایجاد زیرساخت های لازم در فرودگاه های اردبیل و پارس آباد در سال های اخیر اعتبار زیادی هزینه کرده است.
او با بیان اینکه عملیات اجرایی بهسازی و مرمت باند اصلی فرودگاه اردبیل از خرداد امسال آغاز شده گفت: تلاش می شود عملیات اجرایی بهسازی این باند در نیمه اول سال آینده به پایان رسیده و به بهره برداری برسد.
وی همچنین با اشاره به اینکه باند اصلی فرودگاه اردبیل به طول 3.5 کیلو متر و عرض 60 متر بهسازی و مرمت خواهد شد، بیان کرد: این طرح تاکنون 20 درصد پیشرفت فیزیکی دارد و برای اجرای آن هزار میلیارد ریال هزینه خواهد شد.
وی ادامه داد: برای احداث ترمینال خارجی فرودگاه اردبیل نیز در هشت هزار و 100 مربع 700 میلیارد ریال هزینه شده و 99.5درصد پیشرفت فیزیکی دارد.
هاشمی گفت: در مجموع در سال های اخیر برای توسعه و گسترش زیرساخت ها در فرودگاه های اردبیل و پارس آباد 2 هزار و 150 میلیارد ریال هزینه شده است.
مدیرکل فرودگاه‌ های استان اردبیل همچنین افزود: با اتمام بهسازی و مرمت باند اصلی فرودگاه اردبیل و بهره برداری از آن زمینه نشست و برخاست هواپیماهای پهن پیکر مانند ایرباس 300 و 330 و بوئینگ 777 ممکن خواهد شد.
وی با بیان اینکه وظیفه اصلی شرکت فرودگاه ها تامین زیرساخت ها برای نشستن و برخاستن هواپیماها است، اظهار داشت: برای برقراری پروازهای دوباره از فرودگاه اردبیل به مشهد و بالعکس با شرکت های هواپیمایی آسمان و ساها رایزنی شده است.
او خواستار همکاری، مشارکت و استفاده از ظرفیت فرودگاه اردبیل توسط بخش خصوصی شد و بیان کرد: مسئولان فرودگاه اردبیل آمادگی لازم برای همکاری با بخش خصوصی را دارند و بخش خصوصی نیز باید از زیرساخت های بروز و امکانات مهیا شده در این فرودگاه استفاده بکنند.
وی از فعالیت 32 آژانس فروش بلیط در استان اردبیل خبر داد و اضافه کرد: برای برقراری پرواز از فرودگاه اردبیل به سایر نقاط باید بخش خصوصی وارد کار شود و پروازها به صورت چارتر انجام شود.
6130/6018

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اقتصاد فرودگاه هاشمي اردبيل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۱۲۶۶۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انهدام باند سارقان و کشف ۲۶ فقره سرقت در شهرستان خرم‌آباد

ایسنا/لرستان فرمانده انتظامی لرستان از انهدام باند سارقان حرفه‌ای منازل و اماکن خصوصی و کشف ۲۶ فقره سرقت در شهرستان خرم‌آباد خبر داد.

سردار یحیی الهی امروز ۶ اردیبهشت در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در پی وقوع سرقت از منازل و اماکن خصوصی در شهرستان خرم‌آباد، موضوع در دستور کار ماموران پلیس آگاهی قرار گرفت.

وی افزود: ماموران پلیس آگاهی با انجام اقدامات اطلاعاتی، اعضای باند را شناسایی و پس از هماهنگی با مقام قضایی و انجام عملیات منسجم و غافلگیرانه ۳ نفر از سارق و یک نفر مالخر را دستگیر و جهت انجام تحقیقات بیشتر به پلیس آگاهی منتقل کردند.

فرمانده انتظامی لرستان تصریح کرد: متهمان در تحقیقات به عمل آمده به ۲۶ فقره سرقت منازل و اماکن خصوصی اعتراف که پس از تشکیل پرونده به مراجع قضایی معرفی شدند.

الهی در پایان از شهروندان خواست در صورت مشاهده هرگونه رفت و آمد مشکوک افراد ناشناس، به ویژه در ساعات پایانی شب، موضوع را سریعا از طریق تلفن ۱۱۰ به مرکز فوریت‌های پلیسی اطلاع دهند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • واژگونی خودروی پژو پارس در «صفی‌آباد» یک مجروح برجا گذاشت
  • اختصاص ۲ هزار میلیارد برای بهسازی فرودگاه بم
  • زیرساخت های کشتی اردبیل تقویت می شود
  • تخصیص٢ هزار میلیارد ریال اعتباربرای بهسازی سطوح پروازی فرودگاه بم
  • انهدام باند سارقان و کشف ۲۶ فقره سرقت در شهرستان خرم‌آباد
  • انهدام باند سارقان در خرم‌آباد
  • جابه‌جایی ۲۵۲ هزار تن کالا از استان اردبیل
  • افزایش ۴۵ درصدی کرایه تاکسی در پارس آباد
  • حل مشکل شهروندان با پیگیری خبری
  • فشار دلالان برای حفظ سود چند صد میلیونی از پارس/ چرا زیان خودروساز و سهامداران دیده نمی‌شود؟