Web Analytics Made Easy - Statcounter

دبیر کمیته علمی برنامه آموزش‌های به‌هنگام ازدواج کشور گفت: مهم‌ترین آسیب‌ها و مشکلات حوزه خانواده، افزایش سن ازدواج و افزایش سن باروری است. ۰۵ دی ۱۳۹۷ - ۱۷:۴۲ استانها گیلان نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از رشت، اکرم حسینی مجرد امروز در کارگاه آموزشی مربیان آموزش‌های هنگام ازدواج در سالن اجتماعات معاونت بهداشتی علوم پزشکی در رشت اظهار داشت: جامعه سالم جامعه‌ای است که خانواده در آن سالم باشد و ما باید تلاش کنیم تا جامعه‌ای سالم داشته باشیم زیرا زیان آیندگان در گرو کم‌کاری‌های امروز ما خواهد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: خانواده اصل مهمی است که باید مورد بررسی قرار گیرد؛ مهم‌ترین آسیب‌ها و مشکلات حوزه خانواده، افزایش سن ازدواج و افزایش سن باروری است؛ در سال 65 جمعیت زنان بین 25 تا 40 سال 10 میلیون و 50 هزار نفر بوده است با 2 میلیون نفر ولادت و در سال 95 این جمعیت با یک میلیون ولادت به 27 میلیون نفر افزایش پیدا کرده است.

حسینی با اشاره به برنامه همکاری مشترک آموزش و مشاوره هنگام ازدواج افزود: اقدامات انجام شده مرتبط شامل تهیه سرفصل‌های آموزش حین عقد، جمع‌آوری متون آموزش‌های حین عقد، تعیین شرایط عمومی و تخصصی مربیان آموزش‌هی حین عقد، تعیین معیارهای زوجین، تهیه شیوه‌نامه برگزاری کلاس‌ها، تهیه شیوه‌نامه جذب مربیان کارگاه‌ها و آغاز به کار سامانه مجازی است.

گیلان| ‌سن ازدواج در ایران ‌به 25 سال رسیدکمک به زوج‌های زنجانی در قالب شبکه خدمات و تسهیلات ازدواج جوانانجزئیات بودجه 98/ پرداخت وام ازدواج 15 میلیون تومانی در سال 98

دبیر کمیته علمی برنامه آموزش‌های به هنگام ازدواج کشور ضمن معرفی دو جلد کتاب با عناوین عشق و آرامش شامل مباحث اخلاق و احکام، مشاوره و روان‌شناسی و حقوق متقابل زوحین و کتاب سلامت زناشویی و باروری سالم گفت: در زمینه شیوه برگزاری کلاس‌های آموزشی و جذب مربیان و طراحی و پیاده‌سازی فضای مجازی اقدامات مفیدی انجام شده است.

وی با اشاره به فعالیت 32 مرکز خدمات جامع سلامت در استان‌های تهران و البرز تصریح کرد: آموزش‌های 6 ساعته در 48 مرکز در کشور اجرا می‌شود و حدود 57 هزار زوج در این دوره‌ها آموزش دیده‌اند و تا پایان سال 97 با افزایش 172 مرکز دیگر 82 هزار و 500 زوج دیگر تحت پوشش قرار می‌گیرند.

حسینی با بیان اینکه مربیان، سربازان مقدم جبهه آموزش هنگام ازدواج هستند و باید مشوق ازدواج و کاهش طلاق باشند خطاب به آن‌‌ها گفت: این کار مقدس و الهی فقط به دست شما به ثمر می‌رسد که با زوجین جوان رو‌به‌رو هستید؛ مشوق ازدواج و تعامل در زندگی و مشوق کاهش طلاق و مهم‌تر از همه مشوق فرزندآوری باشید.

انتهای پیام/ش

R7877/P/S6,71/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۱۲۶۹۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تصمیم بزرگ: مورایس چگونه مسلمان شد

به گزارش «ورزش سه» مربی پرتغالی سپاهان، به لحاظ اخلاقی بی تردید یکی از متفاوت ترین مربیان خارجی است که در سال های اخیر به فوتبال ایران آمده است. فارغ از آرامش و ادبیات مودبانه ای که او در برابر سوالات غالباً چالشی، یکی از ویژگی های قابل تحسین او، علاقه ای است که نسبت به فرهنگ، هنر و موسیقی ایرانی بروز می دهد. 
این طرز تفکر، دقیقاً نقطه مقابل برخی مربیان اروپایی است که حتی با وجود سال ها حضور در ایران، نگاه بالا به پایین و اظهارنظرهای توام با نیش و کنایه را حفظ می کنند.

* حادثه ای که زندگی مورایس را تغییر داد
به گفته برخی نزدیکان این مربی، ماجرای عجیبی زندگی او را تحت تاثیر قرار داده است. ماجرایی که کمتر درباره آن صحبت شده است.
او پیش از اینکه پیشنهاد سپاهان را بپذیرد و به ایران سفر کند، در یک سانحه رانندگی دچار وضعیتی شبیه بیهوشی و کما می‌شود و پس از بهبودی، نوع نگاه وی به زندگی به کلی متفاوت شده است.

* می خواهم مسلمان شوم
اما آنچه که مدیران باشگاه سپاهان را شگفت زده کرد، این بود که مورایس چندی پیش به باشگاه مراجعه کرده و می گوید: «من می‌خواهم مسلمان شوم. باید از کجا شروع کنم؟»
به منظور راهنمایی این مربی پرتغالی، ابتدا از طریق بخش فرهنگی باشگاه سپاهان، مسائلی در خصوص عرف، شرع و قانون در ایران و دین اسلام برای وی توضیح داده شده و بلافاصله مقدمات شرعی تشرف مورایس به دین مبین اسلام انجام شده است. وی همچنین در محضر یکی از علما، شهادتین را به زبان جاری ساخته و شرعا مشرف به دین اسلام شد و شیعه گردیده است.
نکته دیگر اینکه به موازات این اقدامات،  یک مشاور مذهبی با آشنایی کامل به زبان انگلیسی در کنار وی، فرآیند آشنایی و آموزش مبانی اعتقادی و نیز پاسخگویی به سوالات مورایس را برعهده داشته است.

* ازدواج با دختر ایرانی
از مدت ها قبل زمزمه هایی مبنی بر ازدواج قریب الوقوع ژوزه مورایس با یک بانوی ایرانی در جریان بود. موضوعی که همراه با خبر تشرف او به دین اسلام، پررنگ تر شد و رسانه ها نیز درباره آن صحبت کردند.
در این خصوص گفته می شود مسائل شرعی ازدواج مورایس با همسر ایرانی اش اتفاق افتاده و طی چند روز آینده این مراسم به صورت رسمی برگزار می‌شود.

دیگر خبرها

  • بیش از ۱۸۷ هزار مادر همدانی مشاوره فرزندآوری دریافت کردند
  • بیش از ۱۸۷ هزار مادر همدانی مشاور فرزندآوری دریافت کردند
  • آموزش و پرورش نه مسئله با اولویت، بلکه مسئله نخست کشور است
  • رئیس جمهور: آموزش و پرورش نه مسئله با اولویت، بلکه مسئله اول کشور است
  • آموزش و پرورش نه مسئله با اولویت، بلکه مسئله اول کشور است
  • آموزش و پرورش برای ما «مساله اول کشور» است
  • افزایش آسیب‌های اجتماعی در دانش‌آموزان / چرا طرح نماد ناقص اجرا شد؟
  • فریز تخمک، راهی برای حفظ قدرت باروری دختران
  • عقب‌نشینی پسران از مبارزه با غول کنکور/ آسیب‌های کاهش مردان تحصیلکرده
  • تصمیم بزرگ: مورایس چگونه مسلمان شد