Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش فارس، وزارت خارجه روسیه امروز (چهارشنبه) در واکنش به حمله شب گذشته جنگنده‌های رژیم صهیونیستی به خاک سوریه، تأکید کرد که این اقدام نقض جدی حاکمیت سوریه بوده است.

وزارت خارجه روسیه گفته است: «مسکو به شدت نگران حملات اسرائیل به سوریه است بویژه شیوه انجام این حملات بسیار نگران‌کننده بود».

در ادامه این بیانیه آمده است: «این نقض جدی حاکمیت سوریه و تصمیمات شورای امنیت سازمان ملل است».

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وزارت خارجه روسیه تصریح کرد: «یک بار دیگر نیروی هوایی اسرائیل عملیاتی را علیه سوریه تحت پوشش هواپیماهای غیرنظامی انجام داده است».

وزارت دفاع روسیه گفته است که موشک‌های رژیم صهیونیستی در شرایطی شلیک شده‌اند که دو پرواز مسافری غیرنظامی در حال فرود در فرودگاه‌های بیروت و دمشق بوده‌اند و تل‌آویو از این دو پرواز به عنوان یک پوشش برای انجام حملات خود استفاده کرده است.

شبکه تلویزیونی «سانا» سوریه شب گذشته گزارش کرد که نیروی هوایی رژیم صهیونیستی با چند فروند جنگنده «اف-16» حملاتی را به سمت اهدافی در خاک سوریه انجام داده است. حمله شب گذشته حدود یک ساعت و نیم به طول انجامیده است. این بزرگترین تجاوز موشکی صهیونیست‌ها به سوریه، بعد از اطلاعیه مسکو مبنی بر استقرار سامانه‌های S-300 در دمشق بود.

رژیم صهیونیستی چند ماهی است که همزمان با تحویل موشک‌های اس ۳۰۰ روسیه به سوریه حملات خود را به حومه فرودگاه دمشق متوقف کرده است. وزیر دفاع روسیه در تاریخ ۱۰ مهر (دوم اکتبر) در جریان نشست شورای امنیت این کشور در مسکو گفته بود که محموله‌های سامانه دفاع موشکی "اس ۳۰۰" به سوریه تحویل داده شدند.

به دنبال سرنگونی یک فروند هواپیمای ایلوشن-20 روسیه در جریان حمله جنگنده‌های رژیم صهیونیستی به لاذقیه سوریه در پایان ماه سپتامبر گذشته، روسیه تصمیم گرفت تا تحویل سامانه‌های اس-300 به سوریه را تسریع بخشیده و علاوه بر استقرار این سامانه‌ها، یک سری تجهیزات راداری پیشرفته نیز در این کشور مستقر کرد که گفته شده بود یک گنبد حفاظتی در برابر جنگنده‌های مهاجم به سمت سوریه ایجاد می‌کند.

      

منبع: اکوفارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۱۲۷۲۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تل آویو: به یک شرط حمله خود را عقب می اندازیم

به گزارش همشهری آنلاین «یسرائیل کاتس» وزیر خارجه رژیم صهیونیستی امروز شنبه در حساب کاربری خود در ایکس گفت اگر دستیابی به توافق تبادل اسرا صورت بگیرد، حمله نظامی اسرائیل به رفح به تعویق می افتد.

در همین زمینه، «یائیر لاپید» رئیس اپوزیسیون رژیم صهیونیستی گفت: «اگر انتخاب بین توقف جنگ در غزه و انعقاد توافق اسرا است، پس باید به سمت توافق پیش برویم.»

همچنین امروز خانواده‌های اسرای صهیونیست در غزه پس از انتشار پیام ویدئویی القسام درباره کشته شده ده‌ها نفر از اسرای صهیونیست در حملات رژیم صهیونیستی به غزه عنوان کردند: اسرائیل باید انتخاب کند، حمله به رفح یا توافق برای مبادله اسرا؟!

خانواده‌های اسرای صهیونیست تأکید کردند: «باید جنگ را متوقف کرد و بهای آن را پرداخت و حمله به رفح صرفا هزینه‌ای اضافی خواهد بود.»

القسام به تازگی در پیامی ویدئویی اعلام کرد: «فشار نظامی منجر به کشته شدن ده‌ها اسیر اسرائیلی در دستان ما شد و بقیه اسرا را هم از جشن گرفتن عید پسح همراه با عزیزانشان محروم ساخت.»

کد خبر 847609 برچسب‌ها اسرائیل خبر ویژه

دیگر خبرها

  • تل آویو: به یک شرط حمله خود را عقب می اندازیم
  • حمله گسترده روسیه به زیرساخت‌های انرژی اوکراین در سه منطقه/ اعزام خلبانان اوکراینی به فرانسه برای آموزش جنگنده اف-۱۶
  • آژیر خطر در کریات شمونا از بیم حمله پهپادی به صدا درآمد
  • اشغالگران عامدانه آمبولانس را در غزه هدف قرار می دهند
  • نقاط فلج‌کننده گنبد آهنین برای موشکباران بعدی روشن شد
  • نگرانی شدید تل‌آویو از همکاری‌های دفاعی ایران و روسیه
  • حمله جنگنده ها و موشک های روسیه به قطار حامل تسلیحات غربی
  • تصاویر حمله پهپادی اسرائیل به یک خودروی غیرنظامی
  • حمله جنگنده‌های اسرائیلی به مقر صلیب سرخ در غزه
  • تصاویر جدید از سردار قاآنی با پوشش غیرنظامی /فرمانده، میزبان شد