Web Analytics Made Easy - Statcounter

تهران - ایرنا - نایب رئیس اول مجلس قانونگذاری فلسطین گفت: مجلس به فعالیت خود ادامه می دهد و حکم صادره از سوی دادگاه قانون اساسی رام الله مبنی بر انحلال آن باطل است.

به گزارش چهارشنبه شب ایرنا به نقل از مرکز اطلاع رسانی فلسطین، احمد بحر در بیانیه ای تاکید کرد که این حکم مشروعیت ندارد و حکمی باطل و فاقد وجاهت قانونی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: به ملت فلسطین که به ما اعتماد کردند، وفادار خواهیم ماند و به ماموریت های خود در زمینه قانونگذاری و نظارت ادامه خواهیم داد.
مقام فلسطینی همچنین بر پایبندی مجلس قانونگذاری به برگزاری انتخابات پارلمانی و ریاست تشکیلات خودگردان و شورای ملی فلسطین تاکید کرد.
محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین دو روز پیش با استناد به رای دادگاه قانون اساسی فلسطین، مجلس قانونگذاری را منحل و خواستار برگزاری انتخابات جدید تا 6 ماه دیگر شد.
طبق قانون اساسی فلسطین برگزاری انتخابات پارلمانی هر چهار سال یکبار انجام می شود اما آخرین انتخابات پارلمانی در سال 2006 انجام شد.
این مجلس 132 کرسی دارد که 76 کرسی آن متعلق به حماس، 43 کرسی به جنبش فتح و 13 کرسی نیز متعلق به احزاب چپ و مستقل است.
پس از کنترل نوار غزه از سوی حماس و افزایش شکاف بین این گروه و تشکیلات خودگردان در سال 2007 مجلس فلسطین نیز فعالیتش به حالت تعطیل درآمد.
در حالی که جنبش فتح و عباس انحلال پارلمان و دستور برگزاری انتخابات تا 6 ماه دیگر را فرصتی برای پایان دادن به اختلاف های داخلی در فلسطین می دانند، گروه های مقاومت همچون حماس و جهاد اسلامی با صدور بیانیه هایی از این تصمیم به شدت انتقاد کرده و آن را مردود و ضربه ای به تلاش ها و مذاکرات برای آشتی بین گروه های فلسطینی دانستند.
شبد**1480**1379

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سياسي فلسطين انحلال مجلس قانونگذاري انحلال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۱۲۷۴۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمادگی ۲۸۷ شعبه اخذ رأی در دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی در خراسان جنوبی

 

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای خراسان جنوبی، سلیمی در برنامه گفتمان هفته شبکه خاوران با بیان اینکه تمامی زیرساخت‌ها برای برگزاری انتخابات سالم در این حوزه انتخابیه آماده است، گفت: تعرفه‌ها و ملزومات مورد نیاز برگزاری انتخابات در استان نیز تامین شده و در این زمینه نگرانی وجود ندارد.

وی با اشاره به اهمیت برگزاری این دوره از انتخابات و وجود ۵۰ درصد جمعیت استان در این سه شهرستان، از وجود ۲۸۹ هزار نفر واجد شرایط رأی دادن در حوزه انتخابیه بیرجند، درمیان و خوسف خبر داد.

سلیمی با بیان اینکه کاندیدا‌ها تا ۷۲ ساعت قبل از زمان رأی گیری امکان انصراف دارند، افزود: در صورتی که کاندیدایی در ۷۲ ساعت باقیمانده انصراف دهد انتخابات با حضور یکی دیگر از کاندیدا‌ها که بیشترین آراء را در دور قبل بدست آورده برگزار خواهد شد.

وی با بیان اینکه کاندیدا‌ها تنها در مکان‌های مجاز و مورد تایید دست اندرکاران انتخابات می‌توانند تبلیغات کنند گفت: کاندیدا‌ها و طرفداران ان‌ها اصل قانونمداری را رعایت کنند.

دیگر خبرها

  • آغاز تبلیغات مرحله دوم انتخابات مجلس دوازدهم /رقابت ۹۰ کاندیدا برای فتح ۴۵ کرسی پارلمان
  • اعلام بازداشت بیش از ۱۵۰۰ دانشجو در دانشگاه های آمریکا/برگزاری بیش از ۲ هزار تظاهرات در نیویورک/ وحشت دموکرات‌ها از ادامه اعتراضات دانشجویی در آستانه انتخابات
  • چرا سران تشکیلات خودگردان از «طوفان الاقصی» خشمگین هستند؟
  • تبلیغات نامزدهای دور دوم حوزه انتخابیه کرمانشاه از فردا آغاز می‌شود
  • رقابت ۱۲ نفر برای ۶ کرسی دیگر مجلس در آذربایجان شرقی
  • 220 میلیارد تومان بودجه برگزاری دور دوم انتخابات مجلس
  • مرحله دوم انتخابات مجلس دوازدهم به شکل مطلوب برگزار خواهد شد
  • تاکید وزیر کشور بر برگزاری مطلوب مرحله دوم انتخابات مجلس
  • آمادگی ۲۸۷ شعبه اخذ رأی در دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی در خراسان جنوبی
  • سابقه سیاه تشکیلات خودگردان از «انتفاضه فلسطین» تا «طوفان الاقصی»