Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-05@13:45:38 GMT

ایرنا رسانه برتر حوزه سلامت مهاباد شناخته شد

تاریخ انتشار: ۵ دی ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۱۲۷۶۵۴

ایرنا رسانه برتر حوزه سلامت مهاباد شناخته شد

مهاباد- ایرنا- خبرگزاری جمهوری اسلامی به عنوان رسانه برتر و فعال در حوزه بهداشت و سلامت مهاباد انتخاب شد.

به گزارش ایرنا، رتبه برتر خبرگزاری جمهوری اسلامی در آیین ویژه ای که روز چهارشنبه به منظور قدردانی از فعالان حوزه سلامت و مروجان سلامت در تالار کانون فجر مهاباد ترتیب یافت، اعلام شد.
فرماندار مهاباد در این آیین با تاکید بر توجه جدی افراد به بهداشت و سلامت روح و روان گفت: براساس آمارهای رسمی، 70 درصد بیماری های جسمانی انسان ناشی از مشکلات روحی و روانی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


ایرج شجاعی ادامه داد: اگر جسم انسان دچار مشکلات و بیماری شود به سرعت برای درمان آن اقدام می شود اما در صورت بروز مشکلات روحی، افراد توجهی به آن نمی کنند و این بی توجهی منشا بسیاری از مشکلات جامعه شده است.
وی افزایش مهارت دانش آموزان را در ارتقای سلامت روحی و روانی موثر دانست و افزود: باید این نسل را برای ورود به عرصه جوانی، زندگی مشترک و نحوه مواجهه با مشکلات آماده کنیم و آنها را آموزش دهیم.
معاون پرورشی و تربیت بدنی اداره آموزش و پرورش مهاباد نیز گفت: 40 مدرسه این شهرستان با بیش از 560 نفر در حوزه ترویج سلامت فعال است.
احمد رحمانی اظهار داشت: مدرسه مروج سلامت به منزله یک نظام برای ارتقای سلامت است که با مشارکت فعالانه اولیا، مربیان و دانش‌آموزان و با رویکرد توانمند سازی دانش‌آموزان در زمینه مراقبت از خود، فرهنگ خود مراقبتی و آموزش همسانان و همسالان، منجر به افزایش ظرفیت‌ها و توانمندسازی مردم در مورد سالم زندگی کردن، سالم کارکردن و آموزش با کیفیت خواهد شد.
وی اضافه کرد: اجرای برنامه جامع آموزش سلامت، ارایه خدمات بالینی در مدرسه، سلامت محیط و بهبود تغذیه در مدرسه، تحرک فیزیکی و فعالیت بدنی، ارتقای سلامت کارکنان مدرسه، ارایه خدمات سلامت روان و مشاوره ای و مشارکت والدین و جامعه در برنامه های سلامت در مدرسه و تشکیل شبکه داوطلبان سلامت دانش آموزان از جمله برنامه های این مدارس است.
رییس شبکه بهداشت و درمان مهاباد نیز در این آیین، ارتقای سطح سلامت جامعه را نیازمند افزیش دانش و سواد جامعه در حوزه سلامت عنوان کرد.
سامرند مرزنگ ارﺗﻘﺎی ﺳﻼﻣﺖ ﻋﻤﻮمی جامعه و افزایش کیفیت زندگی مردم را نیازمند آموزش، اطلاع رسانی و فرهنگسازی در جامعه برشمرد و یادآور شد: مردم باید به ﻛﻴﻔﻴﺖ زﻧﺪﮔﻲ، نوع تغذیه و عوامل پیشگیری بیماری توجه داشته باشند.
در این مراسم همچنین سوگندنامه سفیران سلامت توسط دانش آموزان قرائت شد.
به گزارش ایرنا، طرح «مروج سلامت» برای انتقال مفاهیم سلامت بین دانش آموزان مدارس کشور طراحی شده است و ابتکار آن نیز به برنامه «سلامت برای همه» سازمان بهداشت جهانی برمی گردد.
مهاباد با 237 هزار نفر جمعیت در جنوب آذربایجان غربی قرار دارد و دارای یک بیمارستان، 68 خانه بهداشت، 18 مرکز سلامت روستایی و شهری، 10 پایگاه سلامت و بیش از 200 مطب خصوصی است.
41 هزار و 600 دانش آموز مهاباد در مقاطع تحصیلی مختلف در 320 مدرسه شهری و روستایی مشغول به تحصیل هستند.
9903/3020/2093

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعي بهداشت و درمان خبرگزاري ايرنا مهاباد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۱۲۷۶۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تجلیل از دانش آموزان برتر یزدی

محمدکاظم رحیمی نژاد مدیرکل آموزش و پرورش استان یزد  مراسم تجلیل از دانش آموزان برتر گفت: با همت و همدلی دست اندرکاران نظام تعلیم و تربیت و تلاش دانش آموزان یزدی، استان یزد توانست برای سی امین سال پیاپی رتبه اول قبولی در کنکور سراسری را کسب کند.

وی افزود: همچنین دانش آموزان یزدی در کنار کنکور توانستند در مجموعه مسابقات کشوری پنج و هشت گانه دانش آموزی حائز رتبه برتر شوند. 

رحیمی نژاد اظهار داشت: تحقق اسناد چند ساحتی بر اساس سند تحول بنیادین آموزش و پرورش، موضوع مهم و حرکتی روشن و دقیق است که تاکنون در استان در این زمینه اقدام شده و ادامه دارد.

باشگاه خبرنگاران جوان یزد یزد

دیگر خبرها

  • آموزش درس زندگی به دانش آموزان در مدرسه‌ای در یزد
  • آموزش درس زندگی به دانش آموزان
  • اختتامیه جشنواره سفیران سلامت در چابهار
  • مدرسه باید واقعیت جامعه باشد/ ۵۰۰ تا ۷۰۰ هزار معلم مخالف مدرک دانشگاهی خود آموزش می‌دهند
  • جذب استعداد‌های برتر ورزشی بدون کنکور در دانشگاه فرهنگیان
  • تعیین تکلیف اردوگاه«سی پی» سوادکوه بعد از ۳۰ سال در دولت سیزدهم انجام شد
  • امام جمعه مهاباد: لازمه پیشرفت کشور سرمایه‌گذاری در حوزه آموزش و پرورش است
  • بهره برداری از ۵۰۰ مدرسه نیمه تمام استان کرمان طی ۲ سال
  • تجلیل از دانش آموزان برتر یزدی
  • آموزش زبان فارسی در ارمنستان موجب تقویت تعاملات دو کشور می‌شود