Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-05-07@03:48:57 GMT

ثبت دو موقوفه در نهاوند

تاریخ انتشار: ۵ دی ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۱۲۷۶۸۹

ثبت دو موقوفه در نهاوند

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، حجت‌الاسلام فیض‌الله اسدپور، رئیس اداره اوقاف و امور خیریه نهاوند گفت: یک قطعه زمین کشاورزی به مساحت 38 هزار مترمربع به ارزش 760 میلیون تومان در روستای دهفول نهاوند وقف شد.

وی اظهار داشت: این زمین در راستای ایتام نیازمندان شهرستان وقف شده است که کمک به هزینه‌های درمان نیازمندان و برپایی مراسم عزاداری حضرت زهرا(س) و امام حسین(ع) در شهرستان از دیگر نیات این موقوفه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اسدپور با بیان اینکه ورثه مرحوم میرولی میری این زمین را وقف کردند، افزود: همچنین یک قطعه زمین نیز به مساحت 640 مترمربع در شهرستان وقف شد.

وی ارزش ریالی این موقوفه را 45 میلیون تومان عنوان کرد و گفت: ورثه مرحوم مرادعلی امیربک این زمین را در روستای گوشه سعدوقاص برای خانه عالم روستا وقف کردند.

اسدپور خاطر نشان کرد: از ابتدای امسال تاکنون هفت موقوفه با نیات مختلف در شهرستان به ثبت رسیده است و این نشان می‌دهد که فرهنگ باارزش وقف به خوبی در بین مردم شهرستان نهادینه شده است.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه نهاوند بیان کرد: ماه گذشته نیز یک جانباز 50 درصدی که منزلش را به نام همسرش کرده بود که او نیز آن را برای حوزه علمیه معصومیه خواهران نهاوند وقف کرد.

اسدپور به ثبت این موقوفه به نام خانم شمس‌اعظم شهبازی اشاره کرد و اظهار داشت: مساحت این ملک 500 مترمربع است و ارزش تقریبی آن حدود یک‌ میلیارد تومان است.

وی با اشاره به اینکه در دهه وقف دو خانه عالم در نهاوند وقف شده که یکی از آن‌ها را یکی از علمای حوزه علمیه امام خمینی(ره) وقف کرده است، افزود: این خانه عالم به همراه سه هزار و 500 متر زمین زارعی برای حوزه علمیه برادران نهاوند وقف شد.

اسدپور با تاکید به اینکه ارزش این خانه عالم به همراه زمین زراعی 400 میلیون تومان است، اضافه کرد: خوشبختانه شاهد وقف‌های خوبی طی دهه وقف در شهرستان بوده‌ایم که امیدورایم این رویه و این سنت پسندیده  در شهرستان رواج بیشتری داشته باشد.

انتهای پیام/ج


 ثبت دو موقوفه در نهاوند

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: سازمان اوقاف وقف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۱۲۷۶۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف بیش از ۹ میلیارد ریال کالای قاچاق در سمنان

به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ مرکز سمنان،️  سردار جلیل موقوفه ئی گفت: ماموران پلیس امنیت اقتصادی در اجرای طرح مبارزه با قاچاق کالا و ارز با برقراری ایست و کنترل در محور سمنان - دامغان، حین کنترل خودرو‌های عبوری به یک دستگاه تریلر مشکوک شدند و آن را برای بررسی بیشتر متوقف کردند.
وی افزود: راننده خودرو با استفاده از بارنامه‌های غیر رسمی سعی در فریب ماموران را داشت، اما با هوشیاری پلیس مقادیر زیادی کالای قاچاق شامل انواع لوازم خانگی، ابزار آلات صنعتی، قطعات خودرو، لوازم صوتی و تصویری، مواد خوراکی  که به صورت ماهرانه‌ای در بین سایر بار‌های مجاز جاساز شده بود کشف و ضبط شد.
سردار موقوفه ئی با بیان اینکه ارزش محموله کشف شده طبق نظر کارشناسان بالغ بر ۹ میلیارد و ۱۲۰ میلیون ریال برآورد شد، تصریح کرد: راننده تریلر در این رابطه بازداشت و به اداره کل تعزیرات حکومتی سمنان معرفی و خودروی وی توقیف و روانه پارکینگ شد.

دیگر خبرها

  • ثبت وقف جدید ۲۰۰ میلیاردی در کاشان
  • کشف بیش از ۹ میلیارد ریال کالای قاچاق در سمنان
  • برداشت ۳۲۰ تن گیاهان دارویی از مزارع نهاوند برای نخستین‌بار
  • ساخت شهرک شیلات در شهر غیرساحلی ایران
  • بیمار مرگ مغزی به ۴ نفر زندگی دوباره بخشید
  • احداث شهرک‌های شیلاتی نهاوند در مرحله مکان یابی
  • وقف یک قطعه زمین به ارزش ده میلیارد ریال در شهر دیر
  • تشییع و خاکسپاری پیکر مطهر شهید تازه شناسایی شده در زرقان
  • کشف دو خودروی سرقتی در سمنان
  • بلاتکلیفی مسکن مهر ۲۸۵ واحدی گیان نهاوند