Web Analytics Made Easy - Statcounter

کوالالامپور- ایرنا- هجدهمین دوره مسابقات بین المللی محاسبات ذهنی با چرتکه 'پاما' روز آخر ماه جاری میلادی (9 دی ماه) در کوالالامپور مالزی با حضور 35 کودک و نوجوان نابغه ایرانی برگزار می شود.

روح‌الله مخبریان مدیرعامل مؤسسه کودکان هوشمند و سرپرست هیات اعزامی روز چهارشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود که این 35 کودک امسال از بین 323 نوجوان نابغه ایرانی از سراسر کشور برای شرکت در مسابقات بین المللی مالزی انتخاب شده و به این کشور سفر کرده اند .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


به گفته وی،ایران عضو انجمن جهانی محاسبات ذهنی با چرتکه 'پاما' PAMA GLOBAL|PAN PACIFIC Abacus & Mental Arithmetic Association بوده که مقرآن در تایوان است و این انجمن از سال 1999 تاسیس شده و کشورهای بسیاری درجهان دراین انجمن عضویت دارند.
درمسابقات امسال مالزی 764 شرکت کننده از 24 کشور حضور دارند.
ایران از سال 2016 به صورت ناظر و از سال 2017 به طور رسمی در مسابقات بین المللی پاما که هرسال در یک کشور برگزار می شود، شرکت کرده است.
انجمن بین المللی پاما سه کارکرد پرورش مربیان روش های جدید آموزشی ، برگزاری مسابقه بین المللی محاسبات ذهنی با چرتکه و توسعه این جریان آموزشی در کشورهای مختلف را مورد پیگیری قرار داده است.
به گفته وی، کودکان و نوجوانان در مقاطع مختلف سنی 5 تا 14سال در گروههای مختلف آموزش می بینند .
نونهالان در سه مرحله محاسبه ذهنی با چرتکه را می آموزند که در مرحل نهایی محاسبات بدون چرتکه و ذهنی انجام می شود.
مخبریان گفت که امسال 35 کودک نابغه به همراه خانواده های خود که یک گروه 100 نفره هستند با سفر به مالزی در مسابقات بین المللی پامام در 5 گروه سنی مختلف ، شرکت می کنند.
به گفته مخبریان، موسسه کودکان هوشمند یکی از 20 شرکت فعال در پارک ملی فناوری های نرم و صنایع فرهنگی در دانشگاه علم و فرهنگ است و از سال 1391 ، درحوزه محاسبات ذهنی با چرتکه فعالیت دارد تا روش های نوین آموزشی دردنیا را در ایران نیز گسترش دهد.
وی توضیح داد: سال گذشته 11 نفر از کودکان نابغه ایرانی برای اولین بار در مسابقات پاما در آفریقای جنوبی شرکت کردند. این مسابقات قرار است سال آینده در تایلند برگزار شود.
مدیرعامل موسسه کودکان هوشمند همچنین افزود: این تیم از10 استان‌ البرز، لرستان،‌ بوشهر، تهران، زنجان، مرکزی، کردستان، کرمانشاه، هرمزگان وهمدان در مسابقات بین المللی محاسبات ذهنی با چرتکه شرکت می کنند.
به گفته مخبریان ، 21 دختر و 14 پسر دراین گروه هستند که یک دوقلوی هم در میان آنها حضور دارند.
وی تاکید کرد: ایران پیشنهاد داده است تا در سال 2019 میزبان کشورهای مختلف برای برگزاری مسابقات بین المللی محاسبات ذهنی با چرتکه باشد.
مدیرعامل موسسه کودکان هوشمند با بیان اینکه توسعه محاسبات ذهنی با چرتکه و بکارگیری آن در امورات روزانه می‌تواند منجر به عملکرد بهتر ذهن و هوش شود، ادامه داد: این موسسه از سال 1391 تاکنون براساس استانداردهای بین‌المللی محاسبات ذهن را از طریق چرتکه به کودکان آموزش می‌دهد.
تایوان، مالزی، تایلند، کانادا، هنگ‌کنگ، آمریکا، آفریقای جنوبی، ویتنام، کره جنوبی، لبنان، عربستان سعودی، استرالیا، هند، روسیه، چین، قزاقستان، امارات، ازبکستان، مصر، تاجیکستان، یمن و ایران اعضای انجمن جهانی پاما هستند.
شبد**آساق**1599

منبع: ایرنا

کلیدواژه: علمي آموزشي مالزي

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۱۲۷۷۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تور بین المللی دوچرخه سواری خزر به میزبانی محمودآباد

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مازندران، ‌‌مسابقات دوچرخه سواری تک مرحله ای بین المللی رده سنی جوانان پس از وقفه ۸ساله با همکاری اداره کل ورزش و جوانان و هیات دوچرخه سواری مازندران و اداره ورزش و جوانان شهرستان محمودآباد برگزار می شود.


در این مسابقات؛ با حضور تیم‌های داخلی و خارجی در رده سنی جوانان هر تیم متشکل از 5 ورزشکار از متولدان ( 1384/10/11 تا 1386/10/10 ) و 3 نفر همراه (سرپرست،مربی و مکانیسین) جمعا 8 نفر  شرکت می کنند.

تور دوچرخه سواری بین المللی خزر در سه مرحله ، روزهای پایانی اردیبهشت و پیش از برگزاری مسابقات دوچرخه سواری قهرمانی آسیا در قزاقستان برگزار می‌شود.

مقرر شد؛ چنانچه هر یک از تیم های رنکینگ اول تا پنجم سال 1402 علاقمند به شرکت در مسابقات نباشند هیات های خوزستان- گیلان و آذربایجان شرقی به ترتیب جایگزین خواهند شد.

جلسه فنی مسابقات نیز یک روز قبل از آغاز در محل مسابقات برگزار خواهد شد.

 

دیگر خبرها

  • دو ایرانی در مسابقات قرآن مالزی
  • حضور فارسی‌ها در نمایشگاه اکسپو ۲۰۲۴ ایران
  • آغاز رقابت‌های بین‌المللی کشتی فرنگی جام تختی در اهواز
  • محمودآباد میزبان تور بین‌المللی دوچرخه سواری خزر شد
  • قاری و حافظ قرآن اعزامی به مسابقات مالزی تعیین شدند
  • آغاز به کار بیستمین نمایشگاه کشاورزی در شیراز
  • دانشگاه الزهرا اولین همایش بین‌المللی «غزه زنده است» را برگزار کرد+ گزارش تصویری
  • تور بین المللی دوچرخه سواری خزر به میزبانی محمودآباد
  • حمیدرضا نصیری و محمدرضا زاهدی نمایندگان ایران در مسابقات قرآن مالزی
  • برگزاری رویداد فرهنگی سازمان همکاری اسلامی و دانشگاه بین‌المللی اسلامی مالزی