Web Analytics Made Easy - Statcounter

بانک تجارت و پست بانک ایران با صدور اطلاعیه های جداگانه درباره یک پرونده تخلف و یک مورد کلاهبرداری در شهرهای کرمان و کرج توضیحاتی دادند.

به گزارش ایرنا، بانک تجارت عصر چهارشنبه به تخلف صورت گرفته در استان کرمان در سال 1392 مبنی بر صدور چک ‌های بین بانکی و ضمانتنامه جعلی و صوری اشاره کرد.

در اطلاعیه این بانک آمده است: سوء جریان صورت گرفته در نیمه دوم سال 1392 با همکاری و همراهی مراجع امنیتی و نظارتی کشف شد و بلافاصله بانک تجارت نسبت به طرح شکایت اقدام کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

طبق این اطلاعیه، بازپرس پرونده پس از احضار متهمان پرونده و انجام تحقیقات لازم نسبت به صدور قرار بازداشت اقدام کرد و اکنون «علی اکبر عمارت ساز» متهم اصلی پرونده در بازداشت است و سوم دی ماه 1397 جلسه رسیدگی به شکایت در شعبه چهار دادگاه ویژه رسیدگی به جرایم مفسدان و اخلالگران اقتصادی برگزار شد.

پست بانک: کلاهبردار کارمند ما نیست

پست بانک ایران نیز عصر چهارشنبه درباره خبری به نقل از دادستان البرز با موضوع «دستگیری کارمند پست بانک در کرج» اعلام کرد: فرد دستگیر شده هیچگونه رابطه استخدامی با این بانک نداشته و کارمند بانک نیست.

طبق اطلاعیه پست بانک، «فرد متخلف خارج از سیستم بانک با جعل اوراق دولتی وجوهی از مردم می گرفت که تخلف نامبرده از سوی واحدهای نظارتی بانک کشف و پیگیری شد و فرد خاطی نیز با هماهنگی مقام قضایی بازداشت شده است».

در این اطلاعیه آمده است: بخشی از این وجوه مسترد و وثایق ملکی و تضامین کافی از متخلف برای جبران خسارت وارد اخذ شده است که با هماهنگی مقام قضایی اقدام لازم صورت می گیرد.

به گزارش ایرنا، دادستان عمومی و انقلاب کرج امروز از بازداشت کارگزار پست بانک خبر داد و اعلام کرد این فرد حدود سه میلیارد تومان از مشتریان کلاهبرداری کرده است.

به گفته حاجی رضا شاکرمی، کارگزار پست بانک که اقدامات مربوط به افتتاح حساب افراد را انجام می‌ داد هنگام انجام مراحل افتتاح حساب 2 فیش به مشتریان ارائه می‌کرد؛ یکی از این فیش‌ها، مربوط به واریز و دیگری برداشت بود که برخی افراد فیش برداشت را امضا کرده اند.

این کارگزار با این شیوه حدود سه میلیارد تومان کلاهبرداری کرده بود.

منبع: عصر ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۱۲۷۹۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازداشت 4 متهم اصلی پرونده گم شدن یسنا

به گزارش صدای ایران از ایرنا از دادگستری گلستان، سیدجواد میردوستی روز شنبه اظهار کرد: متهمان چهار مرد هستند که یکی از آنان پس از بازجویی با صدور قرار بازداشت موقت، راهی زندان شد.

وی افزود: سه متهم دیگر این پرونده در پلیس آگاهی برای بازجویی تحت نظر هستند و پس از تکمیل تحقیقات در مورد آنان تصمیم قانونی اتخاذ می‌شود.

دادستان کلاله گفت: بعضی از افراد بازداشتی جزو افرادی هستند که پیش از پیدا شدن «یسنا»، با دستور بازپرس پرونده به عنوان مظنون به پلیس آگاهی احضار شده بودند.

میردوستی تاکید کرد: انگیزه متهمان از ربودن این کودک پس از تکمیل تحقیقات اطلاع‌رسانی خواهد شد.

«یسنا» کودک کلاله‌ای است که یکشنبه هفته گذشته مفقود شد و پس از چند روز جستجو روز پنج شنبه ۱۳ اردیبهشت در سلامت کامل پیدا شد.

دیگر خبرها

  • بازداشت 4 متهم اصلی پرونده گم شدن یسنا
  • اطلاعیه سپاه درباره بازداشت پشتیبانان یک گروه تروریستی
  • اطلاعیه مهم سپاه پاسداران درباره بازداشت عوامل پشتیبانی یک گروه تروریستی در مدرسه دینی پشامگ راسک
  • عوامل پشتیبانی گروهک جیش الظلم در راسک بازداشت شدند
  • عوامل محوری پشتیبانی گروهک تروریستی جیش الظلم در راسک بازداشت شدند
  • بازداشت عوامل پشتیبان گروهک جیش الظلم
  • ۳۰۰۰کیلوگرم چوب قاچاق از یک کامیون در یاسوج کشف شد
  • جریمه سزای گرانفروشی رادیاتور
  • محکومیت فروشگاه زنجیره‌ای متخلف در ارومیه
  • جریمه ۳۸ میلیارد ریالی قاچاقچی هیزم در یاسوج