Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- رابطه بین کودک و عروسک رابطه‌ای عاطفی است، پر از رازها و رمزهایی نامرئی، که دوران کودکی انسان را دچار همزادپنداری می کند و حالا کودکان قدیم با پارچه‌های رنگی، دست‌دوز هویت ایران شده‌اند.

به گزارش گروه فضای مجازی خبرگزاری میزان، رابطه بین کودک و عروسک رابطه‌ای عاطفی است، پر از رازها و رمزهایی نامرئی، که دوران کودکی انسان را دچار همزادپنداری می کند و حالا کودکان قدیم با پارچه‌های رنگی، دست‌دوز هویت ایران شده‌اند؛ هویتی که در لابه‌لای خاطرات رو به فراموشی بوده، اما حالا جان دوباره‌ای به آن بخشیده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دختر بچه‌ای پنجاه ساله، از آرزوهایش عروسکی می‌سازد و با نخ‌هایی که از خیاطی‌های قدیمی‌اش مانده، لبخندی ابدی را خلق می‌کند. این‌بار با هر چیزی که اطرافش می‌بیند و با هر چیزی که از گذشته‌اش به جا مانده دخترکی دیگر خلق می‌کند؛ دختری که باید بزرگ شود، قد بکشد و همه او را بشناسند. دخترک با لباس سبز مملو از پولک خلق می‌شود و در دستان زن آرام می‌گیرد.بزرگ می‌شود و با همبازی‌اش دنیایی می‌سازد که زنان روستا در سر می‌پروراندند.او حالا معروف شده و با ثبت ملی همه او را می‌شناسند.نامش را گذاشته‌اند دوتوک، عروسکی باز مانده از زنانی که در این روستا، خودشان عروسک شدند و عروسک ساختند و عروسک ماندند.

 

منبع: فارس

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: عکس عکس جالب عروسک روستا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۱۲۸۰۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فریب در ازدواج چیست؟ شرایط و مجازات آن

فریب در ازدواج که از آن به عنوان تدلیس نیز یاد می شود، یک موضوع حقوقی است که بسیاری از زوجین با آن مواجه می شوند و روز به روز آمار این جرم افزایش پیدا می کند. اما منظور از فریب در ازدواج چیست؟ چه زمان باید متوجه شد که یکی از زوجین فریب خورده است؟

به طور کلی باید گفت برخی از افراد، پیش از ازدواج، برای آنکه نظر طرف مقابل را جلب کنند در رابطه با خود، خانواده ای که دارند، کار و ... دروغ می گویند و طرف مقابل خود را فریب می دهند. حال اگر این پروسه منجر به ازدواج شود و در ادامه یکی از زوجین متوجه این موضوع شود، می تواند شکایتی بر این اساس تنظیم کند. البته اثبات چنین موردی سخت و پیچیده است که به همین دلیل توصیه می شود از یک وکیل کیفری برای پیگیری این پروسه کمک بگیرید. برای مشاهده لیستی از بهترین وکیل کیفری در مشهد یا شهر محل زندگیتان، کلیک کنید.

فریب در ازدواج به چه معناست؟

فریب در ازدواج، یک مسئله کیفری خانواده است که به طور معمول پیش از عقد نکاح رخ می دهد و یکی از زوجین، طرف مقابل را با دروغ فریب می دهد. این مسئله کیفری، قابلیت پیگیری در دادسراهای عمومی را دارد و می توانید با کمک یک وکیل از حق و حقوق خود دفاع کنید و مراحل لازم را انجام دهید.

از جمله مواردی که می توان آن ها را فریب در ازدواج درنظر گرفت، پنهان کردن یک نقض و بیماری یا معرفی یک ویژگی خاص برای خود است. در حقیقت فریب عملکردی می باشد که با انجام آن، فرد تاثیر می پذیرد و تصمیم می گیرد که به ازدواج پاسخ مثبت دهد. برای مثال شرایطی را تصور کنید که یک آقا از بیماری چون صرع رنج می برد، اما زمانی که برای ازدواج با طرف مقابل صحبت می کند، اشاره ای به این بیماری نمی کند و مدعی می شود که سالم است. در ادامه اگر رابطه بین دختر و پسر، منجر به ازدواج شود، فریب در ازدواج رخ داده است؛ چراکه زن از بیماری همسرش بی اطلاع بوده و زمانی که متوجه این مشکل می شود، ممکن است نتواند با شرایط کنار بیاید.

یا برای مثال در برخی از شرایط، زن مدعی درآمد بالا می شود و خود را صاحب مال و اموال زیاد معرفی می کند. مسلما چنین تعریف و ادعاهایی می تواند نظر طرف مقابل را جلب کند و در نهایت رابطه آن ها منجر به ازدواج شود. پس از عقد نکاح، اگر مشخص شود که زن در رابطه با دارایی و درآمدش دروغ گفته است، فریب در ازدواج رخ داده و مرد می تواند با استناد به این موضوع، از همسرش شکایت کند.

چه مواردی، فریب در ازدواج تلقی می شوند؟

حال سوالی که برای بسیاری از زوجین پیش می آید، این است که در چه مواقعی می توانند مدعی فریب در ازدواج شوند؟ در پاسخ به این سوال باید گفت موارد مختلفی وجود دارند که اگر هریک از آن ها رخ دهد، بحث فریب مطرح می شود که این موارد عبارتند از:

فریب در رابطه با تمکن مالی فریب در رابطه با شغل فریب در رابطه با سطح تحصیلات فریب در رابطه با اعتقادات و باورها فریب در رابطه با وضعیت بکارت فریب در رابطه با سلامت روحی و جسمی فریب در رابطه با طلاق و داشتن همسر سابق

هریک از موارد فوق، خود می توانند حالت های مختلفی داشته باشند؛ اما نکته ای که حائز اهمیت می باشد، این است که هریک از طرفین در رابطه با این موارد به صورت صادقانه صحبت کنند و هیچ دروغی به میان نیاورند. چراکه اگر دروغ و پنهان کاری رخ دهد، طرف دیگر می تواند با استناد به آن از طرف دیگر شکایت کند.

آیا فریب در ازدواج جرم است؟

تا به اینجا در رابطه با فریب در ازدواج و حالت های ممکن که فریب محسوب می شوند صحبت کردیم؛ اما آیا فریب در ازدواج جرم است؟ مطابق با قانون، فردی که با دروغ و فریب طرف مقابل را به ازدواج راضی کند، مجرم شناخته می شود و دادگاه برای وی مجازاتی در نظر خواهد گرفت. طبق قوانینی که وجود دارد، دادگاه در چنین شرایطی، برای فرد مجرم که با دروغ فرد دیگری را راضی کرده است، حبس تعزیری (بین 3 ماه تا 12 ماه حبس) درنظر می گیرد.

مدت زمانی که برای حبس در نظر گرفته می شود، بسته به شرایط و خسارت هایی که دروغ به زندگی طرفین وارد می کند است؛ برای مثال امکان دارد دروغ باعث لطمه ای بزرگ به یکی از طرفین شود که دادگاه در چنین شرایطی، بین 6 الی 12 ماه حبس درنظر می گیرد. از طرفی در برخی مواقع، دروغ جزئی و کوچک است و لطمه سنگینی به زندگی یکی از طرفین وارد نمی کند که در این حالت بین 3 الی 6 ماه حبس تعزیری تعیین خواهد شد.

حال نکته ای که اهمیت دارد، این است که اگر حبس تعزیری 3 الی 6 ماه تعیین شود، قاضی مکلف است که این مجازات را به جزای نقدی یا مجازات های جایگزین مانند انجام اقدامات تامینی یا اصلاحی تبدیل کند. از طرفی اگر حبس 6 الی 12 ماه باشد، قاضی برای تبدیل مجازات اختیار دارد و می تواند در صورت صلاحدید، تخفیفی نیز برای جریمه در نظر بگیرد.

 مدارک لازم برای طرح دعوی فریب در ازدواج

اگر با هریک از موارد فریب در ازدواج مواجه شدید، می توانید نسبت به طرح دعوی در رابطه با آن اقدام کنید. برای طرح این دعوی یکسری مدارک نیاز است و شما باید یکسری مراحل را نیز طی کنید که این اقدامات عبارتند از:

در ابتدا باید یک دادخواست تنظیم و در آن علت تنظیم دادخواست را ذکر کنید. به دادخواستی که تنظیم می کنید، باید عقدنامه را نیز ضمیمه کنید. در ادامه اسناد و مدارکی که برای اثبات فریب مناسب هستند را جمع آوری کنید و ارائه دهید. در پایان نیز باید طرف شاکی درخواست فسخ نکاح را به دادگاه ارائه دهد تا بررسی های لازم روی مدارک انجام شود و در نهایت رای دادگاه مشخص شود. وضعیت مهریه در صورت اثبات فریب در ازدواج چیست؟

یکی دیگر از مواردی که در چنین شرایطی بحث آن به میان می آید، این است که بعد از اثبات فریب در ازدواج، تکلیف مهریه چه می شود؟ در پاسخ به این سوال باید گفت تعیین وضعیت مهریه در صورت تدلیس، به این موضوع بستگی دارد که فریب از طرف مرد اتفاق افتاده است یا زن!

فریب در ازدواج از طرف مرد

حالت اولی که باید به آن اشاره کنیم، تدلیس یا فریب در ازدواج از طرف مرد است. در چنین شرایطی، زن می تواند بعد از ثبت شکایت از مرد، مهریه خود را نیز مطالبه کند. در رابطه با مقدار مهریه ای که زن می تواند دریافت کند، باید بگوییم که اگر نزدیکی بین زن و مرد صورت گرفته باشد، مهریه باید به طور تمام و کمال پرداخت شود؛ اما اگر زوجین رابطه ای با یکدیگر برقرار نکرده باشند، نیمی از مهریه به زن تعلق خواهد گرفت.

فریب در ازدواج از طرف زن

شرایط مهریه، در صورتی که فریب در ازدواج از طرف زن باشد، متفاوت خواهد بود. در چنین موقعیتی، زن نمی تواند ادعای مهریه داشته باشد، زیرا مهریه به او تعلق نخواهد گرفت. حتی باید گفت اگر مرد، به دلیل دروغ هایی که همسرش به او گفته است، متحمل ضرر و زیان شود، می تواند زیان های مالی را نیز مطالبه کند. در چنین موقعیتی، صورت گرفتن یا صورت نگرفتن نزدیکی تاثیری بر مهریه ندارد، زیرا در هر صورت، مهریه به زن تعلق نخواهد گرفت.

آیا جرم فریب در ازدواج قابل گذشت است؟

در ماده 674 قانون مجازات اسلامی به موجب ماده 104 قانون، جرم فریب در ازدواج یکی از جرائم قابل گذشت محسوب می شود، بنابراین شاکی می تواند در هر مرحله از پیگیری و تحقیقات، از مجرم گذشت کند. در چنین شرایطی، کلیه شکایت ها، مجازات ها و ... بخشیده می شوند و اگر فرد خطاکار در زندان یا بازداشت باشد نیز، فورا آزاد خواهد شد.

پیشنهادی که ما برای شما داریم، این است که از خدمات یک وکیل حتما استفاده کنید. وکلا به دلیل تخصص و تجربه ای که دارند، می توانند بهترین راهکارها را به شما ارائه دهند و مانع از پایمال شدن حق و حقوق شما شوند. مستر وکیل (mastervakil.com) یک سایت حقوقی در زمینه معرفی وکیل و ارائه سایر خدمات حقوقی است که پیشنهاد می شود با کمک وکلای معرفی شده در این سایت، پرونده را پیگیری کنید. برای مشاهده لیست این وکلا کلیک کنید.

کلام آخر

فریب در ازدواج، یک موضوع کیفری است که این روزها تعداد پرونده های مربوط به آن بیشتر شده و بسیاری از زوجین در رابطه با این موضوع اظهار ناراحتی و شکایت می کنند. از همین رو ما در این مقاله در رابطه با چیستی فریب در ازدواج و مواردی که نوعی فریب محسوب می شوند صحبت کردیم تا شما با آگاهی کامل در رابطه با این موضوع تصمیم بگیرید و اقدامات لازم حقوقی را انجام دهید.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • ۷ مکان مرموز و ناشناخته جهان
  • ۷ مکان مرموز و ناشناخته جهان؛ از آبشار خون تا جنگلی با درختان کج
  • «کاپیتان» به اکران آنلاین رسید
  • اولین رویای ملی‌پوش ایرانی در تکیه بر باد رفت
  • عروسک هایی که مروج صنایع دستی ایران شدند+ فیلم
  • فریب در ازدواج چیست؟ شرایط و مجازات آن
  • ارلینگ هالند، رویای بارسلونا و خوان لاپورتا در تابستان 2025
  • «چهارباغ عباسی» رویای شیرین مهمانان نوروزی در اصفهان
  • پرده‌برداری از آخرین رویای فراز کمالوند در سال‌های پایانی مربیگری‌اش
  • پخش آنلاین «مهمانی» با عروسک‌های کلاه قرمزی + تاریخ و ساعت پخش