Web Analytics Made Easy - Statcounter

خرداد: رئیس کمیته ایمنی شورای شهر تهران می‌گوید: مسیر تردد در دانشگاه علوم تحقیقات نه تنها شیب تندی دارد و از وجود گاردریل و سرعت‌گیر محروم است، بلکه اتوبوسی که فاجعه را رقم زده است مربوط به اسلام‌شهر و رباط کریم بوده که 6 سال پیش از رده خارج شده، یعنی اسقاطی بوده است.
شهربانو امانی عضو شورای شهر تهران و رئیس کمیته ایمنی این شورا در گفت‌وگو با ایرناپلاس در مورد علل بروز حادثه اتوبوس در واحد علوم تحقیقات می‌گوید: براساس اطلاعاتی که کسب کردم، اتوبوس مذکور مربوط به اسلام شهر و رباط کریم بوده است و 6 سال پیش از رده خارج شده بود یعنی اسقاطی بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با بیان این که دانشگاه آزاد، بخشی از بودجه خود را از شهریه دانشجویان تامین می‌کند و از بودجه سنواتی هم سهمی دریافت می‌کند. سوال اینجاست که این بودجه در کجا مصرف می‌شود خاطرنشان کرد: در لزوم وجود دانشگاه آزاد تردیدی نیست و میراث ماندگار آیت االله هاشمی است. اما مشکل اینجاست که در حال حاضر مدیران دانشگاه آزاد به جای اینکه افراد را برای سکانداری علمی کشور تربیت کنند، نگاهشان این است که از در دانشگاه با استفاده از نهادهای مختلف حراست و حفاظت، نهادهای سلبی در دانشگاه ایجاد کنند و متاسفانه گاه به دانشجو مانند مشتری برای تامین نیازهای اساتید مسئولان و متولیان دانشگاه نگاه می‌شود.
**بودجه دانشگاه آزاد به جای تکمیل پروژه‌ها صرف سیاسی‌کاری می‌شود
وی ادامه می‌دهد: در نتیجه به جای تکمیل پروژه‌های نیمه‌کاره، در مهمترین واحد دانشگاه آزاد، این بودجه‎ها، صرف حوزه‌های سیاسی و سیاسی‌کاری در دانشگاه شود.
امانی با بیان اینکه چرا تاسیسات تله‌کابین که هم وسیله‌ای مطمئن، ارزان و به نفع دانشجویان است و یک شرایط زیبا، فرح بخش و با احترام و ایمن را برای دانشجویان تامین می‌کند تکمیل نشده و به حال خود رها شده است؟ تاکید کرد: چون دانشگاه محصور و دور از چشم نهادهای نظارتی بوده است از هر آهن پاره و اتوبوس اسقاطی برای حمل و نقل دانشجویان استفاده می‌کردند و خدا می‌داند پیمانکار دست چندم بوده که کار را مدیریت می‌کرده است. چون با این روند خصوصی‌سازی در کشور، سعی می‌کنند برای کار انجام شده پول بیشتر دریافت کنند و هزینه کمتری بپردازند.
**این فاجعه تنها بخشی از مشکل این سیستم است
وی با بیان اینکه دانشگاه آزاد پاسخ دهد چه میزان بودجه را برای ایاب ذهاب دانشجویان اختصاص داده که با آن می‌توانستند از ماشین‌های مدرن استفاده کنند و چرا استفاده نکردند تاکید کرد: به نظر من این فاجعه تنها بخشی از مشکل این سیستم است، مانند کوه یخی که قسمت اعظم آن زیر آب است.
به گفته وی غیر از رعایت نکردن سرعت مطمئن و نبود گاردریل، عدم وجود فرهنگ و ترافیک در دانشگاهی که باید خود متولی و مروج آن باشد نشان می‌دهد نهادهای صنفی دانشجویان وجود ندارد و دانشجویی که از جیب خود پول می‌دهد، اعتراضش به گوش مسئولان نمی‌رسد.
**کاسه‌کوزه‌ها را سر راننده نگون بخت نشکنید
شهربانو امانی همچنین می‌گوید: پس از این اتفاق، نهادهای مسئول بسیار سریع وارد عمل شدند. اما ای کاش همه ابعاد حادثه بررسی و واکاوی شود تا راه تکرار را بر خطر ببندیم. همچنین باید کسی که در انجام وظایفش دچار قصور شده در هر جایگاه مدیریتی که هست به افکار عمومی معرفی شود. این‌طور نشود که همه کاسه کوزه‌ها سر راننده نگون بخت که فوت شده است بشکنند. 
برچسب ها: شهربانو امانی ، تهران ، ایمنی

منبع: خرداد

کلیدواژه: شهربانو امانی تهران ایمنی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khordad.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خرداد» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۱۲۸۴۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تاکید بر بهره گیری از توان نخبگان دانشگاهی در حل مشکلات استان کرمانشاه


به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز کرمانشاه،  بهره گیری از توان نخبگان دانشگاهی در حل مشکلات استان و بهبود زیر ساخت‌ها برای سرمایه گذاری و گردشگری از مباحث این نشست بود.

بهبودزیر ساخت‌ها برای سرمایه گذاری و گردشگری مانند فرودگاه و راه آهن و راه‌های استان از مطالبات دانشجویی بود که خواستار پیگیری کریدور همدان / کرمانشاه/ وسنندج شد.

دانشجویی دیگر ساماندهی ناوگان حمل و نقل شهری و بهره گیری از ظرفیت پایانه بین المللی خسروی را برای راه اندازی کاروان‌های کوتاه مدت زیارتی مطرح کرد.

کمبود تفریحگاه وشغل مناسب برای جوانان و راه اندازی رشته هنر در دانشگاه آزاد را یکی از دانشجویان دختر یاد آور شد.

قاسمی مدیر گروه حقوق دانشگاه آزاد اسلامی هم خواستار شناسایی / پیگیری و پیشگیری مشکلات استان به روش علمی و ارایه راهکار‌های تخصصی و راهگشا شد

صحرایی استانداردرادامه این نشست ، لزوم بازخوانی تاریخ را به دانشجویان توصیه کرد و گفت دانشگاه باید به تاریخ بعنوان شناسنامه خود نگاه کند. وی افزود متوجه باشیم کفه تمدنی در حال جابجایی است.

وی سپس در پاسخ به مطالبات دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی کرمانشاه / با اشاره به پیگیری بهسازی فرودگاه / ارتقا کیفی راه آهن / و اصلاح راه‌های استان/ از دانشجویان خواست برای حل مشکلات نسخه اجرایی ارایه دهند.

صحرایی تاکید کرد راه اندازی دانشکده هنر دردانشگاه ازاد اسلامی /و رشته میراث فرهنگی در دانشگاه رازی درحال پیگیری است.

دیگر خبرها

  • طرح پویش دانشگاه آزاد، تلاقی آموزش مهارتی و اشتغال دانش‌بنیانِ نسل جوان
  • تشکیل کمیته اقتصادی با تمرکز بر درآمدزایی غیرشهریه‌ای استان تهران
  • تاکید بر بهره گیری از توان نخبگان دانشگاهی در حل مشکلات استان کرمانشاه
  • ورود ماهانه ۱۵ دستگاه اتوبوس به چرخه خدمت‌رسانی مشهد
  • تشکیل کمیته اقتصادی برای درآمدزایی غیرشهریه‌ای دانشگاه آزاد
  • تجلیل از دانشجویان فعال در برگزاری انتخابات اسفندماه شیراز
  • نگرانی از حضور صلواتی دانشجویان در دانشگاه فنی و حرفه‌ای/ دانشگاه علمی کاربردی با دانشگاه فنی و حرفه‌ای ادغام می شود؟
  • شاخص سرانه سلامت در تهران نسبت به برخی استان‌ها مناسب نیست
  • پیشنهاد تشکیل شورای راهبردی سلامت تهران/شاخص سرانه سلامت پایتخت نسبت به برخی استان‌هامناسب نیست
  • طرح پرسش‌هایی از نامزدهای دور دوم انتخابات مجلس توسط دانشجویان دانشگاه تهران