Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه علم و فناوری ایسکانیوز، در سومین روز از برگزاری ششمین دوره از نمایشگاه تجهیزات و ساخت ایران، دقیق ترین ربات جهان که به عنوان بازوی انسان شناخته می شود ارائه شد، این ربات قادر است با دقت بالا در کارهای پژوهشی مورد استفاده قرار بگیرد.
به گفته بهروز امید نخعی راوری رییس هیئت مدیره شرکت رویال توسعه پایدار، دستگاه طراحی شده در دو نمونه ٥ و ١٠ کیلوگرمی طراحی شده است، تا بتوانند طبق حجم بار تعریف شده عمل کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


این فعال حوزه فناوری در ادامه بیان کرد: فضای کاری ربات چیزی در حدود ١ متر است. به آن معنا که این ربات در فضایی که برای آن تعریف شده است قابلیت مانور دارد.
نخعی راوری بیان کرد: بازوهای 6 درجه آزادی همانند دست انسان، با دقت بالای هزار درجه قادر به انجام کار است.
وی با بیان اینکه ساختار ربات بر اساس نرم افزاری باز است توضیح داد: پژوهشگران و اساتید دانشگاهی به دلیل خاصیت نرم افزاری این دستگاه میتوانند به لایه های مختلف کنترل ربات دسترسی داشته باشند.

بر اساس این گزارش ششمین دوره نمایشگاه تجهیزات و مواد آزمایشگاهی ساخت ایران در نمایشگاه بین المللی تهران از ٣ لغایت ٦ دی ماه سال جاری بر پا خواهد بود.
بر اساس این گزارش؛ ششمین نمایشگاه تجهیزات و مواد آزمایشگاهی ساخت ایران، همزمان با نوزدهمین نمایشگاه دستاوردهای پژوهش، فناوری و فن بازار از 3 لغایت 6 دی ماه سال جاری در نمایشگاه بین المللی تهران بر پا خواهد بود. همچنین علاقه مندان جهت کسب اطلاعات بیشتر میتواند به سایت www.iranlabexpo.ir مراجعه کنند.

انتهای پیام/

169 / 279 ربات طراحی جوش کاری فناوری پژوهشگر نرم افزار

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: ربات طراحی جوش کاری فناوری پژوهشگر نرم افزار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۱۲۹۵۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نمایشگاه آثار هنری هنرجویان هنرستان هنر‌های زیبای دختران یزد

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز یزد، معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی یزد گفت: نمایشگاهی از آثار خلق شده توسط هنرجویان هنرستان هنر‌های زیبای دختران در سال تحصیلی ۱۴۰۳- ۱۴۰۲، در نگارخانه کتابخانه مرکزی یزد روز سه شنبه ۱۸ اردیبهشت به معرض نمایش گذاشته می‌شود.    دهقان گفت: این نمایشگاه هر ساله جهت دیده شدن آثار هنر جویان برگزار میشود و مورد استقبال هنرجویان، والدین، هنرجویان سایر هنرستان‌ها و همچنین هنرجویان متقاضی ورود به این هنرستان قرار می‌گیرد.   بر اساس این گزارش؛ هدف از برگزاری این نمایشگاه انتقال افکار هنری و ایجاد انگیزه، امید، نشاط، نوآوری و خلاقیت و همچنین عرصه‌ای برای دیده شدن استعداد و توانایی هنرجویان رشته‌های گرافیک، نقاشی، پویا نمایی و در دروسی همچون خوشنویسی، عکاسی، طراحی شخصیت، مبانی تجسمی، طراحی، نقاشی، چاپ، طراحی و بسته بندی و همچنین انیمیشن‌های تدوین شده هنرجویان رشته انیمیشن است که طی سال تحصیلی فرصت داشته اند تا دستاورد‌های هنری خود را با نظارت هنرآموزان برای ارتباط بصری با مخاطبان فراهم آورند و در نهایت به خودارزیابی و شناخت بیشتر قابلیت‌ها و ظرفیت‌های خود بپردازند.     در ادامه دهقان ضمن قدردانی از زحمات مدیران، به ویژه خانم مفیدی مدیر توانمند هنرستان دختران یزد و همچنین کادر اجرایی و آموزشی هنرستان‌های هنر‌های زیبا اضافه کرد: در حال حاضر استان یزد دارای ۴ هنرستان هنر‌های زیبا پسران و دختران می‌باشد که وابسته به اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی است و این هنرستان‌ها در رشته‌های گرافیک، نقاشی، انیمیشن، نمایش، سینما و موسیقی در حال فعالیت می‌باشند.   یادآور می‌شود این نمایشگاه روز سه شنبه ۱۸ اردیبهشت ساعت ۹ صبح با حضور مسئولین افتتاح می‌شود وتا ۲۱ اردیبهشت به مدت چهار روز از ساعت ۹ الی ۲۱ واقع دریزد - بلوار بسیج – نگارخانه کتابخانه مرکزی یزد در معرض دید علاقمندان می‌باشد.

دیگر خبرها

  • اطلس زیرساخت‌های زیست‌بوم نوآوری کشور طراحی شد
  • ایران به جمع ۵ کشور دارنده یک فناوری هایتک نفتی پیوست
  • درگیری فرانسوی‌ها با پلیس پس از حذف پی‌اس‌جی
  • دهقانی: شرکت‌های خلاق و دانش‌بنیان دو بازوی جوامع انسانی هستند
  • زیردریایی هدایت‌پذیر از راه دور ساخته شد
  • زیردریایی هدایت‌پذیر از راه دور با قابلیت بازرسی ساخته شد
  • تولید زیردریایی هدایت‌پذیر از راه دور توسط دانش‌بنیان‌ها
  • نمایشگاه آثار هنری هنرجویان هنرستان هنر‌های زیبای دختران یزد
  • تجهیز ربات‌ها به «هوش طبیعی» ممکن شد
  • هوش مصنوعی راهی برای کلاهبرداری است!