Web Analytics Made Easy - Statcounter

قائم مقام وزیر راه و شهرسازی در طرح مسکن مهر گفت: در کشور مجموع پروژه مسکن مهر، ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار واحد بوده که از سال ۸۶ استارت خورده است، تاکنون یک میلیون و ۷۲۴ هزار واحد آن تکمیل و به بهره‌برداری رسیده است. به‌ گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو، احمد اصغری مهرآبادی عصر امروز در جلسه شورای مسکن استان مرکزی با اشاره به تعهد وزیر راه و شهرسازی به رئیس جمهور در زمینه تکمیل پروژه‌های مسکن مهر در کشور اظهار داشت: به‌رغم اتمام پروژه مسکن مهر در استان‌هایی مثل زنجان، یزد و چهارمحال وبختیاری، استان‌هایی وجود دارند که در زمینه مسکن مهر مشکلات عدیده‌ای دارند، استان مرکزی یکی از استان‌هایی است که در زمینه مسکن مهر کمترین مشکل را دارد، در استان مرکزی ۴۳۱ واحد در مراحل انتهایی کار و در مرحله سفت‌کاری هستند که برای جمع کردن آن‌ها نیاز به یک همت و تخصیص اعتبار است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی افزود: ۱۵۲ واحد باقی مانده در استان هم دارای ۵۰ تا ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی هستند، باتوجه به تاکید رئیس جمهور برای اتمام پروژه‌های مسکن مهر، باید بسیار جدی وارد این قضیه شد و اگر نیاز است همانند استان کرمانشاه شبانه هم کار کنند، تعداد واحد‌های باقی مانده در استان مرکزی عددی نیست که تکمیل آن بخواهد به سال آینده موکول شود.

قائم مقام وزیر راه و شهرسازی در طرح مسکن مهر تصریح کرد: آنچه که برعهده دولت و در حیطه دولت در استان مرکزی بوده تنها ۴۳۱ واحد است که متعهد به اتمام آن می‌شویم، آن تعدادی هم که دراختیار تعاونی‌ها قرار دارد باید با تدابیر لازم خاتمه پیدا کند، زیرا مایل به برگزاری جشن اختتامیه این پروژه‌ها در سال ۹۷ هستیم.

مهرآبادی بیان کرد: خارج کردن پروژه‌هایی که در مرحله فونداسیون هستند از فصل مسکن مهر سال گذشته تصویب شد، پروژه‌هایی که این گونه است باید با تدابیری مثل معاوضه با واحدی دیگر، برداشتن عنوان مسکن مهر از روی پروژه و خودمشارکتی شدن یا بازپس دادن پول متقاضیان مدیریت شود.

وی با اشاره به وضعیت مسکن مهر کشور گفت: در کشور مجموع پروژه مسکن مهر، ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار واحد بوده که از سال ۸۶ استارت خورده است، تاکنون یک میلیون و ۷۲۴ هزار واحد آن تکمیل و به بهره‌برداری رسیده است، علی‌رغم تمام مشکلات یک میلیون و ۹۰ هزار واحد آن در این دولت تحویل داده شده است، این آمار نشان دهنده دغدغه دولت در تکمیل و تحویل این پروژه‌ها است.

قائم مقام وزیر راه و شهرسازی در طرح مسکن مهر عنوان کرد: هم‌اکنون کار ساخت بیش از ۲۶۰ هزار واحد تمام شده و منتظر نصب انشعابات آب، برق و گاز هستند تا بتوانیم آن‌ها را هم تحویل دهیم، امیدواریم با کمک دستگاه‌های خدمات رسان پروژه‌های آماده را هم تحویل دهیم، باتوجه به تاکید رئیس جمهور و وزیر از همه انتظار همکاری و مساعدت را داریم.

مهرآبادی ادامه داد: در لایحه دولت تصمیمات و پیشنهادات خوبی گرفته شده و امیدواریم هرچه سریع‌تر تصویب شود، در مجموع ۵۵ هزار و ۵۳۰ میلیارد تومان سقف تمام تسهیلات بانکی است که در این زمینه باید پرداخت شود، از این میزان بانک مسکن ۵۳ هزار میلیارد قرارداد بسته و ۵۰ هزار میلیارد تومان را در سطح کشور پرداخت کرده است، ۴۵ هزار میلیارد تومان از ۵۰ هزار میلیارد تومان پرداختی خط اعتباری بوده که از بانک مرکزی دریافت کرده است، در این راستا بازپرداخت ۵ هزار میلیارد تومان آن را دولت برعهده گرفته تا به جای بانک مسکن به بانک مرکزی بپردازد.

وی ادامه داد: مدت زیادی است که مردم منتظر تکمیل واحد‌های خود هستند، امیدواریم با همکاری همه دستگاه‌ها و افراد درگیر در این پروژه‌ها هرچه سریع‌تر واحد‌های باقی مانده تکمیل و تحویل مردم داده شود، رئیس جمهور وعده گرفته‌اند تا پایان سال ۹۸ پروژه‌هایی که معارض و مشکلات حقوقی ندارند تکمیل شود، بر همین اساس هدف ما اتمام همه پروژه‌های مسکن مهر تا پایان سال ۹۸ است، اگر این پروژه‌ها در استان مرکزی تا انتهای امسال تکمیل شود سبب افتخار استان می‌شود.

قائم مقام وزیر راه و شهرسازی در طرح مسکن مهر اضافه کرد: تکمیل نهایی پروژه‌ها تا انتهای سال ۹۸ زمان دارد، اما در استان‌ها به سبب شرایط موجود و روند پروژه‌ها، ممکن است برخی پروژه‌ها انتهای سال ۹۷ و برخی ابتدای سال ۹۸ یا اواسط سال ۹۸ تکمیل شود.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: اقتصاد مسکن مسکن مهر چهارمحال و بختیاری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۱۲۹۵۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اختصاص ۵ هزار میلیارد ریال برای کمک به تامین خدمات زیربنایی و روبنایی مسکن در خراسان رضوی

به گزارش قدس خراسان، وحید دایی اظهار کرد: از کل واحدهایی که تاکنون عملیات اجرایی آن‌ها آغاز شده است، ۸۵ هزار و ۹۸۰ واحد حمایتی شامل ۴۲ هزار و ۲۸۳ واحد در قالب انبوه سازی و ۴۳ هزار و ۶۹۷ واحد در قالب گروه ساخت، ۲۳ هزار و ۹۸۴ واحد بازآفرینی، ۲۷۰ هزار و ۹ واحد خودمالک و ۲۶ هزار و ۹۳۶ واحد روستایی در خراسان رضوی است.

مدیر کل راه و شهرسازی خراسان رضوی، کل برنامه ابلاغی وزارت راه و شهرسازی به خراسان رضوی تاکنون برای نهضت ملی مسکن را ۳۶۳ هزار و ۹۲۴ واحد ذکر کرد و گفت: پارسال در حوزه تامین زمین برای طرح نهضت ملی مسکن بود که در این راستا ۲۰ برابر طرح "مسکن مهر" دولت قبل، زمین برای این نهضت در استان تامین شد.

وی اظهار کرد: در حوزه آماده سازی زمین، مجموع قراردادهایی که با دستگاه ها و نهادهای مختلف به منظور تامین زمین برای طرح نهضت ملی مسکن در سال ۱۴۰۲ در استان منعقد شد، سه هزار و ۱۲۰ هکتار بود که به لحاظ مقیاس کار، ۱۸ برابر آماده سازی زمین در زمان اجرای طرح مسکن مهر در این استان بوده است.

داعی اقدام مهم دیگر این دستگاه اجرایی در حوزه نهضت ملی مسکن را دریافت کمک بلاعوض از وزارت متبوع دانست و گفت: پارسال پنج هزار میلیارد ریال از وزارت راه و شهرسازی برای کمک به تامین خدمات زیربنایی و روبنایی سایتهای نهضت ملی مسکن و مسکن مهر در خراسان رضوی اختصاص یافت.

مدیر کل راه و شهرسازی خراسان رضوی افزود: در سال ۱۴۰۲ در کنار تولید مسکن به ارتقای شاخصهای خدمات شهری به ویژه محیط شهری نیز توجه ویژه شد به طوری که ۴۳ هکتار زمین با کاربری خدماتی در شهرهای مختلف استان به دستگاه های اجرایی واگذار شد تا بتوانند ساخت و ساز را در آنها انجام داده و خدمات لازم را به مردم ارایه دهند که این واگذاری زمین در راستای ارتقای شاخصهای خدمات شهری هشت برابر واگذاریها در این بخش در سال ۱۴۰۱ بود.

وی اضافه کرد: در حوزه بازآفرینی شهری یا محلات هدف، بافتهای فرسوده و سکونتگاه های غیررسمی، ۲ اقدام مهم در سال ۱۴۰۲ در خراسان رضوی انجام شد، نخست این که در ابتدای سال، مطالعات محلات هدف بازآفرینی در ۵۱ شهر استان انجام و در مراجع ذیصلاح مصوب شده بود، اما این تعداد در پایان سال به ۹۶ شهر رسید به طوری که در طول سال مطالعات محلات هدف بازآفرینی ۴۴ شهر دیگر استان نیز انجام شد.

داعی گفت: مطالعات محلات هدف بازآفرینی ۵۱ شهر استان خراسان رضوی از سال ۱۳۸۵ تا سال ۱۴۰۲ انجام گرفته بود لذا در یک اقدام و فعالیت فشرده طی سال گذشته مطالعات محلات هدف بازآفرینی ۴۴ شهر توسط این اداره کل انجام شد.

مدیر کل راه و شهرسازی خراسان رضوی اظهار کرد: اداره کل راه و شهرسازی خراسان رضوی برای ایجاد تحرک در تولید مسکن در بافتهای فرسوده شهری، پارسال علاوه بر بسته تشویقی شورای عالی شهرسازی و معماری، بسته تشویقی بومی را برای همه ۹۶ شهر استان تهیه کرد به طوری که هم اینک همه شهرهای استان دارای بسته تشویقی بومی برای تولید مسکن در بافتهای فرسوده هستند.

دیگر خبرها

  • تایید نهایی بیش از۱۱۶ هزار نفر در طرح نهضت ملی مسکن
  • افتتاح فاز نخست پروژه‌های نهضت ملی مسکن در شهر سهند
  • افتتاح اولین پروژه‌های نهضت ملی مسکن در سهند با حضور وزیر راه
  • احداث ۴۰۰ واحد مسکن برای مددجویان بهزیستی استان اردبیل
  • اجرای بسته تشویقی نوسازی مسکن در ۶ شهرستان سیستان و بلوچستان
  • مجید سلحشور مدیرکل راه و شهرسازی هرمزگان شد
  • جوابیه وزارت راه و شهرسازی به یک گزارش
  • اختصاص ۵ هزار میلیارد ریال برای کمک به تامین خدمات زیربنایی و روبنایی مسکن در خراسان رضوی
  • بهره برداری از هزار واحد نهضت ملی مسکن در خراسان رضوی
  • هزار واحد نهضت ملی مسکن در خراسان رضوی بهره برداری شده است