Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-01@15:23:32 GMT

۵۲ امدادگر جمعیت هلال احمر فومن تجلیل شدند

تاریخ انتشار: ۵ دی ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۱۲۹۶۸۲

۵۲ امدادگر جمعیت هلال احمر فومن تجلیل شدند

به گزارش خبرنگار مهر، بعدازظهر چهارشنبه در مراسمی که در سالن آمفی تئاتر اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی فومن برگزار شد ۵۲ امدادگر و نیروهای پشتیبانی جمعیت هلال احمر شهرستان فومن به مناسب ۵ دی ماه روز ملی ایمنی در برابر زلزله تجلیل شدند. این مراسم به همت کانون خبرنگاران شهرستان فومن و دانشگاه دامون برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فرماندار فومن در این مراسم با بیان اینکه نباید عنصر داوطلب را از نیروهای جمعیت‌هلال احمر جدا کنیم، اظهارکرد: مسئولان باید برای ایجاد زیرساخت‌ها و امکانات و تجهیزات به این سازمان مردم نهاد و خدماتی کمک کنند.

محمود قاسم‌نژاد با اشاره به اینکه ۴۱ نوع پدیده طبیعی در سطح جهان شناسایی شده است، افزود: ۳۱ نوع پدیده از این بلایای طبیعی در ایران رخ داده است. در سال ۲ هزار بلایای طبیعی در ایران رخ می دهد و بیش از هزار و ۱۰۰ میلیارد ریال از اعتبارات کشور صرف جبران خسارت ناشی از این حوادث می شود.

وی با بیان اینکه براساس آمارهای به دست آمده ۹۰ درصد از مردم کشور در معرض خطر این بلایا قرار دارند، گفت: البته عوامل انسانی نیز در بروز این خطرات نقش دارند.

فرماندار فومن با اشاره به اینکه یکی از عواملی که در سیل اخیر سبب ایجاد خسارت در این شهرستان شد عدم ساماندهی رودخانه‌ها در چند دهه اخیر و تجاوز به حریم آنها بوده است، بیان کرد: عدم مدیریت صحیح و وجود کمبودها در وقوع برخی از این حوادث نقش آفرین است تلاش شده تا اقدامات لازم برای کاهش خسارت این حوادث انجام شود.

وی با بیان اینکه از مهرماه تاکنون ۶۳ میلیارد تومان خسارت براثر حوادث طبیعی به شهرستان فومن وارد شده است، افزود: تاکنون ۱۰ میلیارد تومان ابلاغ اعتبار شده است.

قاسم‌نژاد با تأکید بر لزوم آگاهی بخشی به مردم در زمینه حوادث طبیعی، گفت: مسئولان باید در زمینه تامین زیرساخت ها تلاش کنند.

کد خبر 4496671

منبع: مهر

کلیدواژه: بلایای طبیعی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۱۲۹۶۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری دوره تربیت مربی کد ۳ هلال‌احمر اصفهان به میزبانی شهرستان نایین

رئیس جمعیت هلال‌احمر شهرستان نایین گفت: دوره آموزشی تربیت مربی کد ۳ هلال‌احمر استان اصفهان به میزبانی نایین با هدف تربیت مربی برای تحقق و پیشرفت شعار هر خانواده یک امدادگر برگزار شد.

محمد زمانی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در نائین اظهار کرد: دوره آموزشی تربیت مربی کمک‌های اولیه کد ۳ به مدت ۶ روز و به مدت ۴۸ ساعت از روز سه شنبه چهارم اردیبهشت ماه با هدف ارتقای سطح دانش فراگیران و تأمین مربیان مورد نیاز استان اصفهان به میزبانی شهرستان نائین برگزار شد.

وی ادامه داد: ۲۹ نفر از فراگیران که در آزمون ورودی موفق به کسب امتیاز مورد نیاز شده‌اند در این دوره شرکت کردند و در نهایت فراگیرانی که با موفقیت آزمون نهایی را سپری کرده‌اند به عنوان مربی در جمعیت شناخته می‌شوند.

رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان نائین تاکید کرد: به دلیل اینکه دانش آموختگان و مربیان جمعیت هلال احمر همواره در سطح عموم جامعه به تدریس مفاهیم و دروس کمک‌های اولیه و امدادرسانی در مواقع بحرانی مشغول هستند، لذا ضروری است افراد شرکت کننده در دوره‌های آموزشی هلال احمر با لحاظ تمامی ملاک‌های ارزشیابی نمره قبولی بگیرند.

زمانی افزود: مربیان این دوره، قادر خواهند بود دوره امداد و کمک‌های اولیه را تدریس نمایند و در تحقق و پیشرفت شعار هر خانواده یک امدادگر کمک اساسی برای جمعیت باشند.

کد خبر 749108

دیگر خبرها

  • گم‌شدن دخترک کلاله‌ای/جستجو در روز سوم، اثری از «یسنا» نشد
  • تکریم و معارفه روئسای قدیم و جدید هلال احمر شهرستان سلماس 
  • برگزاری مانور تیم سحر هلال احمر در قزوین
  • همایش تجلیل از مربیان هلال احمر و مدرسان مرکز آموزش علمی کاربردی هلال احمر قم
  • اجرای گام سوم طرح یاس در اردبیل
  • آمادگی مشترک پلیس راه، هلال احمر، اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای و اورژانس شهرستان تکاب برای مقابله با حوادث غیر مترقبه
  • برگزاری دوره تربیت مربی کد ۳ هلال‌احمر اصفهان به میزبانی شهرستان نایین
  • اجرای ۲۲ هزار و ۵۰۰ متر شبکه توزیع آب آشامیدنی در شهرستان درمیان
  • ۶ روستای شهرستان درمیان آبرسانی می شود
  • اجرای بیش از ۲۲ هزار متر شبکه توزیع آب در شهرستان درمیان