Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسکانیوز»
2024-04-20@02:44:10 GMT

تسهیل در روند صدور کارت راهنمایان گردشگری

تاریخ انتشار: ۶ دی ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۱۳۰۲۳۶

تسهیل در روند صدور کارت راهنمایان گردشگری

به گزارش ایسکانیوز، در این جلسه کریمی‎کیا مدیرکل امور اجتماعی استانداری خوزستان ضمن تأکید بر لزوم برگزاری مداوم و دوره‎ای جلساتی به منظور ساماندهی گشت‎های غیرمجاز گفت: گشت‎های غیرمجاز باتوجه به عدم رعایت الزامات فنی ممکن است مشکلات عدیده‎ای برای مسافران و همچنین متولیان دولتی ایجاد کنند و ساماندهی این‎گونه سفرها و برگزاری مجاز آن‎ها علاوه بر ایجاد اشتغال، کیفیت سفرها را نیز افزایش خواهد داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در ادامه سیدحکمت‎اله موسوی سرپرست اداره‎کل میراث فرهنگی خوزستان نیز گفت: هدف از برگزاری این نشست، ممانعت از برگزاری گشت‎هایی بود که بدون گرفتن مجوز از اداره‎کل و بدون داشتن شرایط فنی، تور برگزار می‎کنند و متعاقباً به دلیل عدم وجود تجهیزات ایمنی و یا شرایط مناسب، مشکلاتی را از لحاظ اخلاقی، جانی و مالی برای شرکت‎کنندگان در سفر فرآهم می‎آورند.

وی افزود: باتوجه به این‎که افراد برگزارکننده این‎گونه سفرها آموزش لازم را ندیده‎اند و شرایط مطلوب را برای مسافران فراهم نمی‎آورند و از طرفی امکان آسیب‎های مالی و جانی را برای آن‎ها بوجود می‎آورند، این موضوع را براساس قانون ساماندهی در دستورکار قرار دادیم.

همچنین سرپرست معاونت گردشگری اداره‎کل میراث فرهنگی خوزستان در ادامه با بیان این‎که از این پس راهنمایان گردشگری برای دریافت کارت خود نیازی به مراجعه به مرکز ندارند تصریح کرد: در راستای فراهم‎ آوردن امکانات لازم جهت تسهیل روند صدور کارت راهنمایان، پیگیری‎های لازم صورت‎گرفته است و کارت این افراد در استان تحویل آن‎ها خواهد شد.

نبهانی با اشاره به این‎که در حال حاضر 8 مؤسسه آموزش گردشگری را در رشته‎های مختلف گردشگری در دست اقدام و تشکیل پرونده داریم، گفت: از این تعداد مجوز دو مرکز آموزشی صادر و فعالیت آن‎ها به صورت رسمی آغاز شده است.

در این جلسه رییس انجمن صنفی شرکت‎های خدمات مسافرتی نیز گفت: یکی از مضرات فعالیت تورهای غیرمجاز عدم وجود امکانی برای بررسی و شناسایی برگزارکنندگان است که این بدلیل نبود دفتر و آدرس مشخص برای این افراد است.

همچنین نماینده اداره‎کل پایانه‎های خوزستان نیزگفت: این اداره‎کل این امادگی را دارد که با رانندگان متخلف که اقدام به جابجایی تورهای غیرمجاز می ‎ننددر صورت شناسایی برخورد کند.

گفتنی است؛ دومین جلسه ساماندهی گشت‎های غیرمجاز گردشگری به پیشنهاد اداره‎کل میراث فرهنگی استان با حضور سرپرست میراث فرهنگی خوزستان، سرپرست معاونت گردشگری این اداره‎کل و نمایندگان دستگاه‎های مرتبط در محل اداره‎کل امور اجتماعی استانداری خوزستان برگزار شد.

انتهای پیام/

20 / 20 سرپرست معاونت گردشگری اداره‎کل میراث فرهنگی خوزستان کریمی‎کیا کارت راهنمایان گردشگری تسهیل در روند صدور کارت راهنمایان گردشگری سیدحکمت‎اله موسوی سرپرست اداره‎کل میراث فرهنگی خوزستان گشت‎های غیرمجاز

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: کریمی کیا کارت راهنمایان گردشگری گشت های غیرمجاز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۱۳۰۲۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

موافقت با ۱۴ طرح سرمایه‌گذاری حوزه گردشگری در گلستان

مجید رحمانی خلیلی گفت: موافقت‌نامه اصولی ۱۴ طرح سرمایه‌گذاری گردشگری اعم از اقامتگاه بوم‌گردی، مجتمع گردشگری، گردشگری ساحلی، واحد پذیرایی، هتل‌آپارتمان و مرکز تفریحی سرگرمی در شهرستان‌های استان با حجم سرمایه‌گذاری بالغ‌بر ۵ هزار میلیارد ریال در اولین جلسه کمیسیون فنی سرمایه‌گذاری در سال جاری صادر شد.

معاون سرمایه‌گذاری و تأمین منابع اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گلستان گفت: این طرح‌ها با ایجاد زمینه اشتغال حدود ۲۰۰ نفر طبق ضوابط و قوانین مصوب در شیوه‌نامه‌ها و دستورالعمل‌های ابلاغی وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی در جلسه اخیر کمیسیون فنی برنامه‌ریزی و سرمایه‌گذاری استان بررسی و مورد تصویب قرار گرفت.

او افزود: حمایت از سرمایه‌گذاران و تسریع در اعطای مجوز‌های لازم برای ایجاد تأسیسات گردشگری در سطح استان از اولویت‌های اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گلستان است.

باشگاه خبرنگاران جوان گلستان گرگان

دیگر خبرها

  • شورای توسعه گردشگری استان را تقویت می‌کنیم
  • تداوم خدمات‌رسانی به گردشگران در جاذبه‌های تاریخی و پایانه‌های مسافرتی استان اصفهان
  • صدور ۲۵۵۰۰ کارت معاینه فنی ویژه وسایل نقلیه سنگین در خراسان جنوبی
  • کشف سه دستگاه فلزیاب در کبودراهنگ و اسدآباد
  • صدور موافقت‌نامه اصولی اولیه برای ۱۴ طرح گردشگری درگلستان
  • موافقت با ۱۴ طرح سرمایه‌گذاری حوزه گردشگری در گلستان
  • جشنواره فرهنگی، ورزشی و تفریحی سلماس برگزار می‌شود
  • پایان نمایشگاه توانمندی‌های بانوان منطقه آزاد ماکو
  • موافقت با 14 طرح سرمایه‌گذاری حوزه گردشگری در گلستان
  • صدور موافقت اصولی با اجرای ۲ طرح گردشگری در اردبیل