Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری میزان»
2024-05-07@14:04:12 GMT

داستان عبد فرار

تاریخ انتشار: ۶ دی ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۱۳۰۲۴۲

داستان عبد فرار

خبرگزاری میزان- دیشب مردی از نیکان درگذشت، بر ماست که در تشییع جنازه‌اش شرکت کنیم. پس برای شرکت در تشییع جنازه به راه افتادند تا ببینند متوفی کیست؟ ناگاه خود را دربرابر خانه عبد فرّار دیدند.

به گزارش گروه فرهنگی خبرگزاری میزان ، درزمان عارف کامل، ملا حسینقلی همدانی (ره) درنجف اشرف، مردی شرور زندگی می‌کرد که به عبد فرّار مشهور بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او همواره به مردم آزار می‌رساند وباعث ترس آن‌ها می‌شد.

ازقضا روزی ملا حسینقلی همدانی درصحن مطهر حضرت علی (ع) نشسته بود که عبد فرّار ازآنجا گذشت. آن مرحوم هیچ اعتنایی به اونکرد. همین موضوع، سبب اعتراض او شد. اوبه ملاحسنیقلی گفت: را نمی‌شناسی؟ من عبد فرّارم. چرا به من احترام نگذاشتی؟

ملا حسینقلی در کمال آرامش پاسخ داد: عجیب است، چرا به تو عبد فرّار می‌گویند؟ از خدا گریخته‌ای یا از رسول او؟ تأثیر همین کلام ساده ملا، عجیب بود. عبد فرّار با شنیدن این سخن، غرق در اندیشه و متاثر به خانه بازگشت. فردای آن روز، ملا حسینقلی پس از کلاس درس، به شاگردان فرمود: دیشب مردی از نیکان درگذشت، بر ماست که در تشییع جنازه‌اش شرکت کنیم. پس برای شرکت در تشییع جنازه به راه افتادند تا ببینند متوفی کیست؟ ناگاه خود را دربرابر خانه عبد فرّار دیدند. با تعجب به ملا نگریستند. مراسم تشییع که به پایان رسید، شاگردان ملا با حیرت، نحوه مرگ عبد فرّار را از همسرش جویا شدند. حرف‌های او حیرت آنان را صد چندان کرد.

هر شب همین که از خانه می‌رفت، آرامش به زندگی‌ام باز می‌گشت. همیشه ناسزا می‌گفت و مرا مورد ضرب وشتم قرار می‌داد، اما دیشب که به خانه برگشته بود، حس وحال عجیبی داشت؛ وقتی آمد از من دلجویی کرد ودقایقی با من حرف زد. سپس به اتاقی رفت و مشغول نمازشد. برایم غیر قابل باور بود، اوکه هرگز سر بر سجده نگذاشته بود، تا پاسی از شب، مشغول نمازو مناجات بود. صدای هق هق گریه وتوبه و استغفارش مرا هم منقلب کرده بود... نزدیکی‌های سحر بود که دیدم صدایی از اتاق نمی‌آید... گفتم شاید به خواب رفته، اما وقتی به سراغش رفتم، دیدم چهره‌اش نورانی است و آرام، گویی به راحتی، مدتی طولانی است که به خواب رفته است... عبد فرّار به خواب ابدی رفته بود.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: همسر مرد شرور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۱۳۰۲۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تاکتیک جالب امیر تتلو برای فرار از مجازات

بازدید 9 وکیل امیر تتلو اعلام کرد که او برای اثبات توبه‌اش، شعری در وصف امام علی (ع) را خواهد خواند. جزئیات تاکتیک جالب امیر تتلو برای فرار از مجازات را به روایت از وزیرش می‌بینید و می‌شنوید.

دیگر خبرها

  • داستان قتل مدیر عالیرتبه شهرداری تهران با خیانت همسرش
  • تاکتیک جالب امیر تتلو برای فرار از مجازات
  • کفتارهای سیاسی بر سر جنازه یک دختر نوجوان | بی‌اخلاقی رسانه‌های بیگانه درباره نیکا شاکرمی
  • فرار زن جوان از دست مرد شیطان‌صفت | مرا به بیابان‌های اطراف شهر کشاند و...
  • کشف جسد جوان غرق شده پس از ۶ روز در خوزستان
  • تعیین تکلیف پساب تصفیه خانه یزد
  • عملیات جستجوی جنازه جوان غرق شده شوشی ادامه دارد
  • شهید ندادیم که یک خودی به ناموس ایران توهین کند
  • کتاب «ادب زندگی» منتشر شد
  • کتاب «ادب زندگی» روانه بازار نشر شد