Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری برنا، هفته اول دی هم آغاز شد، هنوز شیرینی شب یلدا و خبر خوش وزیر کار برای افزایش  بودجه حوزه معلولان در لایحه بودجه سال 98 در کام مان بود که با شنیدن شناسایی 247 روستای محروم دیگر غافلگیر شدیم و با رد طرح کودک همسری متاسف اما مصم تر از قبل تصمیم به احقاق حقوق کودکان مان گرفتیم، اما هنوز سرگیجه این خبرهای خوب و بد التیام نیافته بود که با شنیدن واژگونی اتوبوس حامل دانشجویان و مرگ 10 دانشجو به خود لرزیدیم، مساله ای که توجه هرچه بیشتر مسئولان خرد و کلان دستگاه ها و سازمان های مختلف را برای رعایت اصول ایمنی می طلبد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

رویداد هفته: سانحه اتوبوس دانشجویان

ساعت 12:21دقیقه ظهر روز سه شنبه 4 دی ماه است که خبری بد فضای پایتخت و کشور را غرق اندوه می کند، اتوبوس حامل دانشجویان واحد علوم و تحقیقات دانشگاه آزاد از مسیر خود منحرف و واژگون می شود.

در این حادثه 10 دانشجو جان می بازند و 25  دانشجوی دیگر دچار مصدومیت می شوند، این حادثه در حالی رخ می دهد که روز قبل از حادثه نیز بنا به گفته دانشجویان اتوبوس مذکور دچار نقص در ترمز شده اما ماجرا به خیر می گذرد تا روز بعد از همین رهگذر 10 دانشجو جان خود را از دست بدهند.

به گفته پلیس راهور بررسی برای یافتن علت حادثه ادامه دارد.

خبر بد هفته: ناایمن بودن مدارس

رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران طی این هفته از بازرسی 1500 مدرسه در سطح شهر تهران خبر داد و گفت: 24 درصد از این مدارس ناایمن هستند و در حال تهیه شناسنامه الکترونیک مخاطرات ایمنی در مدارس تهران هستیم.

شرایط مدارس پایتخت که چنین است وای به روز سایر شهرها...

 خبر خوب هفته : بازسازی ارگ بم

15 سال از حادثه غمبار زلزله بم می گذرد، زلزله ای که  جان بسیاری از هموطنانمان را گرفت و تعدادی از اثار تاریخی این شهر باستانی را تبدیل به تلی از خشت و آجر کرد، اما حالا خبرهای خوبی از این شهر به گوش می رسد، در حالی که زندگی مردم در این سال ها به روال عادی خود بازگشت است به همت سازمان میراث فرهنگی ارگ سربلند بم دوباره بازسازی شد و اگر چه همچنان مرمت و بازسازی آن ادامه دارد، اما بخش های عمده ای از آن کاملا بازسازی شده و سر از دل خاک برآورده است.

اخبار داغ هفته: خبرهایی از سوی وزیر کار

محمد شریعتمداری وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی روز شنبه ضمن بازدید از خبرگزاری برنا خبرهای خوبی نیز اعلام کرد.

او ضمن بیان نیاز سالانه 12 هزار و500 میلیارد ریال برای اجرای قانون حمایت از معلولان و کمبود منابع لازم برای تامین این مبلغ، از افزایش بودجه 18 درصدی برای معلولان در لایحه بودجه سال 98 دولت خبر داد.

وزیر کار همچنین درباره حمایت از کودکان کار بر این نکته تاکید کرد که برای حمایت از این کودکان باید ابتدا ماشین تولید کودک کار حذف شود، به بیان دیگر از نگاه شریعتمداری کودک کار معلول، فقر است و برخورد با او یعنی برخورد با معلول به جای حذف علت.

شریعتمداری همچنین با برشمردن مشکلات سازمان تامین اجتماعی این خبر را هم داد که با همه این شرایط امروز سازمان این توانایی را دارا است  که مستمری، مستمری بگیران و تمامی خدماتی که باید ارائه کند را به کفایت ارائه دهد.

خبر ویژه هفته : رد طرح کودک همسری

در هفته جاری طیبه سیاوشی عضو فراکسیون زنان مجلس شورای اسلامی از رد طرح کودک همسری در  کمیسیون حقوقی قضایی مجلس خبر داد.

خبری که این سوال را به ذهن متبادر می کند که فراکسیون حقوقی مجلس تا چه میزان با حقایق روز جامعه و معنای جدید کودک درادبیات رواشناسی، جامعه شناسی و حقوقی آشنایی دارند و کدام یک از آنها حاضرند کودکان خود را در لباس عروسی ببینند.

 شادی هفته: روز میلاد مسیح

روز تولد حضرت مسیح یا همان عید بزرگ مسیحیان کریسمس مصادف با 4 دی ماه است که از نظر زمانی نزدیکی زیادی به یلدای ما ایرانیان دارد، این روز را به تمام هموطنان مسیحی و علاقه مندان به این پیامبر بزرگ تبریک می گوییم.

 پیام هفته : کشتار الاغ ها در فلاورجان/ خودتون مراقب باشید

در هفته ای که گذشت  فیلمی مبنی بر ذبح الاغ‌ها و استفاده از گوشت این حیوان در رستوران‌های فلاورجان، بر روی  شبکه‌های مجازی قرار گرفت، موضوعی که مردم را نگران رفتن به رستوران ها کرد.

رئیس اداره محیط زیست فلاورجان با بیان اینکه هنوز صحت و سقم این فیلم مشخص نیست، گفت: مردم باید خودشان از رستوران‌های معتبر غذا خریداری کنند، اما به هر حال ممکن است برخی رستوران‌ها تخلف هم بکنند.

پیام مهم این مسئول محترم ان است که مردم باید مراقب خودشان باشند وگرنه .....

چهره هفته : سازمان بهزیستی

روز چهارشنبه وحید قبادی دانا به عنوان معاون وزیر کار و رئیس سازمان بهزیستی کشور منصوب شد، این فوق تخصصی آلرژی و ایمونولوژی بالینی قرار است از این پس سکاندار سازمانی با هدف کاهش آسیب های اجتماعی و کاهش و رفع مشکلات افراد ناتوان و کم توان باشد.

غافلگیری هفته: 247 روستای محروم

همه چیز از یک نامه شروع شد، نامه ای خطاب به کمیته امداد از سوی یک مرکز خیریه مبنی بر وجود روستایی کوچ نشنین و فاقد امکانات...

این هفته معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد از شناسایی 247 روستای محروم در 10 استان کشور  از رهگذر این نامه خبر داد .

روستاهایی که مردم آن به علت کوچ مداوم به شدت دچار فقرو محرومیت بوده و عمدتا کودکانشان فاقد شناسنامه بودند.

او همچنین از ارائه خدمات ضروری همچون تامین آب روستایی، لوازم ضروری زندگی و پیگیری فرمانداری ها در راستای صدور شناسنامه کودکان این روستاها خبرداد.

امیدواریم شناسایی و امداد رسانی به روستاهای محروم همچنان ادامه یابد.

 

خبرنگار: شادی مکی

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: دانشجو روستایی سازمان بهزیستی واژگونی اتوبوس وزیر کار تعاون و رفاه اجتماعی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۱۳۰۶۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دانشگاه کلمبیا درباره احتمال اخراج دانشجویان هشدار داد

یک سخنگوی دانشگاه کلمبیای آمریکا اعلام کرد که دانشجویانی که به اشغال ساختمان‌های این دانشگاه بپردازند با خطر اخراج مواجه خواهند شد.

به گزارش ایسنا، یک سخنگوی این دانشگاه روز سه‌شنبه در واکنش به اشغال ساختمان «همیلتون هال» توسط دانشجویان در اعتراض به جنایات رژیم صهیونیستی گفت: دانشجویانی که به اشغال ساختمان بپردازند با اخراج مواجه خواهند شد.

این سخنگو همچنین اعلام کرد دانشجویانی که تا بدین لحظه به صورت مسالمت‌آمیز دانشگاه را ترک نکرده‌اند تعلیق شده و دانشجویان ارشد از فارغ‌التحصیلی بازخواهند ماند.

دانشجویان آمریکایی ۱۸ آوریل جاری در محوطه دانشگاه کلمبیا در شهر نیویورک برای اعلام مخالفت خود با جنگ علیه نوار غزه تجمع کرده و از مدیران دانشگاه خود خواستند همکاری‌های آکادمیک‌شان با دانشگاه‌های رژیم صهیونیستی را متوقف کرده و سرمایه‌های خود را از شرکت‌هایی که حامی اشغال اراضی فلسطینی هستند، خارج کنند.

پس از مداخله نیروهای پلیس و بازداشت ده‌ها دانشجوی آمریکایی، خشم در دانشگاه‌های این کشور گسترش یافته و تظاهرات به ده‌ها دانشگاه دیگر در ایالت‌های مختلف این کشور رسید.

در ادامه جنبش دانشجویی بی‌سابقه‌ای در حمایت از فلسطین در دانشگاه‌های آمریکایی به دانشگاه‌های کشورهایی چون فرانسه، انگلیس و آلمان کشیده شد و همگی آنها اکنون شاهد برگزاری تظاهرات‌هایی در حمایت از ساکنان غزه و درخواست برای توقف جنگ در این منطقه و تحریم شرکت‌هایی هستند که سلاح در اختیار رژیم صهیونیستی قرار می‌دهند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • هشدار دانشگاه کلمبیا درباره احتمال اخراج دانشجویان
  • دانشگاه کلمبیا درباره احتمال اخراج دانشجویان هشدار داد
  • ارسال ۹۲ تن دارو به افغانستان
  • افلاطون در آخرین ساعات عمرش چه می‌کرد؟
  • ناپدید شدن بیش از ۵۰ هزار کودک پناهجو ظرف ۳ سال
  • اختصاص یک میلیارد تومان پژوهانه به استادان برگزیده کشوری
  • فلامینگو‌ها بالاخره به تالاب صالحیه رسیدند
  • آتش‌نشانان بوشهری کودک گرفتار در بالابر را نجات دادند
  • ده روسی: یک امتیاز را مقابل ناپولی زنده کردیم اما خواسته متفاوتی داشتیم
  • ۱۱۰ فرصت اقتصادی استان به ۲ زبان زنده دنیا ترجمه شد