Web Analytics Made Easy - Statcounter

مشهد- ایرنا- معاون هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی گفت: آثار هنری مانند نگارگریها، تابلوهای نقاشی و خط نیز می توانند سوغات مشهد برای زائران حضرت امام رضا(ع) باشند اما باید بستر فروش آن در بازار فراهم شود.

محمدرضا محمدی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به ظرفیت های مشهد به عنوان کلانشهر زیارتی و برخورداری از 30 میلیون زائر در سال افزود: باید فرهنگ سازی و بسترسازی لازم انجام شود تا آثار هنری بویژه آثار تجسمی جزو سوغات قرار گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی اظهار داشت: با همکاری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری می توان اماکنی را به منظور فروش آثار هنری در قالب سوغات برای گردشگران داخلی و خارجی در مشهد ایجاد کرد که پیگیر تحقق این مهم هستیم.
وی گفت: تلاش می کنیم دستگاه های اجرایی از محل نیم درصد اعتبارات خود که ملزم به هزینه آن در امور فرهنگی هستند، یاریگر هنرمندان حوزه تجسمی شوند و بتوانند با فرهنگ سازی، زمینه فروش یا خرید آثار آنان را فراهم کنند.
محمدی افزود: شرایط هنرهای تجسمی متفاوت از هنرهایی مانند تئاتر و سینما است زیرا اوج کار آنها، ارائه آثار در نگارخانه هاست اما نگارخانه ها نتوانسته اند به فروش آثار هنری کمک کنند.
وی با اشاره به وجود 29 نگارخانه در خراسان رضوی اظهار داشت: نگارخانه نباید تنها محل نمایش آثار باشد بلکه باید بستری فراهم شود تا نگارخانه ها زمینه فروش آثار هنری را نیز فراهم کنند.
وی گفت: رونق اقتصاد هنر، نیازمند فرهنگ سازی و مشارکت همه نهادها است لذا باید کار پژوهشی با همکاری دانشگاه ها در این زمینه انجام شود و بستر لازم برای فروش آثار در جای مناسب توسط دستگاه های اجرایی فراهم گردد.
به گزارش ایرنا، 9 رشته هنری زیرمجموعه هنرهای تجسمی است و پنج هزار هنرمند این رشته ها در استان خراسان رضوی شناسایی شده اند.
7489 / 6053

منبع: ایرنا

کلیدواژه: فرهنگي صنايع دستي و سوغات اثر هنري مشهد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۱۳۰۸۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کارگاه تجسمی «وعده صادق» در حوزه هنری قم برگزار شد

به گزارش خبرگزاری مهر، کارگاه تجسمی «وعده صادق» با حضور سید مهدی حسینی رئیس حوزه هنری قم، مسعود نجابتی، مسعود شجاعی طباطبایی و مازیار بیژنی هنرمندان شناخته شده عرصه تجسمی و جمعی از هنرمندان شهر قم در سالن آسمان حوزه هنری قم برگزار شد.

در این کارگاه جمعی از هنرمندان؛ تصویرساز، کارتونیست و گرافیست با موضوع دفاع نیروهای نظامی ایران در برابر رژیم اسرائیل، زیر نظر اساتید حاضر به ایده پردازی و اجرای اولیه طرح پرداختند. اساتید حاضر نیز در تعامل با حاضران تلاش کردند ایده‌های ارائه شده ارتقاء یابد.

این ایده‌ها و آثار اولیه در کارگاه تکمیلی «وعده صادق» زیر نظر اساتید کارگاه تکمیل و در نمایشگاه‌های شهری، نگارگذر و یا گالری‌ها ارائه و منتشر خواهد شد.

شایان ذکر است که در بخشی از این کارگاه مسعود شجاعی طباطبایی کارتونیست شناخته شده طی سخنانی به شیوه کار در چنین کارگاه‌هایی و روش ایجاد انگیزه در کارگاه اشاره کرد و متذکر شد که هنرمند باید پرکار و پرثمر باشد.

همچنین مازیار بیژنی کارتونیست درباره فضای کاری و شیوه تولید آثارش صحبت کرد.

در حاشیه این کارکاه نیز گروهی از دانشجویان به خلق تابلو گستره شش لتی «از تاریکی تا نجات» پرداختند و از نظر اساتید حاضر در کارگاه بهرمند شدند.

کد خبر 6080503

دیگر خبرها

  • اظهارات وزیر فرهنگ درباره اکسپو و رشد هنرهای تجسمی / اسماعیلی: بازار هنری ایران را از امسال برگزار می‌کنیم
  • «بازار هنری ایران» برگزار می‌شود/ در خوشنویسی پیشتازیم
  • گشایش نمایشگاه هنر‌های تجسمی بنا‌های تاریخی ایران در عمارت مسعودیه  
  • برگزاری نمایشگاه تخصصی هنرهای قرآنی «روایت باران»
  • نمایشگاه تخصصی هنرهای قرآنی روایت باران برگزار می‌شود
  • نمایشگاه هنرهای تجسمی بناهای تاریخی ایران افتتاح شد
  • نمایشگاه تخصصی هنرهای قرآنی، «روایت باران» برگزار می شود
  • تاکید مدیر کل هنر‌های تجسمی وزارت ارشاد بر رونق اقتصاد هنر
  • حضور بانوان در عرصه‌های هنر، نقطه قوتی برای تقویت فرهنگ اسلامی است
  • کارگاه تجسمی «وعده صادق» در حوزه هنری قم برگزار شد