Web Analytics Made Easy - Statcounter

‌مراسم اولین شب ارتحال آیت‎الله هاشمی شاهرودی رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام امشب با حضور مراجع عظام در قم برگزار شد.

‌مراسم اولین شب ارتحال آیت‎الله هاشمی شاهرودی رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام امشب با حضور مراجع عظام در قم برگزار شد.

‌به گزارش‌ ایسنا، مراسم اولین شب ارتحال آیت الله سید محمود هاشمی شاهرودی رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام و رئیس سابق قوه قضاییه امشب از سوی مقام معظم رهبری با حضور علما و مراجع عظام تقلید و مسئولان ملی و استانی در مسجد اعظم قم برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این مراسم آیات عظام  مکارم شیرازی، نوری همدانی، سبحانی، حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمدی گلپایگانی رئیس دفتر مقام معظم رهبری، جمعی از اعضای هیئت دولت، حجت‌الاسلام‌والمسلمین علوی وزیر اطلاعات و جمعی از شخصیت‌های برجسته لشکری و کشوری، روحانیون و اقشار مختلف مردم حضور داشتند.

در ابتدای این مراسم پیام مقام معظم رهبری به مناسبت ارتحال عالم ربانی آیت‌الله هاشمی شاهرودی قرائت‌شد و در آن به 5 ویژگی برجسته رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام اشاره شد، فقیه عالی‌قدر و استاد برجسته حوزه علمیه ازجمله عناوین مهمی بود که در پیام مقام معظم رهبری درباره آیت‌الله هاشمی شاهرودی ذکرشده بود.

در این مراسم حجت الاسلام والمسلمین رفیعی از اساتید حوزه در سخنانی با اشاره به مفهوم اولوالباب در قرآن گفت: آیت الله هاشمی شاهرودی از مصادیق اولوالباب بود.

خصویات علمی آیت الله هاشمی شاهرودی مغفول مانده است

حجت‎الاسلام والمسلمین رفیعی در این مراسم گفت: آیت‎الله هاشمی شاهرودی فقیهی روشن اندیش از مصادیق اولولبابی است که در قرآن کریم به آن اشاره شده است که فراتر از اولوالعلم است.

وی افزود: آیت‎الله هاشمی شاهرودی از فقها و اصولیون بزرگ این عصر بود که شاخصه سیاسی ایشان روی این وجهه علمی ایشان سایه انداخته است ولی باید به این مقوله بیشتر پرداخت.

وی تصریح کرد: آیت‌الله هاشمی شاهرودی عالمی فقیه بود که علاقه زیادی به موضوعات قرآنی و تفسیری و زیارت حرم اهل‌بیت(ع) داشت؛ ایشان اولین ویژگی اولوالباب را که تفکر و اندیشه است را به تمامه داشت؛ ایشان سه پروژه بزرگ یعنی موسوعه فقه اهل بیت(ع)، فقه جواهری و مجله فقه اهل بیت(ع) را مدیریت کردند که بزرگترین مباحث فقهی روز را به عرصه رساند.

رفیعی بیان کرد: این حجم عظیم معارف و بازتولید به روز سازی نظریات عظیم فقهی توسط ایشان انجام شد ولی متاسفانه عده ای ناآگاه بدون توجه به این مسایل و این همه تحولاتی که بزرگانی چون مرحوم هاشمی شاهرودی ایجاد کردند می‌گویند که حوزه ما به روز نیست.

وی گفت: آزاداندیشی از دیگر خصوصیات اولوالباب است که ایشان به تمامه آن را دارا بود؛ تقید به ارزش های اخلاقی از دیگر خصوصیات این گروه است که ایشان از متخلق ترین بزرگان این عصر بود.

وی اظهارکرد: فرجام اندیشی و شرح صدر نیز از دیگر خصوصیات این بزرگان است که مرحوم آیت الله هاشمی شاهرودی نیز از این ویژگی برخودار بودند؛  بسیاری از علما به ایشان می گفتند که شما با این رتبه علمی در سیاست کمتر ورود کنید که ایشان می فرمودند پس چه کسی باید این مسئولیت ها را به عهده بگیرد؟

رفیعی تصریح کرد: از دیگر ویژگی های این عالم و اولوالباب می توان به تقوا و پاکی و عبرت اشاره کرد؛ مرحوم آیت الله هاشمی شاهرودی برادر سه شهید بودند؛ ایشان عالمی با تقوا بود که با تحمل بیماری سخت و رضایتی که به قضا داشتند؛ نشان دادند که در صحنه عمل نیز همه وجودشان را به خداوند واگذار کرده اند.

عضو هیئت‌علمی جامعه المصطفی با اشاره به برگزاری مراسم سوگواری اهل‌بیت(ع) توسط آیت‌الله هاشمی شاهرودی تصریح کرد: شرکت در مجالس روضه اهل‌بیت(ع) مورد تأکید این عالم ربانی بود و اهتمام ویژه‌ای در این زمینه داشت.

وی با اشاره به آیه‌ای از قرآن کریم افزود: خردمندان متفکر اندیشه‌ساز و اندیشه پرور هستند و در حوزه اندیشه حرف برای گفتن دارند. یکی از ویژگی‌های آیت‌الله هاشمی شاهرودی این بود که عالم متفکری ‌و دارای دیدگاه‌های علمی عظیمی بود.

رفیعی تصریح کرد: آیت‌الله هاشمی شاهرودی از شاگردان خاص شهید صدر بود و اندیشه‌های مرحوم صدر با نگاه آیت‌الله شاهرودی به قم راه پیدا کرد.

 

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۱۳۱۳۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عضو جدید بلادلاین اولین بازی خود را برگزار کرد/ اخبار WWE

تاما تونگا، اولین بازی خود برای کمپانی WWE را برگزار کرد.

تاما تونگا، جدیدترین عضو بلادلاین امروز در نخستین بازی خود برای کمپانی WWE در بولونیای ایتالیا پا به رینگ گذاشت.

طرفداری | در مین ایونت شب دوم رسلمنیا 40 رومن رینز نتوانست از کمربند آندیسپیوتد WWE برابر کودی رودز دفاع کند. به دنبال این شکست، رئیس قبیله دیگر در اسمکدان حاضر نشد و به نظر سولو سیکوا در نبود او فرصت را مناسب دیده تا خود را به عنوان مرد اول بلادلاین جا بزند. سولو توطئه‌ای بزرگ علیه جیمی اوسو به دلیل شکست او مقابل جی در رسلمنیا ترتیب داد و جیمی را با تاما تونگا جایگزین کرد.

امروز و در یک رویداد بدون پخش تلویزیونی WWE، تاما تونگا نخستین بازی خود برای کمپانی WWE را انجام داد. او در این دیدار به همراه سولو سیکوا در مقابل تگ تیم ال ای نایت و رندی اورتون قرار گرفت و حاصل این دیدار تگ تیم، پیروزی بلادلاین بود.

از دست ندهید ????????????????????????

تونی کروس: پاس گلم جلوی بایرن خیلی خاص نبود شاهکار کارلتو؛ بازهم شکست‌ناپذیری مقابل بایرن بزرگترین بازیکنان ناکام تاریخ لیگ قهرمانان یحیی شکایت کند 5 میلیارد تومان جریمه می‌گیرد

دیگر خبرها

  • (تصاویر) مراسم سالگرد شهادت آیت الله دکتر مرتضی مطهری
  • (تصاویر) ناطق نوری و محسن هاشمی در مراسم سالگرد شهید مطهری
  • عضو جدید بلادلاین اولین بازی خود را برگزار کرد/ اخبار WWE
  • آزمون استخدامی جامعه ایثارگران را برگزار می‌کنیم
  • اعزام ۲۵۰۰ لرستانی به مراسم بزرگداشت ارتحال امام خمینی(ره)
  • تجلیل از ۷۰ سال خدمت علمی آیت الله جوادی آملی
  • تقدیر از ۱۰۰ استاد شاگردپرور در اولین دوره اعطای جایزه «شیخ مفید»
  • وزیر ورزش به تغییر نام استقلال واکنش نشان داد
  • سه‌شنبه؛ تجلیل از مدال‌آوران با حضور رئیس جمهور
  • گردهمایی بزرگ دختران دانشجو در قم برگزار می شود