Web Analytics Made Easy - Statcounter

 به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا،  مهرداد لاهوتی ، با بیان اینکه برای برقی کردن موتورسیکلت‌ها، شهرداری، وزارت صنعت و شورای شهر باید پای کار بیایند، گفت: خودروی پراید 2.5 گرم گاز تولید می‌کند اما موتورسیکلت های کاربراتوری 7.5 گرم گاز در ثانیه تولید می‌کنند و نقش عمده ای در آلایندگی هوای پایتخت دارند بنابراین برای منع تردد آنها باید برنامه ریزی منسجم و منظمی داشته باشیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نماینده مردم لنگرود در مجلس شورای اسلامی با یادآوری اینکه تعرفه واردات موتورسیکلت برقی در قانون هوای پاک صفر پیش‌بینی شده است، گفت: همچنین افرادی که در داخل کشور نسبت به تولید موتورسیکلت برقی اقدام  می‌کنند از مالیات بر ارزش افزوده معاف می‌شوند.

وی با بیان اینکه مجلس بسترهای خوبی را در قانون هوای پاک در رابطه با موتورسیکلت‌های برقی فراهم کرده است، ادامه داد: متولیان امر یعنی وزارت صنعت و شهرداری باید به خوبی از این فرصت استفاده کنند.

این نماینده مردم در مجلس دهم با تأکید بر اینکه تعلل وزارت صنعت و شهرداری برای برقی کردن موتورسیکلت‌ها بیش از این جایز نیست، تصریح کرد: در قانون پیش‌بینی شده محیط زیست می تواند از تردد خودروهای آلاینده جلوگیری کند بنابراین محیط زیست باید در این رابطه به صورت جدی ورود و به وظیفه خود به درستی عمل کند.

رئیس فراکسیون مدیریت شهری و روستایی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مسئولان نباید در این رابطه شعار دهند و تنها از آلودگی هوای تهران سخن بگویند بلکه باید عوامل موثر در آلودگی را حذف کنند، گفت: قانونگذار تأکید کرده که باید جلوی تردد و فعالیت خودروها و صنایع گرفته شود؛ نیازی نیست دولت برای خرید موتورسیکلت‌های برقی سوبسید دهد زیرا امتیازات خوبی در قانون هوای پاک پیش‌بینی شده است

 

 

 

 

 

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: سازمان محیط زیست مدیریت شهری خودرو آلاینده موتور سیکلت برقی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۱۳۲۷۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سفینه های فضایی بر روی زمین! + عکس

تین نیوز

شرکت BYD که بزرگ ترین خودروساز چین محسوب می شود، سه خودرو آینده نگرانه و جذاب به نمایش گذاشت.

به گزارش تین نیوز یه نقل از خبرآنلاین، شرکت BYD، رهبر بی رقیب خودروهای برقی چین، سه خودرو جدید تحت برند لوکس خود یعنی فانگ چنگ بائو (Fang Cheng Bao) رونمایی و توجهات بسیاری را به خود جلب کرده است.

براساس گزارش زومیت، برترین خودرو جدید BYD با نام Bao 8، شاسی بلندی با طراحی الهام گرفته از مدل مفهومی زیبای Super 8 است. Bao 8 از ظاهری بهره می برد که به گفته ی شرکت سازنده، المان هایی از سفینه های فضایی آینده در آن به کار رفته است. این خودرو روی پلتفرم هیبریدی اختصاصی BYD موسوم به DMO ساخته می شود که انتظار می رود عملکرد قدرتمند هنگام رانندگی آفرود را در کنار ویژگی های مختلف شاسی بلندهای لوکس ارائه دهد.

BYD از دو خودرو مفهومی دیگر در کنار Bao 8 رونمایی کرده که جاه طلبی های جسورانه تر فنگ چنگ بائو را به نمایش می گذارند. اولین مدل Super 3 نام دارد که نسخه ی بهبودیافته ی Bao 3 محسوب می شود و در طراحی آن از جت های جنگنده الهام گرفته شده است.

سومین خودرو مفهومی BYD با نام Super 9، مدل اسپرت دو نفره با سقف پانورامیک کشیده و خطوط آیرودینامیکی جذاب است که ارتفاع کمی دارد.

این مدل های مفهومی نگاهی اجمالی به آینده ی فنگ چنگ بائو ارائه می دهند؛ برندی که برای رقابت با بزرگان بازار خودروهای برقی ایجاد شده است.

تأکید Fang Cheng Bao بر طراحی و ویژگی های لوکس، نشان دهنده ی تلاش BYD برای جذب خریداران ثروتمند است. این استراتژی مشابه رویکرد موفق رقبایی مثل هیوندای است که با خلق برند جنسیس همین کار را انجام می دهد. با افزایش فروش جهانی خودروهای برقی، این اقدام BYD برای ارتقای جایگاهش به فراتر از سازنده ی خودروهای برقی اقتصادی، بسیار به موقع بود.

به نوشته ی CnEVPost، مجموعه خودروهای جدید فنگ چنگ بائو در نمایشگاه خودرو پکن به نمایش گذاشته می شوند تا بازدیدکنندگان نگاهی اولیه به این خودروها داشته باشند.

BYD پس از شکستن رکوردهای فروش در سال ۲۰۲۳، فروش بسیار بالایی را برای سال ۲۰۲۴ پیش بینی کرده است و انتظار دارد بیش از ۳٫۶۳ میلیون خودرو در سال جاری به فروش برساند؛ بدین ترتیب نقش برند فنگ چنگ بائو و تمرکز آن بر خودروهای پریمیوم، برای تحقق اهداف جهانی BYD بسیار مهم است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • کیفیت هوای پایتخت در آخرین روز از فروردین ماه قابل قبول است
  • سفینه های فضایی بر روی زمین! + عکس
  • آمادگی ایران برای جلوگیری از فجایع زیست محیطی
  • شناسایی ۶۲ واحد آلاینده در مه ولات
  • تداوم کیفیت سالم هوا در تهران
  • معرفی واحد تولید کننده آلاینده محیط زیست به دستگاه قضا در گیلان
  • ماجرای ماشین‌های دوربین‌دار پلیس‌ در تهران | بیشترین تردد خودروهای دوربین‌دار در ۳ منطقه | موتورسیکلت‌های پلیس با دوربین در ۶ جهت
  • وضعیت هوای تهران در ۲۹ فروردین ۱۴۰۳
  • شناسایی و دستگیری شکارچیان غیر مجاز
  • شکارچیان حیوانات وحشی در راور به دام قانون افتادند