Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-02@22:07:02 GMT

چالش کاشی و سرامیک خودتمییز شونده برگزار می شود

تاریخ انتشار: ۶ دی ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۱۳۲۸۶۶

چالش کاشی و سرامیک خودتمییز شونده برگزار می شود

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از ستاد ویژه توسعه فناوری نانو، امروزه کاربردهای بهداشتی کاشی و سرامیک از قبیل استفاده در آشپزخانه، سرویس‌های بهداشتی، نمای ساختمان، استخرها، سونا و جکوزی حساسیت‌های بسیار زیادی را برای جلوگیری از ایجاد یا کاهش اثر آلودگی‌های محیطی در سطوح این محصولات در کنار حفظ زیبایی و دوام آن‌ها ایجاد کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

چالش اصلی در نظافت و پاکیزگی سطوح کاشی و سرامیک، تجمع انواع آلودگی‌های محیطی و ایجاد زیست‌فیلم و اتصال این آلودگی‌ها به این سطوح است که رفع آن مستلزم استفاده مداوم از حجم بالایی از شوینده‌های مخرب و مضر برای محیط زیست و انسان و همچنین سطوح کاشی و سرامیک است.

از این‌رو خودتمیزشوندگی، ضدبو، ضد آلودگی هوا و ضدباکتری بودن سطوح کاشی و سرامیک به منظور جلوگیری یا کاهش آلودگی این سطوح همواره یکی از دغدغه‌های اصلی تولیدکنندگان و مصرف‌کنندگان انواع محصولات کاشی و سرامیک بوده است.

در این راستا ستاد ویژه توسعه فناوری نانو به درخواست شرکت تولید کننده کاشی و سرامیک  به عنوان یکی از تولیدکنندگان کاشی و سرامیک کشور اقدام به برگزاری یک چالش نوآوری با عنوان «ایجاد خواص پایدار خودتمیزشونده، ضدباکتری و ضدبو در کاشی و سرامیک» کرده است.

بنابر اعلام دبیرخانه چالش‌های فناوری و نوآوری نانو، فرآیند ثبت نام مرحله اول چالش پیش‏رو از ابتدای دی‌ماه آغاز شده است.

شرکت‌های دانش‌بنیان، دانشجویان و اعضای هیأت علمی دانشگاه‌ها و پژوهشگاه‌ها و سایر پژوهشگران و فناوران علاقه‌مند تا تاریخ ۳ بهمن‌ماه فرصت دارند طرح مفهومی اولیه خود را به دبیرخانه چالش ارسال کنند. طرح‌های دریافتی در کمیته داوران ارزیابی شده و در نهایت، شرکت‌کنندگان برتر (اعم از فرد یا گروه) به مرحله دوم راه خواهند یافت.

پذیرفته‌شدگان این مرحله همچنین تا سقف ۵۰ میلیون ریال تسهیلات حمایتی شامل کمک هزینه نقدی و اعتبار استفاده از خدمات شبکه آزمایشگاهی فناوری نانو را طی مرحله دوم دریافت خواهند کرد.

برنده نهایی این چالش علاوه بر دریافت جایزه ۵۰۰ میلیون ریالی و تسهیلات حمایتی ویژه از سوی ستاد توسعه فناوری نانو در جهت تجاری‌سازی طرح خود، فرصت همکاری برای توسعه فناوری و تجاری‌سازی طرح تا تولید انبوه را در شرکت کاشی و سرامیک خواهد داشت. 

کد خبر 4496824 میترا سعیدی کیا

منبع: مهر

کلیدواژه: بیمارستان تولید فناوری نانو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۱۳۲۸۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مهارت کاشی هفت‌رنگ اصفهان نشان جغرافیایی بین‌المللی دریافت کرد

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان گفت: کاشی هفت‌رنگ اصفهان سومین رشته صنایع‌دستی است که پس از رشته‌های میناکاری و پارچه قلمکار  موفق به دریافت نشان جغرافیایی بین‌المللی شده است.


امیر کرم زاده افزود: تدوین پرونده ثبت جهانی کاشی هفت‌رنگ اصفهان در معاونت صنایع‌دستی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان و با همکاری صمیمانه اتاق بازرگانی، صنایع و معادن و کشاورزی استان و اتحادیه صنایع‌دستی اصفهان به نتیجه رسید، به گونه‌ایی که با همکاری این دوستان در طی سال گذشته، اطلاعات کامل و جامعی درباره این هنر ارزشمند، مانند نوع هنر، قدمت و تعداد کارگاه‌های تولیدی فعال جمع‌آوری شد.


او گفت: تعداد دیگری از رشته‌های صنایع‌دستی اصفهان نیز در حال ثبت جهانی‌شدن هستند، با این وصف زمانی که این رشته‌ها، نشان جغرافیایی بین‌المللی را دریافت کنند یعنی این رشته خاص در سطح جهان به نام این منطقه ثبت می‌شود.

استفاده از کاشی هفت‌رنگ از اواخر دوره تیموریان در سده نهم و آغاز دوره صفوی در سده دهم هجری قمری در تزیین بنا‌ها متداول شد به گونه‌ایی که مرمتگران سنتی از این کاشی‌ها بانام کاشی خشتی هم یاد می‌کنند.


در اواخر دوران تیموریان و در عصر شهریاران صفوی (از سده دهم تا پایان سده دوازدهم هجری قمری)، به‌تدریج تزیینات کاشی هفت‌رنگ جایگزین کاشی معرق شد.

باشگاه خبرنگاران جوان اصفهان اصفهان

دیگر خبرها

  • چالش‌های زیست‌محیطی در توسعه هوش مصنوعی
  • برگزاری جلسه کمیسیون راهبردی شورای اجرایی فناوری اطلاعات
  • کاهش ۶۰ درصدی مصرف ازن با بهره‌گیری از سامانه نانو حباب در فرایند تصفیه آب
  • اختراع ایرانی برای پایش فساد میگو با فناوری نانو
  • ابداع صفحات خورشیدی خم شونده و قابل شستشو 
  • تولید نخ‌های آنتی باکتریال با استفاده از نانو ذرات روی در یزد
  • هوشمندسازی و مجازی‌سازی فرآیند حمل و نقل کالا در یزد
  • آئین تکریم مدیرعامل سابق و معارفه سرپرست جدید بانک سینا برگزار شد
  • مهارت کاشی هفت‌رنگ اصفهان نشان جغرافیایی بین‌المللی دریافت کرد
  • حساب نانو آلپاری [راهنمای موفقیت در “binary option”]