Web Analytics Made Easy - Statcounter

امروز یازدهمین سالگرد ترور بزرگترین سیاستمدار زن پاکستانی است که دو بار بر کرسی نخست وزیری این کشور نیز تکیه زده بود. ۰۶ دی ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۶ بین الملل آسیا-اقیانوسیه پاکستان و هند نظرات - اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم ، شاید شهرت «بی نظیر بوتو» نخست وزیر سابق پاکستان برای مردم ایران بیشتر به این دلیل باشد که مادر وی ایرانی بوده ولی در هر حال دختر بنیانگذار حزب مردم بی چون و چرا بزرگترین سیاستمدار زن تاریخ پاکستان بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همزمان با فرا رسیدن یازدهمین سالگرد ترور پر از رمز و راز او رسانه های پاکستانی به معمای حل نشده قتل وی اشاره کردند.

جیو تی در این خصوص نوشت: مردم هنوز هم احترام زیادی برای بی نظیر بوتو قائل هستند و از راه دور و نزدیک خود را به آرامگاه او رسانده‌اند تا یاد و خاطره او را گرامی بدارند.

حکومت ایالت سند که مرکز قدرت حزب مردم است امروز را تعطیل رسمی اعلام کرده و تمام ادارات و سازمان های دولتی برای احترام به بی نظیر بوتو تعطیل شده اند.

وی در 27 دسامبر سال 2007 در لیاقت باغ شهر راولپندی مورد حمله قرار گرفته و جان خود را از دست داد ولی تاکنون هیچ نشانی از قاتل وی به دست نیامده است.

او در این روز به لیاقت باغ رفت و در جمع هزاران نفر از طرفدارانش در مورد خطرات گروه‌های تروریستی که در پاکستان فعال شده بودند سخنرانی کرد، حرف‌هایی که هیچکس نمی‌دانست آخرین سخنان او خواهد بود.

مشرف: زرداری در ترور «بی نظیر بوتو» دست داشتحکم صادر شده درباره پرونده قتل بی نظیر بوتو قابل قبول نیست

حدود ساعت 5 عصر وقتی بی نظیر بوتو از جایگاه پائین آمده و سوار ماشین خود شد تا بازگردد با بدرقه پر شور طرفدارانش مواجه شد و برای واکنش نشان دادن به ابراز احساسات آنان سر خود را از سقف ماشین خارج کرده و در حالی که لبخند می زد برای آنان دست تکان داد.

اتفاق شوم ترور بی نظیر بوتو راس ساعت 5 و 14 دقیقه رخ داد و قاتل یا قاتلان از فاصله 3 متری 3 تیر به سمت او شلیک کردند و پس از آن با جلیقه انتحاری خود را منفجر کردند.

ماشین ضد گلوله بی نظیر بوتو از بدنش محافظت کرده بود ولی مشکل این بود که سر این سیاستمدار برجسته بیرون خودرو قرار داشت و به شدت آسیب دیده بود، علیرغم تمام تلاش های صورت گرفته رئیس سابق حزب مردم ساعت 6 و 16 دقیقه در بیمارستان جان خود را از دست داد تا پرونده عمرش بسته شود ولی معمای قتل او باز بماند.

از «پرویز مشرف» رئیس جمهور وقت پاکستان تا «آصف علی زرداری» رئیس جمهور سال های بعد پاکستان به قتل بوتو متهم شدند ولی هیچ گاه دلایل مستندی نتوانست قاتل را به مردم و رسانه‌ها معرفی کند.

انتهای پیام/.

R36461/P36446/S8,87,91/CT12 واژه های کاربردی مرتبط اخبار "پاکستان"

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اخبار پاکستان اخبار پاکستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۱۳۲۹۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کیفیت قابل‌قبول هوای تهران در یازدهمین روز اردیبهشت ۱۴۰۳

به گزارش گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا و بر اساس اعلام شرکت کنترل کیفیت هوای تهران، شاخص کیفیت هوا در حال حاضر بر روی عدد ۸۲ قرار گرفته و کیفیت هوای تهران در شرایط قابل قبول قرار دارد.

همچنین این شاخص در ۲۴ ساعت گذشته میانگین بر روی عدد ۷۵ قرار گرفته بود و وضعیت هوا در شرایط قابل قبول بوده است.

تهران از ابتدای سال ۵ روز هوای پاک و ۳۶ روز هوای قابل قبول داشته است.

این در حالی است که تهران در مدت مشابه سال پیش ۶ روز هوای پاک، ۳۴ روز هوای قابل قبول، ۱ روز هوای ناسالم برای گروه‌های حساس جامعه داشته است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • کیفیت قابل‌قبول هوای تهران در یازدهمین روز اردیبهشت ۱۴۰۳
  • وحید شمسایی: یک برند، پول عجیبی به من می داد تا برای تبلیغات برنج بخورم؛ مردم تولدم را فراموش می‌کنند اما سالگرد برنج نخوردنم را تبریک می‌گویند! / فیلم
  • فیلم/ در یازدهمین جلسه دادگاه منافقین چه گذشت؟
  • معمای کف و سقف مجاز حجاب
  • داستان شفافیت (۲)؛ بیم و امید یازدهمین مجلس برای شفاف شدن
  • استاندار : مردم سالاری جمهوری اسلامی در دنیا بی‌نظیر است
  • استاندار آذربایجان‌شرقی: مردم سالاری نظام جمهوری اسلامی در دنیا بی‌نظیر است
  • برهم خوردن سخنرانی سفیر آلمان در پاکستان+ فیلم
  • مردم سالاری نظام جمهوری اسلامی در دنیا بی‌نظیر است
  • ضرورت ارتقاء روابط با پاکستان پس از سفر رئیس جمهور