Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، بیماری‌های قلبی عروقی و نارسایی‌های قلب، یکی از مهترین علل مرگ و میر انسان‌ها محسوب می‌شود و در این بین یکی از مهمترین درمان‌ها برای نجات این بیماران پیوند قلب است.

جراحی پیوند قلب یکی از روش‌های درمانی برای بیمارانی است که قلب آنها دیگر کارایی لازم را نداشته و برای ادامه حیات خود نیاز به قلبی جدید است؛ در واقع جراحی پیوند قلب، جایگزینی قلب یک بیمار مرگ مغزی با قلب یک فرد مبتلا به نارسایی قلب است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر اساس مطالعات، جراحی پیوند قلب بیشتر در مواردی انجام می‌شود که بیماران از نارسایی قلبی شدید که درمان پذیر نیست،‌ رنج می‌برند.

در این اختلال با از بین رفتن سلامت این عضو قلب آسیب پذیری شده و عملکرد آن ضعیف می‌شود. از این رو قلب نمی‌تواند خون را به میزان مورد نیاز پمپاژ کرده و در نتیجه خون به همه اندام‌ها نرسیده و پیوند قلب انجام می‌گیرد.

قلبی که دچار نارسایی شده است، بیمار را در شرایط سخت و عذاب آور قرار می‌دهد و فرد توانایی انجام کار‌های روزمره خود را از دست می‌دهد و به علت بستری شدن بیمار در بیمارستان از ادامه زندگی عادی معمولی خود باز مانده و در چنین وضعیتی پیوند قلب تنها راه بازگشت به زندگی طبیعی برای فرد محسوب می‌شود، اما بسیاری از افراد از این جراحی ترس و واهمه بسیار دارند.

در این خبر بخشی از لحظات نفسگیر جراحی پیوند قلب را که جداسازی قلب بیمار و پیوند قلب جدید است، برای شما به نمایش می‌گذاریم.

جراحی قلب

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اخبار سلامت اخبار علمی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۱۳۳۱۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انجام نخستین عمل رادیکال نفروکتومی در بیمارستان شهید بهشتی تفت

مرد ۶۷ ساله که در بررسی‌های به عمل آمده و به دلیل تومور وسیع کلیه چپ که چسبندگی زیادی هم به بافت‌های اطراف داشت، تحت عمل جراحی قرار گرفت.

تیم جراحی این بیمار شامل : آیت اللهی (پزشک متخصص اورولوژی)، احراری (پزشک متخصص اورولوژی)، کیانفر (پزشک متخصص بیهوشی) و پرسنل اتاق عمل بیمارستان شهید بهشتی تفت، آقایان سرخی زاده، طباطبایی و صباغچی بود.

هم اکنون حال عمومی بیمار مساعد است.

 منبع: روابط عمومی بیمارستان شهید بهشتی تفت

باشگاه خبرنگاران جوان یزد یزد

دیگر خبرها

  • انجام نخستین عمل رادیکال نفروکتومی در بیمارستان شهید بهشتی تفت
  • برای اولین بار یک زن همزمان پمپ قلب و پیوند کلیه خوک دریافت کرد
  • اولین فردی که همزمان پمپ قلب و کلیه خوک دریافت کرد
  • اهدای عضو در کرمان، نجات بخش زندگی یک نفر در شیراز شد
  • کبد جوان ۲۲ ساله کرمانی به یک بیمار در شیراز زندگی بخشید
  • اعزام بیمار قلبی از سلماس به ارومیه با بالگرد اورژانس هوایی
  • انجام ۱۰ عمل اهدای اعضا در خوزستان در ۵ روز، جهشی بی سابقه
  • انجام ۱۰ عمل اهدای اعضا در خوزستان جهشی بی سابقه
  • اهدای عضو جوان ۲۲ ساله کرمانی
  • ویدیو/ تشخیص نارسایی قلبی توسط هوش مصنوعی با اسکن پا